aregar Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Om du skal ha et arbeidsmøte så skal vel det strengt tatt være med i arbeidstiden? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Om du skal ha et arbeidsmøte så skal vel det strengt tatt være med i arbeidstiden? Ja, på samme måte som stengerutiner, åpningsrutiner osv. Det er dessverre veldig ofte ikke tilfelle. Og hvis man trives veldig godt på jobben, eller arbeidsmarkedet er trant, så kan det være greiest å akseptere det. Lenke til kommentar
aregar Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Når det gjelder stengerutiner er dette vanskelig. Jeg har jobbet både som ansatt og som sjef i samme bedrift og har da sett det fra begge sider. Noen klarer fint å gjøre klart alt på kort tid mens andre ikke klarer det. Så da kan du spørre deg, skal bedriften betale "bonuslønn" til de som er trege, eventuelt bruker lang tid på å telle og ikke tenker praktisk? Hos meg brukte de raskeste 10-15 minutter på å stenge mens enkelte brukte 40-50 minutter. Det blir mye penger i løpet av et år å betale ekstra om de som er trege skal få betalt for surringa.. En annen ting er at dette kan gi negative effekter hvor man "drøyer" ting litt mer fordi da får man bedre lønn.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hvis dine ansatte ikke gjør jobben sin tilfredsstillende, så sier du de opp. De skal ha betalt for den tiden de er disponibel for deg. Lenke til kommentar
aregar Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det er faen ikke bare bare og sparke folk i dagens samfunn med gudvet hvor mye beskyttelse for ansatte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå