pianoforte Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Skal skrive en kalkulator som regner ut uttrykk med de vanlige regneartene, parenteser, negative tall osv. Litt sånn som Google-søk kan regne ut slike uttrykk. Ser for meg en funksjon som $resultat = minFantastiskeKalkulator('11*-3/(4+2)'); Har prøvd litt ulike framgangsmåter, men ender alltid med at kalkulatoren min sliter når uttrykkene blir veldig kompliserte, med negative tall på forskjellige steder og mange parenteser. Så det jeg lurer på er hvordan et slikt skript bør fungere. Gjerne en punktvis liste over hvordan kalkulatoren skal jobbe. Koden skal jeg nok alltids få til å skrive, bare jeg har prinsippene. Satte meg ned med kildekoden til calc, men mine labre C-kunnskaper og et nokså overveldende antall linjer kode, gjorde at jeg ga opp Lenke til kommentar
Largie Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Ta en titt på denne: http://calculator.runiter.com/math-calculator/ Dette er nok i gata som du ønsker å gå... Den bruker regular expressions to å håndtere vanskelig uttrykk. Det er rekkefølgen i mattematiken som bestemmer, dvs gange før dele og alt det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå