Gå til innhold

DVB-T antenne i Norge - Får ikke kanaler?

Anbefalte innlegg

Skal ein pirke litt, så vert vel dette eit kilo for "tungt".

722 000 000 kHz = 722 000 MHz = 722 GHz.

Det rette skal vel vere 722 MHz.

Jeg hadde nok vært litt for ivrig med cut&paste ;)

I VLC tror jeg frekvensen legges inn i Hz. mao 722 000 000 Hz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som jeg hadde "DVT-C" eller noe.. Er usikker da jeg fikk denne av en kompis som ikke hadde bruk for den. Står ingenting på USB sticken, men isåfall - hvordan setter jeg opp DVB-C i VLC? :S

For å benytte DVB-C så må du ha kabeltv( C=Cable). Kanalene i kabelnettet er normalt sett kodet og da kan du normalt sett ikke se kanaler med VLC& USB stick. Mulig du kan få fram enkelte kanaler og noen radiokanaler men de fleste kanaler som NRK,TV2 osv. pleier å være kodet.

Dersom du har egen antenne for bakkenettet så må du benytte en DVB-T stick (T=Terrestrial) for få inn NRK.

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg hadde "DVT-C" eller noe.. Er usikker da jeg fikk denne av en kompis som ikke hadde bruk for den. Står ingenting på USB sticken, men isåfall - hvordan setter jeg opp DVB-C i VLC? :S

For å benytte DVB-C så må du ha kabeltv( C=Cable). Kanalene i kabelnettet er normalt sett kodet og da kan du normalt sett ikke se kanaler med VLC& USB stick. Mulig du kan få fram enkelte kanaler og noen radiokanaler men de fleste kanaler som NRK,TV2 osv. pleier å være kodet.

Dersom du har egen antenne for bakkenettet så må du benytte en DVB-T stick (T=Terrestrial) for få inn NRK.

Vær oppmerksom på at USB-mottakerne har elendig følsomhet sammenlignet med en Riks-TV boks fra feks Grundig. Den vil fungere tilfredsstillende kun der du har svært kraftig signal.

Har testet begge deler på den samme utendørsantenne. Det var forskjellen mellom "slide-show" uten lyd, og feilfritt bilde og lyd.

Har mistanke om at USB-mottakeren "swampes" av digitalstøy fra PCen. I tillegg til at det er en billig miniatyrkonstruksjon med masse kompromisser.

Du får en Grundig Riks-TV boks til ca 2 ganger prisen av en USB stick.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...