Bobben1 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Skal ein pirke litt, så vert vel dette eit kilo for "tungt". 722 000 000 kHz = 722 000 MHz = 722 GHz. Det rette skal vel vere 722 MHz. Jeg hadde nok vært litt for ivrig med cut&paste I VLC tror jeg frekvensen legges inn i Hz. mao 722 000 000 Hz Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Ser ut som jeg hadde "DVT-C" eller noe.. Er usikker da jeg fikk denne av en kompis som ikke hadde bruk for den. Står ingenting på USB sticken, men isåfall - hvordan setter jeg opp DVB-C i VLC? :S For å benytte DVB-C så må du ha kabeltv( C=Cable). Kanalene i kabelnettet er normalt sett kodet og da kan du normalt sett ikke se kanaler med VLC& USB stick. Mulig du kan få fram enkelte kanaler og noen radiokanaler men de fleste kanaler som NRK,TV2 osv. pleier å være kodet. Dersom du har egen antenne for bakkenettet så må du benytte en DVB-T stick (T=Terrestrial) for få inn NRK. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ser ut som jeg hadde "DVT-C" eller noe.. Er usikker da jeg fikk denne av en kompis som ikke hadde bruk for den. Står ingenting på USB sticken, men isåfall - hvordan setter jeg opp DVB-C i VLC? :S For å benytte DVB-C så må du ha kabeltv( C=Cable). Kanalene i kabelnettet er normalt sett kodet og da kan du normalt sett ikke se kanaler med VLC& USB stick. Mulig du kan få fram enkelte kanaler og noen radiokanaler men de fleste kanaler som NRK,TV2 osv. pleier å være kodet. Dersom du har egen antenne for bakkenettet så må du benytte en DVB-T stick (T=Terrestrial) for få inn NRK. Vær oppmerksom på at USB-mottakerne har elendig følsomhet sammenlignet med en Riks-TV boks fra feks Grundig. Den vil fungere tilfredsstillende kun der du har svært kraftig signal. Har testet begge deler på den samme utendørsantenne. Det var forskjellen mellom "slide-show" uten lyd, og feilfritt bilde og lyd. Har mistanke om at USB-mottakeren "swampes" av digitalstøy fra PCen. I tillegg til at det er en billig miniatyrkonstruksjon med masse kompromisser. Du får en Grundig Riks-TV boks til ca 2 ganger prisen av en USB stick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå