Gå til innhold

Digitalkamera til skating / snowboard

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter et digitalkamera som jeg kan ta bilder av skating, jibbing og snowboarding med uten at bildene blir dårlig. Burde være passe god kvalitet på bildene. Helst med videoopptaks mulighet. Pris mellom 1000-2000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å gi noe godt svar på dette. For actionbilder er speilrefleks bedre enn stort sett alt av kompaktkameraer, men de ligger over grensen for pris du har oppgitt og er kanskje for store å dra på også.

Du kan sikkert få OK bilder med et kompaktkamera også, men det er vanskeligere og krever gjerne at du prefokuserer på stedet du vil ta bildet fordi autofokusen ikke er rask nok.

Jeg så gjennom prisguiden til akam: https://prisguiden.no/digitalkamera.html

Det finnes masse modeller, men ingen som utmerker seg spesielt som gode kjøp for ditt bruk. Skal jeg likevel nevne ett så kan du se på Canons SX120 IS, det er litt plastikkaktig, ikke så veldig kompakt, men du får en del zoom og autofokusen er gjerne av de raskere på Canons kompaktkameraer.

Edit: Ser at du kan få Panasonic TZ6 for rundt 2000, og det er også en bra modell og videofunksjoen er bedre enn på SX120 IS.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...