Gå til innhold

Rase ned i vekt. Tips?

Anbefalte innlegg

Stavmikset Tunfisk? Ouch, hørest da ikke særlig spenstig ut.

Jeg får bare prøve meg frem å se hva som er godt!

Sparer masse penger ja, så da er det karbonade deig evt. dyrt og godt kjøtt som blir en god erstatter!

Takk for tips, får heller komme tilbake om 2-3 uker å si hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skrive under på PSMF. Er nettopp ferdig med tre uker med det, har tatt av 7 kilo. Utrolig kjedelig diett, men effektiv er den.

Bare husk at noe av denne vektnedgangen kan være tomme glukoselagre (utgjør vanligvis rundt 4 kg hos en voksen mann, 3 gram vann går med til å binde 1 gram karbohydrat - totalt karbohydratlager på rundt 1k altså) Husker selv at jeg raste ned i vekt de to første ukene(7-8 kg), men så stabiliserte nedgangen seg.

Fortsatt så er 3-4 kg nedgang i rent fett er mye mer enn mange tror. (tenk på en 1kilos indrefilet :O - fire sånne)

Dere vil jo gå opp igjen med engang dere begynner å spise vanelig igjen? forbrenningen deres er jo sykt dårlig når dere er ferdig med denne PSMF dietten.

Glukoselagrene vil fylles igjen (= vektøkning), men forbrenningen vil holde seg stabil siden Psmf forhindrer at muskelmasse nedbrytes.

Det er her PSMF skiller seg positivt fra slike Jojo-slankeprogrammer. På lavkcal dietter (altså spise lite av alt) bryter kroppen like gjerne ned muskler som fett og du sitter igjen med lavere basalforbrenning som fører til at du lettere legger på deg. Glukoselagrene i musklene tømmes også her, så etter endt diett går du opp igjen.

Lenke til kommentar

Jeg kan iallefall skrive under på at det er kjedelig.

Og at Tunfisk kanskje er litt spennende en gang, men det er kjedelig mat ass.

Har lyst til å få den litt "piffet" opp ,men finner ikke ut av hvordan.

Dessuten er det ganske dyrt for tunfisk med 12 kroner boksen :/ Må jo være noen butikker som selger det rimligere!

Lenke til kommentar

Sunnere og sunnere, kyllingkjøttdeigen inneholder vel noe sånt som 20 g protein, 2 g fett per 100 kcal. Vanlig kjøttdeig inneholder vel rundt 15 gram protein, litt mere fett og kan inneholde en del karbohydrater om den er krydret. Jeg brukte å lese på næringsverdiene, der er det oppgitt så. 

Spiste selv endel kyllingkjøttdeig når jeg var på diett, spisskummen er veldig godt å krydre med! Det er liksom tacokrydder, bare at det er det rene krydderet og ikke en mix med 50% sukker. Billigere er det også.

Lenke til kommentar

Kjøttdeigen jeg spiser ligger på ca 19g protein og litt mindre fett. Karbene er det få elelr 0 av :) Helt ordinær billigkjøttdeig til 30 kr halvkiloen.

Ser ikke at dette kan være så mye værre enn kyllingkjøttdeigen. Proteininnholdet er tilnermet likt, karbene er det samme. Eneste er at det er litt mer fett i, men det skal vel ikke være noe problem mm man er på nazi-diett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har vurdert å slenge meg på PSMF, hva var deres kostholdsplaner de ulike dagene? Jeg regner ikke med dere spiste det som står på siden hver eneste dag. :p Trenger litt tips her! (mann, litt over 90kg) Ser dere har fått gode resultater, har trent endel styrke de siste årene men er ikke akkurat noe stor. Har vært veldig slapp i det siste, men trener 2 dager wushu (ca 1,5time) hver uke, så får meg nok kardio. Så hva spiser/spiste dere under PSMF untatt kostholdsplan eksempelet som står i artikkelen? Gjerne fulle dags program/tips :D

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å rase fort ned i vekt, men man må ha viljen til det. I fjor vår veide jeg 96,5 kg, spiste burgere og var en sofagris. En dag bestemte jeg meg for å jogge én time hver dag, samt bare spise sunt og mindre. Tok av meg 3-4 kg i uka, og kan på ingen måte si at det var en usunn måte å gjøre det på. Er bare å stå på!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann, da har jeg fulgt ett kosthold en stund nå. Det jeg først og fremst merket det på var energi nivået.

Orker utrolig mye mer, og siden jeg en gang i tiden var sprek som rakkern har det nivået gått fort å innhente.

Kiloene raser ikke akkuratt av, men det er fordi jeg ærlig å redelig ikke har spist akkuratt slik jeg skal :D Men det har jeg begynt med nå for rundt 1 uke siden, og allerede på 1 uke har jeg gått ned 4 kilo, men det gjevner seg vel ut etter hva jeg har forstått. At det er lett å gå ned mye istarten.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde når jeg var ferdig md PSMF var å fortsette med et gjennomført sunt kosthold bare. Dvs, alt godis er bannlyst utenom på lørdagen, kutte voldsomt ned på karbohydratene, og kun spise trege karber som i grønt og knekkebrød, og øke proteininntaket til ~2g per kg kroppsvekt.

Sliter faktisk med å gå opp nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...