Gå til innhold

Rase ned i vekt. Tips?


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å gå ned i vekt så FORT som mulig. Jeg er en stor fan av skippertak som det så fint heter, og jeg har stort sett 24/7 tilgjenglig. SÅ jeg lurte på om noen hadde noen gode artikler eller tips for å gå for ned i vekt.

 

Det som girer meg er å se resultater som kommer fort.

 

Driver med innebandy 1.5t. 2 ganger i uka, ellers har jeg disponibelt trenings-senter resten av dagene.

Men hvordan trening som er best vet jeg ikke. Har hørt at intervall skal være det som er best?

 

Nei jeg er blank, håper på tips!

 

Er rundt 1.95 høy og veier 125kilo (gutt) (noe muskler siden jeg har trent styrke TIL nå)

Endret av Paulex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mengde så mener du MASSE trening, men samtidig rolig?

Nå på vintern blir det veldig lite muligheter for normal sykling og jeg vet ikke med deg, men trenings-senter sykler uten veldig god setekvalitet gnager ganske kraftig på understellet etter 45 minutter spinning-session ass. Men jeg trodde og har alltid hørt at intervall er den store vinnern jeg.

 

Og at man må "lure" kroppen for å forbrenne raskt.

 

Har forresten CLA piller liggende.

Lenke til kommentar

Ettersom du trener styrke til vanlig, fortsett med det, 3 dager i uken for å beholde mest mulig muskelmasse. Kjør intervaller de andre dagene. Mitt tips er og enten følge kostholdsplanen som står i signaturen min, eller telle kalorier, finne ut hvor mye du skal ha i løpet av en dag, og ligge i underskudd på 300-500, ettersom du vil FORT ned i vekt, ligg i underskudd på 500. Forbrenningen vil bli dårligere ettersom du spiser mye mindre enn vanlig, og du kan da prøve å få tak i ett kosttilskudd som hjelper på forbrenningen.

Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å se fysisk mindre ut, vil jeg råde deg til å legge om spisevanene i første omgang. Som sagt, er det svært vanskelig og ikke smart å rase ned i vekt på kort tid, med bruk av skippertakmetoden. Men, siden du først spør, er dette tips jeg selv ville tatt i bruk om jeg selv var i den situasjonen:

 

- Kutt ut tung mat, som får deg til å se større ut; f.eks store middager med kjøtt og poteter. Spis heller en lett salat, med kylling eller skinke.

- Bytt ut polysakkarider med monosakkarider, p.g.a. det lettere taes opp i tynntarmen.

- Spis oftere og mindre ved hvert måltid.

- Tren yoga og utholdenhet i stedet for styrke. Styrke vil "blåse opp" muskelmassen, og du vil helt klart se større ut. Du vil selvfølgelig oppnå større muskelmasse med å drive med utholdenshettrening, men ikke i like stor grad. Dessuten vil yoga gi deg mange andre fordeler; f.eks at maten går lettere gjennom fordøyelsen.

- Ikke spis matvarer med mange oksygenforbindelser, f.eks gjærsopp.

- Kutt ut alkoholen, da alkohol ofte inneholder store mengder sukker, som vil gi deg en vektøkning raskt.

- Ha en kostplan, og følg den til punkt å prikke. Skriv en matdagbok, samt. en treningsdagbok der du er ÆRLIG med deg selv. For å holde deg selv motivert, kan du ha en belønning etter du har nådd ditt mål, som en weekendtur et sted, eller en ny TV, you name it.

- Husk å ALDRI slutt å spis, da vil din forbrenning ødelegges og du vil gå opp i vekt igjen med en gang du starter å spise.

Lenke til kommentar

PSMF så spennende ut. Lyst til å prøve meg på den. Har også letet litt og funnet:

http://www.alfafood.no/faste

 

Noen som har prøvd det eller? Hehe, så litt gøy ut å prøve en uke uten mat å kjenne alle de smakene som er oppi den saken der.

klikke på: Biotta brosjyre så kan dere se alle godsakene av juicer som er med der! Hehe.

 

 

P.S. Til dere som følger PSMF, kjører dere den spiseplanen som er på siden? Og hv aer bra tilbehør til Tunfisk? Og er den i olje bedre enn den i vann? Har bare prøvd den i vann.

Kom aldri lengre enn til det bildet nede i artikkelen :)

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Tunfisk stavmixet jeg bare med en del vann og gulpet det i meg. Du skal ha vann-utgaven (olje inneholder for mye energi), og den er tørr som bare det. Du kan ha den i en salat med en god, hjemmelaget salsa eller noe kesam+krydder. Du sparer en del penger på melk, brus, snop og denslags, så du kan like gjerne bruke pengene på godt kjøtt. Ovnsbakt sei er f.eks. saftig og godt, i tillegg til å være grisebillig.

 

Men, ja, den spiseplanen er grei nok. Det blir mye protein+salat i løpet av dagen. Jeg spiste mye cottage cheese, mager kesam og naturell skyr.

Lenke til kommentar

PSMF så spennende ut. Lyst til å prøve meg på den. Har også letet litt og funnet:

http://www.alfafood.no/faste

 

Noen som har prøvd det eller? Hehe, så litt gøy ut å prøve en uke uten mat å kjenne alle de smakene som er oppi den saken der.

klikke på: Biotta brosjyre så kan dere se alle godsakene av juicer som er med der! Hehe.

 

 

P.S. Til dere som følger PSMF, kjører dere den spiseplanen som er på siden? Og hv aer bra tilbehør til Tunfisk? Og er den i olje bedre enn den i vann? Har bare prøvd den i vann.

Kom aldri lengre enn til det bildet nede i artikkelen :)

 

Fulgte noe PSMF-opplegg i ca 2 uker ihvertfall. Minus 6-7 kg, samtidig som jeg beholdt styrken. Har spist sunt etter det, og hatt 0 problemer med å holde vekten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...