Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny firmabil (kassebil sådan, 2010 modell)


Techpoint

Anbefalte innlegg

Da skal man vel ordne seg ny firmabil etterhvert, så lurte på om noen her har noen tips å komme med...

 

Fordeler og ulemper med forskjellige biler også kanskje?

 

 

Har allerede prøvekjørt 3 stk i dag, fått diverse tilbud og slikt, men skal ikke si noe mer om dette her foreløpig :)

 

Så da er det åpent for diskusjon.

 

Jeg er på utkikk etter kassebil og ikke små pizzaracere da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom kassebilen for det meste skal gå rundt i bytrafikk, så ser jeg ikke vitsen med 180 hesters firmabil.

De gangene man trenger den på langkjøring duger det nok med 140 også.

 

Ikke det, jeg er selv av typen "jo mer hester, jo bedre", men ville nok valgt bil med hjernen dersom jeg skulle ha firmabil, ikke hjertet.

Lenke til kommentar
Nye VW Transporter med 170HK'ers diesel og DSG samt 4Motion!
DSG er ikke aktuellt, men 140hk er under vurdering :)

Hvorfor ikke DSG? Fordi du vil ha tradisjonell automat eller fordi du vil ha manuell? Må bare si at dsg kassa er fantastisk å kjøre med :)

Lenke til kommentar

180 hk på firmabil? holder med 100 hk. er jo ikke noe dragrace man skal holde på med. hvor stor bil tenkte du deg? må du ha i hiace størrelse eller mindre? hva jobber du som?

 

du har jo transporter, hiace, de har god plass. du får god plass i en suburban og. men dog dyrere i forbruk da.

Lenke til kommentar
Selv så er jeg kanskje over middels bilinterisert, så er nok derfor jeg hade valgt med hjertet.

Dessuten så tror jeg ikke 180HK'eren er så mye dyrere, da det vel er snakk om en liten oppgradering av 140HK'eren vil jeg tro.

 

Jeg er også over middels bil-interessert, men det snakkes om firmabil. Da ville jeg fokusert på økonomi.

Lenke til kommentar

Jeg kan også si som andre her at 180hk i en firmabil er totalt unødvendig, de koster mer i drift, forsikring og i leasing.

Man må jo tenke på at man skal jobbe inn disse kronene også pr mnd ;) ikke bare at man vil ha rå bil med rå motor.

 

Jeg ville helst hatt 100-120hk som fungerer greit, men i f.eks Transporter så får man ikke mindre enn 140hk med 4motion.

 

De bilene jeg har sjekket ut til nå er følgende

VW Transporter lang 140hk 4motion 5900 + mva pr mnd

VW Transporter kort 102hk fwd 4900 + mva pr mnd

Toyota Hiace kort 117hk 4wd 4998 + mva pr mnd (inkl service og vedlikeholdsavtale)

Citroen Jumpy 120hk 4wd 3500 + mva pr mnd

Huyndai H1 rwd 4500+ mva pr mnd

 

 

Etter mye frem og tilbake, sjekking av lasteevne i m3 og komfort så er bilene rangert følgende.

Transporter 4motion

Hiace 4wd

Transporter fwd

Citroen Jumpy

 

Og Huyndai er ikke med i vurderingen lenger.

 

 

Kjører pr dags dato 2010 Hiace 4wd, og denne er seff noe trangere enn Transporter, men man får jo comfortvegg til begge disse bilene som gir ekstra god plass foran.

Tror dog det er noe større lasteplass i en Transporter 4motion pga lengden.

 

 

Kom gjerne med flere tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...