Gå til innhold

Jesper forlater In Flames "/

Submoose

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jesper Strömblad has decided to leave the band permanently.

“I have decided it is best for me to leave In Flames and to quit the band permanently.

The last 17 years have been a blast, and I am proud to have been part of this great journey, with the most talented and amazing people anyone can wish to have the privilege to work with.

I’m also the luckiest guy in the world, to have the BEST fans in the world, who have been supporting me during my difficult times. It means the world to me, and I’m determined to fight and defeat my demons once and for all.... and by the help from you guys, I’m on my way.

I’m far from done with music, metal, or whatever my direction is taking me, so be sure to hear from me in the future.

… May the Force be with you!" – Jesper Strömblad

“We are losing a great guitar player and musician, but in order to keep a very dear friend this is probably for the best.

If this feels right for Jesper we are behind him 100% on his decision.

It is way too early to speculate about the future and possible replacements, and things like that.

However, we can assure you that In Flames will continue as a band, release albums and tour the World.

The door to In Flames is always open to Jesper. We are, and will always be behind Jesper 100% on his way to recovery.” – Anders, Peter, Daniel & Björn

Utrolig triste nyheter dette her. Jeg er vel ikke de eneste på dette forumet som synes det er litt kjipt? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen i helvete.

Joda, men kanskje han innså hvor mye In Flames har tapt seg..? Bandet han startet var fantastisk, nå er det bare møl igjen, min subjektive mening såklart =)

Jeg kan garantere deg at det ikke har noe med In Flames' musikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Faen i helvete.

Joda, men kanskje han innså hvor mye In Flames har tapt seg..? Bandet han startet var fantastisk, nå er det bare møl igjen, min subjektive mening såklart =)

Hvorfor skulle det ikke ha noe med musikken å gjøre? (ikke at jeg sier at det er derfor)

Men jesper strömblad er jo en av hjernene bak gothenburg metal sounden og skaperen av noe som var et fantastisk band men som har tapt seg og havnet i avgrunnen av typen JegErSintPåMammaOgPappaMetallMusikk og samme mølet som linkin park osv. spesielt den siste skiva er deprimerende rævva. de tidligere er gode men andre bedre enn resten liksom

Lenke til kommentar
Faen i helvete.

Hvorfor skulle det ikke ha noe med musikken å gjøre? (ikke at jeg sier at det er derfor)

Men jesper strömblad er jo en av hjernene bak gothenburg metal sounden og skaperen av noe som var et fantastisk band men som har tapt seg og havnet i avgrunnen av typen JegErSintPåMammaOgPappaMetallMusikk og samme mølet som linkin park osv. spesielt den siste skiva er deprimerende rævva. de tidligere er gode men andre bedre enn resten liksom

Er totalt uenig med deg når du snakker om de nyeste albumene, men skal ikke diskutere det med deg. Men Jesper har hatt store problemer med alkoholen den siste tiden kombinert med personlige problemer. Det er nok det som er årsaken.

Lenke til kommentar

Er kanskje litt slemt å si, men det jeg ble trist av var denne setningen: However, we can assure you that In Flames will continue as a band, release albums and tour the World. In Flames har tapt seg så enormt og blir bare dårligere hele tiden. A Sense of Purpose er like kjip som coveret på albumet. Og det sier sitt.

Lenke til kommentar

Ja det falt ikke som noen bombe for min del..

Har egentlg ventet lenge på dette så, han er jo alltid vært en liten emo i bandet med alkohol problemer... Men InFlames blir ikke det samme uten han. De har vell ikke vært det sanne seg på lenge, og jeg tror at noe av grunnen til at han forlater de er den helt forandrede musikk stilen, Jesper ER metall, mens moderne inflames er omtrent pop-rock nå. Det er veldig synn at den kuleste i InFlames forlater bandet til manges sorg, om de fortseter er jo en sak men hvordan blir de neste albumene med ny gitarist?

For min del så tror jeg In Flames sin tid er over, de kan like godt rename seg så jeg slipper og høre på den moderne emo sitlen dems, jeg vil kunne søke på In Flames på itunes eller spotify og få opp sanger som Clayman og Episode 666 og ikke sanger fra de nye svenske country tribute albumene med "feat:HannaMontana" som de kommer til og lage nå.

Rest in peace for faen !

Lenke til kommentar
Jesper ER metall, mens moderne inflames er omtrent pop-rock nå.

må si meg enig der!

se på sideprosjektet Dimension Zero som Jesper har drevet med, her snakker vi metal.

A sense of purpose er i mine øyne whining akkompagnert med gitarer, bass, keyboard og trommer.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017
om du har lært deg å operere en pc riktig så har du sikkert hørt om den knappen midt på musa som man bruker til å scrolle med. det er en post om akkurat det samme litt lengre ned på denne siden

Jeg kikka, men fant den ikke :blush:

Lenke til kommentar

Jesper har jo slitt lenge med alkoholproblemer og lignende. :( Anywho: Jesper har jo startet et eller annet prosjekt med Roland Johansson, så vi får se hvordan det går.

Anywho: Jeg synes fremdeles In Flames er et toppers band, og vil alltid være det. Digger alt fra Upon an oaken throne til march to the shore. Trikset er å ikke være så transynt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...