IMG_123 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei! Jeg holder på å lage en nettside hvor jeg bruker et simpleviewer-galleri, men jeg har støtt på et lite problem.. Jeg prøver å få lagt inn et bakgrunnsbilde i selve simpleviewer-galleriet, men hva enn jeg gjør så ser det ikke ut til å funke. Her ser dere hva jeg har gjort så langt, er det ikke slik det skal gjøres? Jeg har også prøvd å legge bildet i samme mappe som gallery.xml, men ingen av delene funker <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <simpleviewergallery backgroundImagePath="http://www.minside.com/images/wallpaper.jpg" galleryStyle="MODERN" title="" textColor="FFFFFF" frameColor="FFFFFF" frameWidth="5" thumbPosition="LEFT" thumbColumns="1" thumbRows="1" showOpenButton="FALSE" showFullscreenButton="FALSE" maxImageWidth="640" maxImageHeight="640" languageCode="AUTO" languageList="" imagePath="images/" thumbPath="thumbs/" > <image imageURL="images/image1.jpg" thumbURL="thumbs/image1.jpg" linkURL="" linkTarget="" > <caption>site is currently under construction.</caption> </image> </simpleviewergallery> Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Er det ingen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar
Marensius Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Har aldri vært borti simpleviewer-galleri før så jeg vet egentlig ikke om jeg svarer riktig, men kan alltids gi det et forsøk. Etter et lite googlesøk kom jeg over denne linken simpleviewer-faq Så da vil jeg tippe at koden du skal bruke er backgroundImagePath = "back.jpg" Håper dette var til noe hjelp! -------------------------------------------------------------------------------------------------------- 19. Can I add a background image to my gallery? Yes. Use the backgroundImagePath XML Option to specify a relative or absolute path to a JPG or SWF to load as the gallery background. Relative paths are relative to the HTML document that contains SimpleViewer. For example, to add a background image called 'back.jpg', copy the image to your gallery folder and add this at the top of gallery.xml: backgroundImagePath = "back.jpg" Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Takk for svar.. har prøvd det du nevner der uten positivt resultat Tror kanskje problemet er at gratisversjonen av simpleviewer ikke støtter denne funksjonen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå