Gå til innhold

Kamptråd - Ac Milan vs Manchester United


Old Game

Man of the match:  

55 stemmer

  1. 1. Banens beste mot AC Milan

    • Van Der Sar
      2
    • Rafael
      0
    • Ferdinand
      0
    • Evans
      0
    • Evra
      1
    • Fletcher
      10
    • Carrick
      2
    • Scholes
      1
    • Park
      2
    • Nani
      2
    • WayneInsane
      34
    • Valencia (Innbytter)
      0
    • Brown (Innbytter)
      1
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • JA! Var bevegelse i buksa når Rooney gjorde sitt 2're
      20
    • Ja, men moderert glede.
      16
    • Middels, vi kunne gjort det bedre
      8
    • Litt under pari!
      2
    • N to the EI
      3
    • Jeg er bare en bitter LFC supporter, som snart skal se laget mitt i dyst i EL mot super-Urinea, som stemmer for gøy.
      6


Anbefalte innlegg

men for alle sjanser han skaper alene, måten han setter i gang, snur spill, alltid er spillbar, truer osv. Dette er andre omgang ja.

 

 

Alle sjansene? Han hadde vel en tre-fire skudd hvor tre av de gikk langt utenfor og det ene gikk rett på keeper (som jeg husker i hvert fall), hvilke andre sjanser du tenker på vet jeg ikke for han skapte ikke spesielt mye fremover.

 

For øvrig er også Fletcher alltid spillbar, han taklet og jobbet som en hest og hadde ikke mange feilpasninger. Fletcher var i mine øyne klart bedre enn Rooney gjennom hele kampen, faktisk hadde jeg også valgt Sar i dag før Rooney som BB. Førsteomgangen trekker voldsomt ned for Rooney sin del, og et par sabla gode hodestøt gjør ikke at han fortjener BB prisen fremfor Fletch eller Sar.

 

Sar - 8

Evra - 7

Carrick - 7

Fletch - 8

Rooney - 7

 

Resten får seksere og femere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Langt utenfor? Du tenker på skuddet fra 20 meter som gikk rett utenfor stolpa til venstre? 3-4 og alle langt utenfor? Hæ? Uten å ha noen stats foran meg, så skulle jeg gjetta på over 10 avslutninger av Roon alene i dag. Dette er ikke inkludert alle gode løp, brytninger osv. Hva med løpet og signaliseringen til Val når han kunne putta 1-4? Det er faen ikke mange spisser i verden som gjør mer enn Rooney. I tilegg til alt dette er det ikke mot Stoke eller WBA i LC 1st round han gjør det, men på bortbane i en ensom 4-5-1 på San Siro i CL. Setter du dette sammen med to matchvinnerscoringer, som tross alt fotballen går ut på, finner du grunnen til at Rooney fortjener noe i nærheten av en toppkarakter. Vet ikke hvor jeg kan finne Chalkboard for CL-kamper, anyone? Tipper over 10.

Lenke til kommentar

Jeg sjekka statsen hans på CL sidene, ikke mye info der. Men han hadde sju skudd, seks av de gikk utenfor.

 

Vi får bare være enige om å være uenige om karakteren til Rooney i dag, for jeg synes ikke han var i nærheten så god som du skal ha han til å ha vært. Jada, det var mot Milan, det samme laget Fletcher og alle de andre utpå der spilte mot i dag.

Lenke til kommentar

Rooney skapte så utrolig mye, husker jeg satt der og så oss pumpe ballen opp mot Rooney i hele førsteomgang. Hvor lett er det for Rooney og prestere alene på topp i en 4-5-1 når kollektivet svikter? Andre omgang tar det seg opp, men hele laget er jo så forbannet stillestående. Rooney skapte sjanse på sjanse alene. Skudd som så vidt gikk utenfor og to fantastiske mål på San Siro. Det er ikke spissen som blir overvurdert i dette tilfelle, det er vel heller at du undervurderer betydningen av å score mål. Grunnen til at RvN så ofte fikk BB når han scorte mål var vel fori det nettopp var rollen hans og han spilte den slik han skulle, det samme gjorde Rooney.

 

@Game: Vi får bare være uenige. Jeg orker i bunn og grunn ikke og synke så dypt.

Lenke til kommentar
Du må ha noe imot Rooney som du ikke vet om selv eller noe.

 

 

7/10 er da en grei karakter det. For øvrig er Rooney en av favorittene. Det er bare det at jeg irriterer meg over at mål vektlegges så jævla mye når det skal deles ut karakterer, var det samme med Nistelrooy, og det var det samme med Ronaldo.

 

Hvordan skal keepere, forsvarsspillere og midtbanespillere konkurrere med spissene når de som scorer mest nærmest automatisk blir kåret til banens beste, spesielt de som har et stort navn.

Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg gir hvertfall karakter etter hvordan spilleren spiller i sin posisjon. Rooney er spiss, dermed må han score mål for å score høyt hos meg. Midtbane trenger ikke å score mål, men må vere veldig gode på midten. Rooney scorer 2 mål og gjør alt det forventes av en spiss, hva forventer du? Fletcher var god han også, men Rooney er mannen som gjør at vi vinner denne matchen. Om Fletcher hadde vært mannen som hadde gjort at vi hadde vunnet kampen hadde han vært bb, men det gjør han altså ikke. Det er Rooney sin veldig god timing og løp som gjør at vi vinner.

 

Keeper/forsvar/midtbane kan for meg lett bli banens beste om de er en av hovedgrunnene til at vi vinner, det kan jeg ikke si at noen av delene var idag.

 

 

Edit: Nani var ikke særlig god, men jeg har stor tro på at han kommer sterkt tilbake. Han var ikke eneste som spilte dårlig idag.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Kampen i går var litt pinlig å se på i første omgang, men heldigvis snudde det helt i andre omgang. Rooney - fucking magic man. Top notch!

 

Skjønner ikke helt hvorfor Rafael skulle starte istedet for Brown. Evans spilte en latterlig dårlig kamp.

 

At det går an å slakte Nani SÅ mye som dere gjør etter gårsdagen, blir jeg rett og slett oppgitt av. Ja, han hadde 5-6 DRIT DÅRLIGE INNLEGG, men hva gjorde han feil ellers? Ingenting, han gjorde sakene helt ok offensivt, og defensivt er han bedre enn Valencia. Herregud, når han treffer på innleggene kommer dere med kommentarene "beste innleggsfoten i hele klubben", "klasse!" osv. , så leverer han en kamp under pari der innleggene ikke treffer like godt, og da er det "selg", "han er latterlig dårlig", "3 i rating" osv. Overprestert de 3 siste kampene? HAHA. Han har ikke engang prestert så godt som han er kapabel til.

Sier ikke at Nani spilte en god kamp igår, for det gjorde han så absolutt ikke - de fleste innleggene var patetiske (bortsett fra et par gode). Men sammenlignet med Evans sin opptreden, så var Evans JÆVLIG mye dårligere enn Nani igår. Vil gi Evans 4 og Nani 5.5.

Lenke til kommentar

Fikk han sitt andre gule for å flikke ballen til Evra??????????????????????

 

Helt idiot den dommeren?

 

MEN's ratings:

 

Van der Sar: Unlucky that Ronaldinho's opener took a deflection. Otherwise, spectacular save from playmaker Pirlo crowned a solid enough showing 8

 

Rafael: Chosen ahead of more experienced Brown or Neville and he will have learnt so much from playing against such technically adept opponents 6

 

Ferdinand: The new England skipper's return had the shakiest of starts but quickly found his feet to marshal the often under-siege back four as the Reds carved out a remarkable win 7

 

Evans: Perfectly-timed tackle to end Pato's menacing run but then almost ruined it all with sloppy clearance that set up Huntelaar chance. Not his best first-half 6

 

Evra: Disappointing clearance from that third-minute Beckham free-kick. Like the rest of the Reds, dramatically improved after the break 6

 

Carrick: Guilty along with the rest of United midfield of not imposing himself. Will be disappointed with his showing as he attempts to take Capello's eye and his night was summed up by his bizarre red card. 6

 

Scholes: Total fluke for equaliser but he was in the right place for Fletcher's excellent cross. No wonder sub Neville couldn't stop laughing 7

 

Fletcher: May have escaped much of furious Fergie's half-time hairdryer treatment by setting up the equaliser 8

 

Park: Daft foul to give Beckham perfect place for trademark free-kick. Even his industry made little impact against opponents ridiculously dubbed Dad's Army in uneducated circles 7

 

Rooney: When he got the service showed not once but twice that he's in the form of his life 9

 

Nani: Surprisingly chosen ahead of Valencia and United were much better when the Ecuadorian was on 6

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Ser det nevnes på Gunners-forumet at United stilte med et eldre gjennomsnittslag enn det Milan gjorde?

 

Dette er feil.Jeg hadde en leeeengreee diskusjon med en fyr om dette igår,og jeg regnte ut snittalderen på start XI til begge lag.

United hadde igår en startellever med snittalder på 27,5 mens AC Milan hadde en startellever med snittalder på 29,09.

 

Edit:Men jeg har ikke regnet med eventuell kamptropp.Totaltroppen til Milan er også et stykke høyere enn vår,og da regnet jeg ikke med Oddo,som jo er 38 år sånn sirkus...

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Dette sa jeg ikke ikke igår. Men fy faen så god VDS er. Skuddet til Pirlo skal egentlig en keeper ta, men det er langt fra alle som gjør det i 10 av 10 tilfeller. Det gjør VDS. Samme med avslutningen til Ronaldinho som han skrudde mot det lengste hjørnet, det var helt klart et mål hadde en annen person stått i mål, men rekkevidden til VDS er helt syk. Jeg vil nesten gå så langt at jeg sier at han nesten er bedre enn Peter den store i enkelte situasjoner.

Lenke til kommentar
Grunnen til at RvN så ofte fikk BB når han scorte mål var vel fori det nettopp var rollen hans og han spilte den slik han skulle, det samme gjorde Rooney.

 

 

Dette må vel være et av de mest klassiske argumentene. Ser for meg en kamp hvor spissen stort sett er ræv, midtstopperne gjør en kjempejobb i forsvar hele kampen igjennom og stillingen er 0-0 mot slutten. På slutten snapper spissen opp ballen og scorer, det er det eneste han har gjort hele kampen men får allikevel BB-prisen fordi han scoret et mål. Han gjorde jo jobben sin. Hva med midtstopperen? Han gjorde jobben sin han og, kanskje til og med reddet laget fra flere baklengsmål, men neida, spissen scorte jo så da er jo den saken klar.

 

Årets beste spiller? Bare ta en kikk på toppscorerlisten. Det blir rett og slett for enkelt.

 

 

Hvorfor Fletcher fortjener BB-prisen? Rett og slett fordi han jobber som en helt kampen igjennom, har stort sett prikkfrie pasninger, han har i tillegg to målgivende, den siste var forresten pure class. Rett og slett Scholes-klasse. I første omgang når Scholes og Carrick slet ble ikke Fletcher påvirket, og det mot spillere som Pirlo, Beckham og Ronaldinho. Kjempeprestasjon av yndlingsskotten i går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...