protoneedhelp Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Jeg har tenkt å bli arkitekt og vet ikke hva jeg skal velge. Kan noen fordype de 2 programområdene slik at jeg vet mer om dem? Endret 12. februar 2010 av protoneedhelp Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis du skal bli arkitekt er det vel i grunnen ikke noe valg. Man må ha realfag for å studere arkitektur. Hvertfall her i landet. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis du skal bli arkitekt er det vel i grunnen ikke noe valg. Man må ha realfag for å studere arkitektur. Hvertfall her i landet. takk! :!: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hvis du skal bli arkitekt er det vel i grunnen ikke noe valg. Man må ha realfag for å studere arkitektur. Hvertfall her i landet. Det må man ikke Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Verken AHO eller Bergen Arkitekt Skole (sic) krever realfag, men det er vel greit å ikke stenge muligheten for å søke seg inn på arkitekturstudiet på NTNU, samtidig som det er en fordel å ha hatt matte også i Bergen og Oslo? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 0 problem å ta matte som privatist. Rene barnematen i forhold til det man kommer over av eksamener på universitetsstudier uansett. Miljøet på kunst&design(er ikke det hva det heter nå?) er ofte mye bedre enn på studiespesialisering, siden det gjerne er mindre klasser, og en overvekt med jenter. Kunst&Design er mer relevant i forhold til arkitektur. Det gir også mye rom for kunstnerisk utfoldelse - som er flott om man liker sånt. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 0 problem å ta matte som privatist. Rene barnematen i forhold til det man kommer over av eksamener på universitetsstudier uansett. Ehh...? NTNU sine sider er nede akkurat nå, så jeg får ikke sjekket opp om de krever R1+R2 for å søke på sivilarkitektstudiet, men hvis det er tilfelle (noe trådstarter bør sjekke opp!) bør han absolutt ta de fagene på skolen. Er veldig få studium som starter med hardere matte enn det som har vært på vgs, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå