King-Nothing Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Har fått i oppdrag å sjekke pris på komplett pc for en i familien. Dette skal være en pc som hovedsaklig brukes til nettbank, musikk, video, internett, epost. Ingen spilling. Det var viktig at det var optisk ut på lydkortet og at kabinettet var så lite som mulig (gjerne liggende HTPC-kabinett) Prisen skulle ligge rundt 5-6000,- inkl skjerm. Hva syntes dere om dette oppsettet? EDIT: Ser at prosessoren må byttes da denne ikke støttes av hovedkortet. Endret 12. februar 2010 av King-Nothing Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Bra dette, som jeg skulle satt det opp selv :-) Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg kan ihvertfall ikke skjønne hvordan jeg skal kunne komme ut noe særlig rimeligere. Dette burde bli et godt nok oppsett tatt i betrakning hva det skal brukes til. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) leste i en annen tråd her(også under "hjelp til kjøp" en plass) at GreenPower harddiskene kunne være noe ustabile i hastighet, om det har noen effekt på film/musikk avspilling er jeg usikker på edit: feil kategori nevn, fixed! Endret 12. februar 2010 av Dkdaffy Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg kan ihvertfall ikke skjønne hvordan jeg skal kunne komme ut noe særlig rimeligere. Dette burde bli et godt nok oppsett tatt i betrakning hva det skal brukes til. Det gjør du ikke - et virkelig bra oppsett når vi snakker pris/ytelse. Og hovedkort og CPU slik det står nå passer ypperlig i sammen. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Sikker på det med hk og cpu? Står "støtter følgene cpu" på hovedkortet på netshop sine sider og der står ikke den cpu`en jeg har valgt. Vet det er riktig socket, men selve typen. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Ifølge Gigabyte sin CPU Support list er prossesoren din støttet, så ikke noe problem her :-) Se selv: http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard...=3274#anchor_os Lenke til kommentar
S_J Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Unødvendig og sløsing, om de ikke skal ha de mest krevende programmer kan du finne helt greie datamaskiner utenfor elektronikkforretninger og på søppelplasser. Jeg sitter på en slik maskin nå. Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Ville byttet harddisk, som tidligere nevnt. Velg en disk uten variabel RPM, f. eks. WD Black- eller Samsung F3-diskene. Ser ellers veldig fint ut. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Ifølge Gigabyte sin CPU Support list er prossesoren din støttet, så ikke noe problem her :-) Se selv: http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard...=3274#anchor_os Takk for link, da er det NetShop som ikke har gjort leksa si: Kompatible prosessorer: Sempron, Phenom II X3, Athlon II X2, Phenom II X2, Phenom II X4 Takk for tips ang harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå