Kaymeerah Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hmmm, prøv memtest86 for å så finne ut om hva som er gale.. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 jeg kjørte memtest86 og fikk litt over 1400 error meldinger når den hadde passert 4 og en halv time, da orket jeg ikke mer. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Ai da, ops Jeg leste tråden men den posten gikk jeg vel glipp av.. In that case, kjøp heller noe ny RAM, ser ut til å være ett RAM problem.. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Er 1400 error meldinger mye for denne slags test? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Skal være null. For å identifisere brikken som feiler kjører du testen på en og en brikke. Med en gang du får feil er det bare å avbryte testen. Bruk så de brikkene som fungerer. Minnebrikkers skalbør monteres i par og paret skal bør bestå av identiske brikker En biosoppdatering kan hjelpe. Endret 14. februar 2010 av Pastafarian Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Tja pastafarian, har personlig ikke brikkene slik, la oss ta binærsystemet for bruk og si at 1 er minnebrikke og 0 er ikke. Dem står slik 1010 og det fungerer helt fint, ikke ett eneste problem. Endret 14. februar 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Snakker om plassering i forhold til minnekanalene. Skal er da et sterkt ord, bør er sikkert et bedre valg Lenke til kommentar
bertie Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Mange hovedkort er slik at det er slik de monteres i par, f.eks. svart - gul - svart - gul, så skal man sette hvert par i samme farge. Letteste er å lese manualen Lenke til kommentar
Romis Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Mange hovedkort er slik at det er slik de monteres i par, f.eks. svart - gul - svart - gul, så skal man sette hvert par i samme farge. Letteste er å lese manualen Jeg vet det, det er sånn de står. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hei! Er du på budsjett får du kjøpt Kingston DDR2 800 MHz PC2-6400 hos Clas Ohlson, koster kr 298.00 pr 2 GB brikke. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Hei! Er du på budsjett får du kjøpt Kingston DDR2 800 MHz PC2-6400 hos Clas Ohlson, koster kr 298.00 pr 2 GB brikke. Ah, bestile nye brikker for 5 minutter siden. Jaja. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Kjøpte nye RAM brikker, og problemet er fortsatt her, skal prøve å laste ned alle drivere jeg kan få tak i til pc'en. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Lukter vel kanskje feil på HK eller cpu av dette da? Husker jeg hadde feil på cpu for lenge siden. Feilen fikk maskinen til å fryse på tilfeldige tidspunkt. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 CPU'en er ikke så veldig gammel, og jeg kan ikke bytte den, fordi det er for dyrt. ( samme med hovedkort ) Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 CPU'en er ikke så veldig gammel, og jeg kan ikke bytte den, fordi det er for dyrt. ( samme med hovedkort ) hvis du har 4 minnespor og 2 brikker så prøv først av alt å bytte til det andre settet med spor... ellers så kan ett hovedkort fort ryke hvis det har vært spenningsforskjeller på strømnettet og du ikke har ups. ett hovedkort nå, får du eventuelt helt ned mot 250-300 kroner, litt avhengig av cpu sokkel og hva du faktisk trenger. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 CPU'en er ikke så veldig gammel, og jeg kan ikke bytte den, fordi det er for dyrt. ( samme med hovedkort ) hvis du har 4 minnespor og 2 brikker så prøv først av alt å bytte til det andre settet med spor... ellers så kan ett hovedkort fort ryke hvis det har vært spenningsforskjeller på strømnettet og du ikke har ups. ett hovedkort nå, får du eventuelt helt ned mot 250-300 kroner, litt avhengig av cpu sokkel og hva du faktisk trenger. Skal jo nesten bruke det til å spille, og regner med at et hovedkort til 300 kroner ikke egner seg til spill bruk. Jeg hater den forbanna dritt pc-en min! Har bare lyst til å hive hele dritten ut av vinduet og kjøpe ny, men det kan du jo bare drite i med tanke på at jeg ikke har penger nå, forbanna dritt! Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 CPU'en er ikke så veldig gammel, og jeg kan ikke bytte den, fordi det er for dyrt. ( samme med hovedkort ) hvis du har 4 minnespor og 2 brikker så prøv først av alt å bytte til det andre settet med spor... ellers så kan ett hovedkort fort ryke hvis det har vært spenningsforskjeller på strømnettet og du ikke har ups. ett hovedkort nå, får du eventuelt helt ned mot 250-300 kroner, litt avhengig av cpu sokkel og hva du faktisk trenger. Skal jo nesten bruke det til å spille, og regner med at et hovedkort til 300 kroner ikke egner seg til spill bruk. Jeg hater den forbanna dritt pc-en min! Har bare lyst til å hive hele dritten ut av vinduet og kjøpe ny, men det kan du jo bare drite i med tanke på at jeg ikke har penger nå, forbanna dritt! tjaaaa... du har jo skjermkortet og hvis brikkesettet er det samme, og du ikke skal overklokke... så hvor mye taper du??? dette må nesten en av spillmaskin ekspertene her svare på, jeg driver mest med foto og video men jeg trodde skjermkort var viktigst Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Må jo nesten ha en bra prosessor for å kjøre spill. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Beklager for dobbelpost, men jeg vil så utrolig gjerne få fikset dette problemet, jeg kan ikke gjøre noe som helst på pc'en min. Alt er så utrolig seint, er det noen tester jeg kan ta for å feilsjekke hele systemet, eller bit for bit? De nye RAM brikkene hjalp ingenting på pc'en i det hele tatt. Og jeg blåser i om jeg får advarsler av å dobbelposte, men jeg vil virkelig ha hjelp, og så lenge jeg får fikset problemet er jeg glad. Speedfan: Edit: Vet ikke om dette har noe å si, men pc'en er alltid treig, men når jeg innstallerer ting er den utrolig sein, da er det umulig å gjøre noe som helst. Endret 17. februar 2010 av Romis Lenke til kommentar
reiras Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Beklager for dobbelpost>>>>>>>>>>>< Edit: Vet ikke om dette har noe å si, men pc'en er alltid treig, men når jeg innstallerer ting er den utrolig sein, da er det umulig å gjøre noe som helst. Har du sjekket CPU bruk i oppgavebehandlig, det kan være noen programmer som bruker mye CPU. Jeg avinstallerte nettopp AVG antivirus da det i går (oppdatering?) begynte å legge beslag på all ledig CPU kraft, og vel så. Lå konstant på 100% Var en del arbeid å lokalisere hva som la beslag på CPU'en. BTW La inn Avast for første gang, det ser ut til å fungere flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå