Gjest member-63169 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Hei! Skal kjøpe IMAC 27": 2,66GHz med Core i5 med rabatt kr 14251 og har noen spm: -Er det lurt å skreddersy den til 2.8GHz Core i7 +kr1.563 eller bør/kan jeg oppgradere om ett eller to år til en enda bedre prosessor eks 2,93GHZ for å puffe litt mer liv i den. (trenger sikkert ikke i7 enda) men er 0,27 gHz ekstra så mye eller er det noe mer til den enorme prisforskjellen? -Kan disse maskinene overklokkes? -Kan jeg kjøre windows 7 64 bit på denne maskinen uten noen som helst problemer? -Er det billig i forhold til å kjøpe tilsvarende pc? -Kan jeg oppgradere prosessor, grafikkort og ram selv eller trenger jeg noe spes verktøy? har bygd pcer før men aldri vert inne i en mac... Plz ikke noen sanksjoner fra PC fanboys. Endret 12. februar 2010 av member-63169 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Hei!Skal kjøpe IMAC 27": 2,66GHz med Core i5 med rabatt kr 14251 og har noen spm: -Er det lurt å skreddersy den til 2.8GHz Core i7 +kr1.563 eller bør/kan jeg oppgradere om ett eller to år til en enda bedre prosessor eks 2,93GHZ for å puffe litt mer liv i den. (trenger sikkert ikke i7 enda) men er 0,27 gHz ekstra så mye eller er det noe mer til den enorme prisforskjellen? -Kan disse maskinene overklokkes? -Kan jeg kjøre windows 7 64 bit på denne maskinen uten noen som helst problemer? -Er det billig i forhold til å kjøpe tilsvarende pc? -Kan jeg oppgradere prosessor, grafikkort og ram selv eller trenger jeg noe spes verktøy? har bygd pcer før men aldri vert inne i en mac... Plz ikke noen sanksjoner fra PC fanboys. Vil bare si først og frems at jeg ville aldri kjøpt en iMac nå. De er plaget med yellow ting, buzz sounds, flicker problemer osv osv. Jeg venter ihvertfall på neste revision. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=824940 1. iMac kan ikke oppgraders i senere tid. Bortsett fra ram og en ssd disk. Gå for i7 hvis du skal encode mye video og slikt. hvis ikke, kjøp i5. Ikke kjøp denne fordi du vil spille. 2. Disse maskinene burde ikke overklokkes. De er som regel veldig varme. 3. Du kan bruke bootcamp i OSX til å kjøre Windows 7 osv. 4. iMac 27" er vel den første macen som gir ganske grei ytelse iforhold til pris. Ihvertfall med tanke på at det er en herlig IPS skjerm. Dell selger fks en lik IPS skjerm til 1100 dollar. Men allikevel du får langt nær så gode speccs som hvis du bygger en PC. 5. Som nevnt du kan ikke oppgradere cpu, grafikkort i imac, men du kan oppgradere rammen. Det gjøres enkelt. Kjøper du imacen delvis pga OS'et så kan du jo alltids kjøre hackintosh. Jeg blir å kjøpe revision 2 av imac 27 når den kommer ut, skal selvfølgelig brukes flittig, men en av hovedgrunnene er også at den kan brukes som en skjerm til en vanlig PC, og den vil bare se fantastisk ut i et eyeinfinity oppsett. Aner ikke hvor mange ganger jeg har vært innom eplehuset og lekt meg med den skjermen. Den er snadder. Endret 13. februar 2010 av henrikrox Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Takk for bra svar! men vet du når sånn ca neste rev kommer ut da? er det ikke bare masse problemer med hackintosh da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det er nok av guider på nettet for å forklare deg hvordan du skal installere hackintosh uten store problemer. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Takk for bra svar! men vet du når sånn ca neste rev kommer ut da?er det ikke bare masse problemer med hackintosh da? Mellom vår og høst i år vil den imacen trolig bli oppgradert. Forhåpentligvis med radeon 5850/5870 mobility. Det hadde vært konge, men dog tviler jeg. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Takk for bra svar! men vet du når sånn ca neste rev kommer ut da?er det ikke bare masse problemer med hackintosh da? Mellom vår og høst i år vil den imacen trolig bli oppgradert. Forhåpentligvis med radeon 5850/5870 mobility. Det hadde vært konge, men dog tviler jeg. Var på applestore i dag, ble ikke serlig klokere egentlig (annet enn at jeg fikk høre mac er pen og kul) men det kommer visst ny fikset revisjon/versjon som fåes kjøpt begynnelsen av mars, var ikke mulig å kjøpe 27" nå faktisk. Men ang i7 eller i5, driver med litt cad, (autodesk inventor) og kommer til å bruke logic studio, om det trenger noe ekstra ytelser som video rendering? Men hvis jeg skal installere win7, 32 eller 64 bit? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det er nok av guider på nettet for å forklare deg hvordan du skal installere hackintosh uten store problemer. Må jeg kjøpe amd eller intel da? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Takk for bra svar! men vet du når sånn ca neste rev kommer ut da?er det ikke bare masse problemer med hackintosh da? Mellom vår og høst i år vil den imacen trolig bli oppgradert. Forhåpentligvis med radeon 5850/5870 mobility. Det hadde vært konge, men dog tviler jeg. Var på applestore i dag, ble ikke serlig klokere egentlig (annet enn at jeg fikk høre mac er pen og kul) men det kommer visst ny fikset revisjon/versjon som fåes kjøpt begynnelsen av mars, var ikke mulig å kjøpe 27" nå faktisk. Men ang i7 eller i5, driver med litt cad, (autodesk inventor) og kommer til å bruke logic studio, om det trenger noe ekstra ytelser som video rendering? Men hvis jeg skal installere win7, 32 eller 64 bit? Merkelig at du fikk beskjed at det kommer ny revision allerede da. Core 2 duo blir sikkert faset ut ved neste oppdatering, så ville da uansett gått for i5/i7. har du penger, gå for i7. Følger 4gb med som standard, så ville bare kjørt 32bit. For mer info om hvordan man installerer windows med bootcamp kan du bare søke på google bootcamp windows 7 osv Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det er nok av guider på nettet for å forklare deg hvordan du skal installere hackintosh uten store problemer. Må jeg kjøpe amd eller intel da? Du må tenke på to ting. Apple har drivere til ting som de selger på maskinene sine. Så fks å kjøpe radeon 5970, vil ikke gi mening da det ikke finnes drivere til det på mac, og du risikerer å ikke få bilde. Men når det gjelder cpu, så ville jeg gått intel, nettopp fordi det er det macene bruker. Når det er sagt, så er det ganske mye jobb å få hackintosh til å fungere 100% Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Merkelig at du fikk beskjed at det kommer ny revision allerede da. Core 2 duo blir sikkert faset ut ved neste oppdatering, så ville da uansett gått for i5/i7. har du penger, gå for i7. Følger 4gb med som standard, så ville bare kjørt 32bit. For mer info om hvordan man installerer windows med bootcamp kan du bare søke på google bootcamp windows 7 osv Vet ikke helt om det var revisjon hun mente, men apple skulle iallefall fikse problemene før de solgte den igjenn. hvis ikke jeg tar feil da at det er det som er revisjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå