Dinger Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei Skal kjøpe tv, men har lite teknisk peil på en slags (litt mer enn mannen i gata, men ingen entusiast), så setter stor pris på alle tilbakemld! Først en liten oversikt over situasjonen: Driver og sikler over ny tv, noe jeg absolutt ikke har råd til uansett prisklasse, så kredittkjøp er løsningen. Jeg siklet i utgangspunktet etter denne: SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV - LCD TV fra Samsung, LG, Sony og NAD av beste kvalitet | Hi-Fi Klubben , bla. fordi jeg er en sucker etter best i test-produkter + det generelle LED-skrytet, tynn, lite strøm, en verdig konkurrent til plasma sitt område. Og mest av alt så ville jeg ha 46", for jeg har aldri sett en eneste 42" uten å umiddelbart føle at det var altfor lite Kom i prat med en kunde på jobben min som tilfeldigvis hadde en tv å selge, splitter ny påstår han, denne: Potent plasma Nå er det to grunner til at jeg vurderer å gå for denne istedet, til tross for at det er 42" 1. En kollega (som er rimelig interessert i lyd og bilde) syntes dette er en knall tv, så den er allerede "testa" av en god vennm for å si det sånn. 2. Han som selger den skulle ha 5000,- for den, og såvidt jeg har forstått er dette en veldig bra tv for penga. Tror jeg skal kunne leve med en 42" en stund hvis dette er et tilbud av de sjeldne. Og nå til det siste, jeg sjekket et par nettsider for å se hva denne lå til hos butikkene, men fant ingen treff. Det jeg derimot fant, var andre full hd 42" til omtrentlig samme pris, og da det er en viss "trygghet" i å kjøpe tv i butikk, lurer jeg på om disse få eksemplene jeg legger med er like bra som den jeg vurderer nå, eller om den er et bedre alternativ enn butikk-tv'ene Elkjøp - Panasonic 42" LCD-TV Elkjøp - LG 42" Plasma-TV Takker for alle svar! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Går ut fra at han mener Panasonic G10: http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle3035935.ece Altså "potent plasma" G10-serien er anerkjent som fantastisk gode TVer, mens G7070 kan du lese om her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subactio...p;id=1240994458 - i følge den testen er det en generelt svært god TV som skjemmes av etterslep i det mørke fargeleiet. Personlig ville jeg helt klart ha gått for G10en om de var like store, men det blir litt vanskelig å velge når den ene er 42" og den andre er 46". Du får Samsung B850 for 12-13 000, en 50" plasma som er i klasse med G10, antakelig billigere enn LED-modellen du nevner (gidder ikke sjekke hva den koster hos Hi-Fi-Klubben) og kommer med en personlig anbefaling fra meg. Bare vær litt obs på at enkelte modeller er plaget med en summende støy. Den blir uansett en god del dyrere enn Panasonic-42"-plasmaen din da, så det er kanskje ikke aktuelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå