Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg, BMW E28.

Jonasla

Anbefalte innlegg

Skal ha oppkjøring om en ukes tid og sitter og skal bestille bil stereo til bilen min (BMW E28)..

Kommer i første omgang til å kjøpe en spiller og 2 høytallere foran. Sub og forsterker kommer senere..

Det jeg lurer på er om jeg trenger en slik ISO overgang?

Eller blir det så enkelt som og sette på strøm bare? og så koble høytalere ledningene på? Har ikke koblet så mange bilstereoene enda så.. (er bare 17)..

Jeg trenger vell også å legge opp nye kabler til høytallerne? Blir bare de 2 i front nå først.. =)

Noe annet jeg bør være obs på? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sitter det jo en eldgammel spiller fra når bilen ble kjøpt.. 1986 :p

Blir et komponentsett foran ja.. såg litt på noen 6x9 da, som ikke blir for dype. Er ikke store plassen bakover :/ Men jeg kjøper vell noen spacere også, skal ta noen mål iløpet av neste uke :) Høytallerene sitter foresten ved dørken..

Lenke til kommentar

De fleste 5,25" vil passe rett i ved dørken der, intet problem. 6x9" er ikke nødvendig om du skal ha en basskasse bak senere... ingen vits i å ødelegge hattehylla i en klassiker med slikt.

Om du har en originalspiller, er det nok gjerne kun vanlige kabelsko for strøm og DIN-plugger for høyttalere som sitter der nå, så du kan like gjerne sette inn ISO-kontakter isteden.

2461_phonocar_4_620.jpg

Om du leser på originalspilleren hvor hver enkel kabelsko er tilkoblet så finner du nok lett ut hvilken funksjon hver originalkabel har, og da er det lett å spleise den med de enkelte ISO-kablene isteden.

Antageligvis dette du har nå:

grun2830.gif

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Okey..

Såg litt på disse: LINK

Eller er det like greit å kjøpe noen fulltone høytalere? LINK

Tror jeg må borre i dashen får og få plass til diskantene til komponentsettet og vill egentlig "ødelegge" bilen minst mulig :)

Og kansje denne spilleren: LINK

Hva tror du/dere?

Hvilken slik ISO-overgang/kontakter skal jeg kjøpe foresten? :) Finner ikke noe som er til E28 på noen nettbutikker liksom :/..

Endret av Jonasla
Lenke til kommentar
Tror jeg må borre i dashen får og få plass til diskantene til komponentsettet og vill egentlig "ødelegge" bilen minst mulig
Det er jeg helt enig i, derfor skjønte jeg ikke helt hvorfor du ville ha 6x9"... ;) de fleste slike løse diskanter kan limes fast med medfølgende dobbeltsidig tape, så de kan fjernes uten synlig spor.

Om du kjøper en JVC-spiller, så følger det med slike ISO-kontakter jeg viste bilde av over... du burde først ta ut spilleren som sitter der og se hvilke kontakter som sitter der, eventuelt fortelle forumet navn&nummer på spilleren som sitter der nuh...

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...