Edstro Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei. Som tittel sier så skal jeg nå snakke om noe veldig tragisk. Jeg har alltid pcen min låst inne i skapet mitt på skolen, mens jeg spiser min faste lunsj i kantinen. Når jeg kom tilbake etter lønsj, så var hengelåsen fjernet og skjermen var knust. Når jeg trykket på pcen så var hele skjermen svart / hvit. Det var ikke mulig å se noe konkret. I tilegg så hakker harddisken. Siden jeg jobbet på et dataverksted før så fikk jeg dem til å beregne ut kostnadene for en reprasjon. Med skjermbytte og hardwaren som måtte byttes, så kom dette på ca 5-6000 og dette inkl arbeid. Er dette en forsikringssak? Jeg har best forsikringssak? Jeg har best forsikring gjennom dnbnor. Herunder reiseforsikring, villa, innbo. Ja alt man kan forsikres mot der så og si. Men når jeg snakket med dem så snakket hun i tlf om at jeg ikke var dekket siden jeg var på skolen? Hva tror dere? Noen synspunkter? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vet vel at typiske reiseforsikringer ikke dekker ting som skjer på skole/arbeid. Vi hadde innbrudd på jobben, tyvene gikk fra kontor til kontor og tok PCer og annet, da bla. ipoden min. PCene fikk firmaet tilbake på sin forsikring, men ipdoen min ble ikke dekket av min reiseforsikring siden det skjedde på arbeidsplassen (og ikke et hotell eller lignende). Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvilke prosedyrer har skolen for sine skap? Kan du få det skriftlig fra rektor at skapene på skolen er ment for å opppbevare blant annet laptop og verdisaker, nettopp for å unngå tyveri og skade? I forsvaret fikk jeg frastjålet en del utstyr tilhørende forsvaret, og normalt sett vill jeg endt opp med å måtte betale for dette, siden jeg hadde "mistet" dette under for dårlig tilsyn/sikring. Men siden jeg fulgte forskrifter for oppbevaring slik som beskrevet fra troppssjef, så fikk de ta denne regning selv, da det ikke kunne forventes at man skal trenge å sikre utover det som er blitt lovd å være tilstrekkelig. Om skolen din står for skapene og enda bedre om de levere låsen, så kan du jo sende dette til skolen for utilstrekkelig sikring, enda de har lovd at dette skal være tilstrekkelig. Uansett; skal ikke slike saker dekkes av skolen siden dette skjedde på skolen sitt område av en annen elev, og på skolemateriell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå