Urenluren Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei! Jeg skal investere i ny pc, og trenger hjelp til å velge prosessor. Jeg bruker maskina til litt redigering av video og endel enkoding. Det pleier som regel være endel programmer som går samtidig. Jeg har vel egentlig bestemmt meg for å prøve Intel denne gangen. Jeg har kikket litt på i7 920 og i7 860. Prisen er ganske lik, men er det noen som har erfariger eller synspunkter som hjelper meg å velge så er jeg takknemlig. Hvilken forskjel er det i praksis på disse to? Mvh Geir Lenke til kommentar
DarrenShan Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 jeg tror 920 er bedre til tyngre oppgaver som videoredigering mens 860 er mer egnet for spill, selv om de fleste gamere velger i5 750 til det. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 860 er til 1156, 920 er til 1366, så de krever forskjellige HK. Og skal du ha 1156 ville jeg valgt i5 uansett. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg bruker maskina til litt redigering av video og endel enkoding. Det pleier som regel være endel programmer som går samtidig. Da bør du også(og ikke minst) prioritere minne- og diskytelsen, dette kommer du ikke utenom. CPU-en hjelper temmelig lite hvis resten henger etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå