Svinks Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Nå sender NRK sin første offisielle HD-sending i bakkenettet (og sannsynligvis også hos andre distributører). Pussig nok er det aller første de viste i HD gamle kornete stripete klipp med Sonia Henie og andre gamle helter. Ellers har jo NRK1 sendt to sendinger i HD tidligere, OL-åpning og avslutning i Beijing 2008, men det var vel å regne som "prøvesendinger" i bakkenettet. Kvaliteten er bra, helt ned til en snau halvmeter fra skjermen. Er det noen som vet hvilken oppløsning de bruker, 720p? 1080i? Endret 12. februar 2010 av Svinks Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Nå sender NRK sin første offisielle HD-sending i bakkenettet (og sannsynligvis også hos andre distributører). Pussig nok er det aller første de viste i HD gamle kornete stripete klipp med Sonia Henie og andre gamle helter. Ellers har jo NRK1 sendt to sendinger i HD tidligere, OL-åpning og avslutning i Beijing 2008, men det var vel å regne som "prøvesendinger" i bakkenettet. Kvaliteten er bra, helt ned til en snau halvmeter fra skjermen. Er det noen som vet hvilken oppløsning de bruker, 720p? 1080i? 720p/50 Det så veldig bra ut på satellitt så dette lover bra :-) Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Noen som kan vet om jeg kan få dette på kabel-tv (Canal Digital) og isåfall hvordan? Er grønn på dette, men har HDTV. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 hvis du har HD dekoder fra Canal Digital (kabel-tv) må du gjøre et nytt kanalsøk (altså slå dekoderen av og på igjen), og så velge kanal 13. der skal du nå ha NRK1 HD Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 hvis du har HD dekoder fra Canal Digital (kabel-tv) må du gjøre et nytt kanalsøk (altså slå dekoderen av og på igjen), og så velge kanal 13.der skal du nå ha NRK1 HD HD dekoder sa meg ikke mye. Leier, så utleier har vel isåtilfelle kanskje den...får sjekke videre i morgen. Takk for svar. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Noen som kan vet om jeg kan få dette på kabel-tv (Canal Digital) og isåfall hvordan? Er grønn på dette, men har HDTV.Ja, Canal Digital er med: http://www.canaldigital.no/TV/Nyheter/Vinter-OL-i-Vancouver/ Dersom man har både HDTV og HD-dekoder er det sannsynligvis bare å sette seg foran TV-en og se OL-sendinger på NRK1, så vil de være i HD. Bruker man derimot fortsatt analog kabel-TV, får man det ikke. Endret 12. februar 2010 av Svinks Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Noen som vet om Viasat vil sende i HD? Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Når jeg ser boksene avbildet på den siden vil jeg nesten sikkert si at verken vi eller utleier har det...men kanskje de har den under TV. Takk for svar. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Noen som vet om Viasat vil sende i HD? http://www.viasat.no/Drift/NRK-HD-lansering.html Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Kanskje bare meg som har noen rare instillinger på getboksen min, men jeg fikk tekst på nytt-på-nytt når jeg svitsja innom for å se at kanalen var oppe og gikk. Noen andre med samme resultat? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 HD på NextTV fungerer i allefall strålende, meget god kvalitet og ingen som helst forstyrrelser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå