Gå til innhold

BK: Norges 5.største øy


Larsenio

Anbefalte innlegg

Måtte justere tittelen litt der :ninja:

Dette bildet er fra Andenes (igjen, shock!) og viser Senja, Norges 5.største øy sett fra vår side.

Over her (Andfjorden) går "The whale route" hver sommer, en ferge som binder sammen kystveien langt uti Lofoten og opp til Tromsø uten å måtte på innlandet.

 

Bildet er tatt med følgenden innstillinger på mitt Pentax K10D, med Vivitar 100-200mm f/4 påmontert:

 

post-179066-1266001614_thumb.jpg

1/160 sek lukker (håndholdt mao)

ISO 100

f/? Ganske sikker på at det var f/11

Antakelig 200mm brennvidde

 

Behandlet i Lightroom2 etterpå, med Antique greyscale som utgangspunkt, og så spant det på seg litt :grin2:

 

Vil ikke høre noe om at det utbrent snø på fjellet, det stemmer ikke..

 

Ellers er alt av kommentarer , positive som negative hjertelig velkommen :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg er ofte en stor tilhenger av dine bilder, men denne gang falt det ikke helt i smak.

Veit ikke helt hva det er men kan prøve :)

 

Jeg føler at øynene mine stopper på bølgene i forgrunnen og må tvinges videre. Og jeg har problemer med valget av fargen her (gulaktig eller noe slikt) Bedre med svart hvitt :) Og jeg tror kanskje en årsak er enorme sjøen som skaper en virkelig kontrast til fjellene bak som er vesentlig mer blasse.

 

Mulig jeg endrer meg om jeg ser på bilde om noen timer, men det var førsteinntrykket etter 4-5 lengre titt :)

Lenke til kommentar

Hei fluefiskeren og takk for at du stoppet opp for å gi meg din mening om bildet mitt :fun:

Jeg hadde med dette bildet tenkt at fjellet skulle være et bakteppe for -som en- presentasjon av bølgene som kommer rett mot "deg" som et lokomotiv e.l og samtidig var så symmetrisk, ren og vakker som det bølger faktisk (iallefall i mine øyne) er :hmm:

 

Dumt da at bildet blir opplevd som du forteller... Setter pris på om du kan gi et andre inntrykk av bildet om du har tid :ph34r:

 

Takk uansett!

Lenke til kommentar

Jeg så på det ett par ganger i går kveld og noen ganger løpet av dagen Larsenio

 

Først vil jeg si jeg er rett så sjalu på motiver og slikt du har :) Her nede er det stort sett bare flatt og kjedelig dessverre.

 

(fargene har jeg nevnt før). Og om jeg dekker til havet syns jeg fjellene er fine. Bølgene og havet er for kjedelig som enkeltstående motiv. Så er nok kontrasten mellom hav og fjell som ikke fungerer for meg :) Fungerer sikkert for mange andre

Lenke til kommentar

Hei,

 

Flott komposisjon med de to bølgene i front og mektig bakgrunn. Desverre må jeg si at jeg selv ikke liker vinterbilder i slike fargetoner. Dette er helt subjektivt, men det kan jo være greit å høre hva andre liker?

 

Skulle jeg driste meg til å foreslå noe i etterbehandling kunne det kanskje være litt svak vignetering for ikke holde blikket ennå litt mer inne i bildet (P.S. kjent teknikk lenge før PC ble brukt til billedbehandling).

Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg tid til å stoppe å kommentere bildet mitt :yes:

Ja det kan være veldig greit å vite hva andre syns om bildet, på alle måter, og ingen meninger er mindre verdt!

 

Jeg skjønner hva du mener og det er greit å se andres idèer til forbedring.

Dog skal det sies at jeg i dette bildet allerede har vignettering, fixet det, men kanskje ikke i like sterk grad som du foreslår...?

 

Uansett setter jeg pris på din mening :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...