Gå til innhold

Hvordan fjerne navnet til tidligere bruker av pc?

sola66

Anbefalte innlegg

Pc-en jeg nå har er registrert på en tidligere kollega. Jeg har endret navn der jeg kan endre navn, bl.a. gjort som beskrevet her, og jeg har endret det i system-egenskaper-innstillinger (maskinens navn). Har også endret navn på administrator slik at der er også mitt navn.

Likevel kommer navnet til vedk. opp noen steder. Bla. under C, deretter brukere så står det "felles" og hennes navn. Men når jeg går til brukerkontoer så finner jeg kun meg selv som administator - ingen andre brukere.

Noen som vet hva som kan gjøres - finnes det noen måte å få maskinen "tilbake til start" slik at man kan ta all registrering på nytt? Eller er det en enkel måte å endre navn der det trengs?

Videoannonse
Annonse
Du må reinstallere.

Må ikke, alt kan gjøres i regedit.. ;)

Jeg har gjort følgende i regedit - hva annet kan jeg endre der?:

For å endre navnet som ble registrert under Windows-installasjonen, kan du følge denne oppskriften:

1. Klikk Start, Kjør, og i Åpne-boksen skriver du regedit og trykker OK.

2. Bla deg fram til følgende registernøkkel i programvinduet som åpenbarer seg:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

3. For å endre navn på eier og firma, dobbelklikker du RegisteredOrganization og RegisteredOwner, og legg inn de verdiene du ønsker.

Plager det deg så utrolig mye, da?

Ikke så veldig, men litt. Nok til at jeg vil gjøre noe med det hvis det ikke er for komplisert i hvert fall. Ser ut til at løsningen ligger i å opprette en ny bruker, kopiere over fra den andre brukeren, for deretter å slette den gamle. Får se om jeg gidder det.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&e...dit&spell=1

Mulig det er noe matnyttig der. ;)

Fant i hvert fall mange som slet med det samme! Takk, skal surfe litt videre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...