JFM Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei Har nettopp byttet bil. Fra en Ford Scorpio 1995 mod til en Volkswagen Golf GL stasjonsvogn 1996 mod. Flytta stereoanlegget fra Scorpioen til Golfen i dag. Men har fått et lite problem. CD-spilleren (Sony CDX-GT430U) husker ikke instillingene mine når jeg stopper bilen. Dette betyr at jeg må stille klokka, justere equalizer osv hver gang jeg starter Golfen. Dette skjedde aldri i Scorpioen. Noen ideer? Takk Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Mener å huske det skal være en gul ledning kalt "memory" i den kabelbunten som kobles til spiller, sammen med strøm, høytalere ++. Sikker på at den sitter som den skal? Endret 12. februar 2010 av mx1000 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Var ute å så på det nå. Er ei gul ledning (og ei rød) bak spilleren, og begge er koblet til :S Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Den ene ledningen (regner med det er den gule jeg å) skal ha konstantstrøm, mens den røde ledningen skal kobles på der hvor man får strøm når man har på tenninga. Om det skulle være motsatt(at gul skal på tenning og rød på konstant) skader du ingenting ved å forsøke å koble det opp. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Gul er konstant + og rød er styrestrøm. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Men disse ledningene er koblet slik som de var i Scorpioen... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Gul er konstant og rød er styring på spilleren, men det bruker å være motsatt i bilen hvor rød er konstant og gul er styring fra tenningsbryteren. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Så jeg skal prøve å bytte de om? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Da var problemet løst. Bytta bare om gul og rød ledning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå