Dkdaffy Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Da var tiden inne for å pensjonere den gamle laptopen min å gå til anskaffelse av en ny! Jeg har en rimelig god stasjonær maskin så noe monster gidder jeg ikke ta meg råd til å kjøpe, over 8000 er uaktuelt og helst ikke mye høyere enn 7500, og jeg ønsker selvfølgelig så mye gaming jeg kan få for den summen(somsagt, forventer ikke noe vidunder som drar crysis på fullt med 300fps). Windows får jeg gratis gjennom skolen så å slippe å betale for det er også et stort pluss. Tenkte først på en av disse fra multicom: Compal NBLB2 - Dette er vel den som frister mest, men har hørt at den vistnok ikke er så mye gaming pc for pengene og mer egnet til arbeid ala videoredigering. Den største turnoffen er dog at den har ubekreftet dato i slutten av mars. Compal KHLB2 - Dette var den jeg vurderte først, men frister egentlig lite å kjøpe fjorårets godtepose, dessuten betaler jeg gladelig tusen kroner ekstra for et skjermkort som er mye bedre. Noen som vet om bedre alternativer i min prisklasse? eventuelt om det er forventet noen knaskbare nyheter i tiden før mars? Hørt at acer ofte gir mye igjen for pengene, men aldri hvert noen stor fan av dem. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Du kan jo ta en titt på Acer 5740G. Den er omtrent to tusenlapper billigere enn NBLB2, men har litt slappere prosessor. Samme skjermkort og godt med harddisk og RAM, dog. Helt fersk på markedet, så ikke på lager ennå. Fant en kjapp anmeldse av den her. Virker helt ok. KHLB2 er en veldig bra PC, har den selv og er godt fornøyd, bortsett fra at ejg fikk en liten hardwaresvikt i dag. Men nå når den begynner å bli et år gammel snart, skjønner jeg godt at du tviler litt. Jeb betalte 8400 for min i fjor vår, og nå koster det bare ~750 kroner mindre for en tilsvarende konfigurasjon. Du skal forøvrig være kalr over at 5650 ikke er så mye bedre enn 4650, faktisk bare omtrent 10-20% bedre ytelse. Den har dog dx11-støtte og er laget ved 40nm kontra 55nm hos 4650, noe som skulle bety lavere effektforbruk, ergo mindre varme og bedre batteri. Det kommer sikkert flere laptoper med 5650 utover våren, men foreløpig virker det som den fra Acer og multicom er de eneste. Endret 12. februar 2010 av Dauemannen Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Den aceren så jo slettes ikke dum ut takk for tipset og erfaring ang KHLB2, eneste som er kjipt er at den aceren kommer selvfølgelig med W7 kunne gladelig spart meg 500kr+ på å slippe å få med en dårligere versjon av w7 enn den jeg får gjennom skolen men er vel heller få butikker som selger uten OS. Såvidt jeg har forstått så har det seg vel sånn at på bærbare så er det kun skjermkortet som vil være flaskehalsen for gaming? Og derfor vil det kanskje ikke være så farlig å gå litt ned på prossessor til mitt bruk? Eller er dette feil? Har tross alt ikke handlet laptop siden jeg startet på vgs Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 I de aller fleste tilfeller vil skjermkortet være flaskehalsen for gaming. Dette gjelder både bærbare og stasjonære, og den Aceren skulle ha mer enn god nok prosessor til å henge med i spillene. Prosessoren er av den nyeste serien til Intel, og eneste forskjell på denne og de litt dyrere i5-prosessorene er, såvidt jeg kan se, at de er litt høyere klokket og kommer med turbo boost. Når det gjelder å betale for Windows, er det mulig å få tilbakebetalt det lisensen koster. Hvor lett det er har jeg ikke peiling på, men du kan lese om det her. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Jess, da tror jeg faktisk jeg vurderer den gitt! Ser jo absolutt ikke ut som en dårlig deal Windows lisensen får jeg bare ta med, blir nok for mye styr Nok engang takk for raskt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå