Gå til innhold

Muslimsk talsmann i oslo "advarer" mot norsk 9/11


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789
Det er ingenting ved det bildet som er bevart annet enn i nostalgien. MacDonalds, amerikanske TV-serier, merkevarer fra USA og Europa, elektronikk fra Asia. Ingenting er "slik det var".

 

Berre ein ting er som det var. Sosialistanes dumsnille aroganse.

 

Og kanskje sjølve elektronikken kjem frå asia, men mesteparten av teknologien kjem frå europa og usa.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ingen har egentlig noen rett til å føle seg krenket over noe?

 

Jo, selvsagt må folk få lov til å føle seg støtt, men den personlige følelsen enkelte måtte ha for hva det skulle være, enten det er katter, kyr(som hinduistene holder hellig) eller islamske profeter er utenfor kritikk. Derfor er det viktig å tillate publisering av slike bilder, enten man er enig eller uenig i agendaen, nettopp fordi ytringsfriheten er verdifull.

 

Jeg skal si deg så mye at jeg blir like støtt av muslimske og kristne dogmer, som de blir av kritikken og publiseringen av disse tegningene, men jeg går ikke i demonstrasjonstog, ikke streiker jeg og ikke angriper jeg deres ambassader heller, nettopp fordi de har like mye rett til å ytre sine meninger som det jeg har. Om de forventer at slike tegninger ikke skal publiseres, så får de holde sine religiøse ytringer til hjemmet, fjerne moskeene sine, da jeg støtes av deres eksistens.

 

Jeg støtes og provoseres også kraftig av kristenfolkets terroriserende bråk, tidlig søndags morgen.

 

Er dette en sammenlikning du kan forstå?

 

Jeg ser absolutt poenget. Å bli prakket på religion misliker jeg sterkt selv, men jeg har vel troen på at det går ann å kritisere og sette spørsmål ved disse dogmene uten å ty til at man prøver å latterligjøre. Kan hende det virker litt naivt dog.

Lenke til kommentar
Det er strengt forbudt å avbilde Mohammed på noen som helst måte, og dette er en regel uten unntak for muslimene.
Tullprat. Det står ingenting om et slikt forbud i Koranen og bilder som skal gjengi Muhammed har vært brukt av muslimer opp gjennom historien. I Iran henger det tregninger av Muhammed ute i gatene.

 

Stand corrected. Det er lov med visse typer avbildninger, ja, men det regjerer samtidig en sterk sensur. Derfor står poenget mitt like sterkt, og det er at karikaturtegninger av Mohammed er helt ubegripelig støtende og krenkende for muslimene.

 

På den annen side, så gir de jo mange av oss ikke-muslimer en god latter, eller får oss i det minste til å trekke på smilebåndet, og er en ytterligere sak for å fremme ytringsfriheten enda mer. Alle blir nok støtt av ytringsfriheten en eller annen gang, men det er noe vi bør klare å leve med på alle områder. Men der man skal sette en strek for ytringsfriheten, er det samme stedet hvor man bør spørre hvor grensa går for hvor krenkende man kan ytre seg. Sånn sett blir jo spørsmålet her hvor krenkende disse karikaturtegningene er, og om dette evt. er en god nok grunn til å ikke trykke de.

 

Men nå er det egentlig ikke det tråden handler om, da tråden hovedsaklig dreier seg om advarselen som ble gitt. Et spørsmål jeg har gått og grublet mye på (er kanskje ikke den rette tråden, men en moderator får i så fall endre på det/flytte det) det siste døgnet, er: Hva tror du vil skje dersom vi skulle bli utsatt for et terrorangrep?

Lenke til kommentar
Derfor står poenget mitt like sterkt, og det er at karikaturtegninger av Mohammed er helt ubegripelig støtende og krenkende for muslimene.
Har du lest koranen? Det som står der er ubegripelig støtende og krenkende for alle kvinner og alle ikke-muslimer. Og det er ikke bare en skarve vitse-tegning, men det som står der er noe mange muslimer ønsker å følge, og det også i Norge. Derfor er provokasjonene fra koranen langt mer alvorlige enn det noen måtte føle fra vitse-tegningene.
Lenke til kommentar
Men hva i helvete, ble bannet på gamereactor fordi at jeg skrev det innlegget jeg skrev en side bak der også.

Det kan jeg godt skjønne at du ble. Du blir det ikke her, fordi vi ikke vil forby ytringer av dette slaget. Skjønt vi er bundet av lovverkets forbud mot rasisme, så et sted går grensen.

 

Men at et spillsted ikke vil ha slik propaganda er ikke så rart.

 

Ytringsfriheten er en fin bil. Sett pris på at dere har den her, om enn ikke ubegrenset. Men da kan det være greit å ikke hisse seg for mye opp over ta andre bruker sin, enten det er her på forumet eller på folkemøter i Oslos gater. Uttalelsene til Mohyeldeen Mohammad får stå for hans regning, eller i høyden den marginale gruppen han tilhører. Å bruke den mot alle muslimer er vel omtrent som å påstå at Quakecry eller jeg representerer alle nordmenn...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Okei, jeg kan legge meg flat og si at det var kanskje ikke veldig gjennomtenkt

og at jeg burde ha undersøkt litt mer også videre før jeg faktisk skreiv det

men når det er sagt. Jeg har INGENTING imot mørkhudete, muslimer eller noe. ER RELIGONEN jeg ikke er begeistret for, eller det er jo ikke religonen sin skyld. Den er bare der. Men mer de fanatiske bakmennene

jeg ordla meg feil. Det har du helt rett i. Så jeg beklager at enkelte av mine utallelser var helt feil.

Jeg har også bare forholdvlis litt imot innvandringspolitikken vår.

Men jeg har fremdeles INGENTING imot de som ikke er hvit

har jeg gjort megselv klar nok nå ?

 

Jeg burde virkelig ha gjennomtenkt det mer. Det jeg egentlig har noe imot er jo Islam, som i religonen. Ikke muslimer, ikke mørkhudete eller noe ! Jeg burde ha gjennomtenkt det mer, og neste gang skal jeg bruke egne ord, tenke gjennom også videre :)

 

Så beklager at det virket rasistisk også videre ;)

Lenke til kommentar

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Og det "norske" bildet igjen er bygget på europeisk kultur gjennom våpen og klær så vidt jeg ser så da er heller ikke det bildet noe "norsk", så hva er da "norsk"?. Bilen er jo bygget på ideer fra andre land enn USA, men den er fortsatt regnet som amerikansk. Jeg tror poenget til Quakecry er at han vil bevare en norsk kultur som er bygget på vestlig kultur da det er dette som står Norge nærmest historisk/geografisk sett, og ihvertfall ikke plutselg bli kastet over i en kultur fra krigsherjede/ustabile land halve jordkloden rundt.

 

Jeg synes det er like morsomt hver gang en snakker om hvordan muslimsk innvandring vil påvirke Norge positivt og nevner i fleng McDonalds, Hollywood og iPod som gode eksempler på hvordan norsk kultur er blitt påvirket i positiv retning så langt. Spørsmålet er da, hvor mye muslimsk kultur har Norges kultur tatt til seg så langt, og hvor stor innvandring har vi fra de land som norsk kultur i stor grad er påvirket av. dvs. USA/anglosaksisk kultur? Jeg gjentar meg selv for tusende gang, de aller aller fleste er for amerikansk innvadring i Norge, de fleste hadde helt sikkert sett at det kom mange flere amerikanere til Norge enn det gjør i dag. Å være positiv til amerikansk og nederlandsk innvandring er ikke det samme som å være positiv til innvandring fra Somalia, noe den norske kulturen har vist så langt.

 

Nå har jeg aldri sagt at muslimsk innvandring vil påvirke positivt i form av endringer av sosial og politisk kultur. Jeg bare påpekte at det er ingenting ved det bildet som eksisterer idag, annet enn i nostalgien. Vår kultur er hovedsakelig vestlig, det er lite som skiller oss fra andre på den måten, annet enn, som nevnt, nostalgien og historien. Jeg forstod poenget hans, men må bare påpeke at den tradisjonelle nasjonalismen er det lite man kan finne norsk i, og at det er lite poeng å føre noe kampanje for å forsvare norsk kultur, derimot er det mye smartere å forsvare liberal kultur i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...