Gå til innhold

Muslimsk talsmann i oslo "advarer" mot norsk 9/11


Anbefalte innlegg

Så hvorfor ikke legge bort denne tegningen? Det koster da ikke folk så mye å la være.
Er du klar over at mange føler seg dypt fornærmet av bilder av katter slik du bruker i avtaren din? Gjør du dette med overlegg bare for å provosere og tråkke på folks følelser?

 

Andre som publiserte kattebilder har blitt torturert i flere dager før de ble drept. Dette kan også skje med deg. Dette er ikke en trussen, men bare en advarsel.

 

Vennligst ikke vis kattebildet en eneste gang til.

 

Oi, snakk om fantastisk relevant sammenlikning? En fin "jeg sier det jeg vil uansett om det kan såre andre mennesker, bare fordi jeg kan" tanke. Det er utrolig viktig å ta vare på ytringsfriheten, men hva med å se litt forbi ideologien og heller tenke på realiteter?

 

Her er en annen sammenlikning: En høy og en lav person går sammen. Den høye personen sier: "Haha, du er så lav", derav den lave personer blir såret. Det er ikke nødvendig å ytre noe hvis man vet det sårer folk.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette grise-bildet hadde NULL relevans i en allerede idiotisk sak som det egentlig burde vært straffbart å klistre på forsida av Dagbla' all den tid det ikke er fred i verden.
Reskajonen viser at bildet skulle vært publisert mer. Det burde vært fullt av slike bilder ved hver eneste grenseovergang og NAV skulle vært tapetisert med slike bilder. Og det skulle stått "Tåler du ikke se dette er det bare å snu med en gang" trykket på alle språk.

 

post-18989-1266082638_thumb.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Bare du er hvit er du jo rasist. Dette er et fint bilde angående norsk kultur rett og slett.

 

587625.jpg

 

Og slikt vil jeg at det skal bevares. Når jeg og du er gammel så vil jeg pokker ikke at Norge skal være "90" prosent islamistisk, jeg vil ikke se fulllt av kvinner i burka, at vi skal få det slik det er i Islam også videre. Bare pga en tegning går dem helt tullete, demonstrerer. Dette kan de såklart gjøre pga ytringsfriheten, men alikavell.

 

Vi er ikke Irakonorge, om dem har et jævla stort problem med at vi har ytringsfrihet, at vi faktisk lever i et fritt land der vi kan gjøre akkurat som vi vil nesten. Ja, da kan dem bare se til helvete å komme seg vekk herifra, for slikt er jeg absolutt ikke interessert i å ha det.

 

Burka og Hijab har ingenting i Norge å gjøre. Jeg kjenner flere som har blitt truet flere ganger, slått, fått trusler. Noe jeg selv også har fått, flere ganger. Av nettopp innvandrere. Alle gjenger i Norge består jo av muslimer, svarte mennesker. Tilslutt vil vi dem gå inn i regjeringen, ta over oljen og alt, hvis nasjonalistene får fortsette som dem gjør.

 

Hele Vest-Europa fører den samme idiotiske politikken, men øst-europa er fortsatt så nasjonalistiske at dem ikke godtar det. Ukraina, Hviterussland osv. er fortsatt 99 % hvite.

Skal finne meg en norsk jente og emigrere hvis dette fortsetter. Eksil-nordmenn får finne seg et nytt land. Kanskje Island? Vi kan bygge ut infrastrukturen og bygge byer der, Og så er det fint plass til fem millioner folk ;)

 

Eller så kan vi beholde VÅRT land. Jeg er så fordømt lei av gjenger, innvandrere som truer etniske nordmenn for å få det til. Dem tror dem kan gjøre hva faen dem vil, de er avskum, rett og slett. Fortsetter dette så må vi lage borgervern. Grupper med nordmenn som på skift kan bli tilkalt av folk som trenger hjelp. Bare for at der dem lever har dem aldri hørt om yttringsfrihet.

 

I Danmark slåss motorsykkelgjenger mot innvandrere, vi rasister? De største rasistene er negere og halvnegere. Vest-europeere er velkomne til å bo her

Nederlendere, tyskere osv. Som unnslipper muslimhelvetet i sine egne land. Vil ha en blanding av Arbeiderpartiet og Vigrid jeg.

 

Ta vekk Vigrids nazisme og jødehat, men ta innvandringspolitikken deres. Har aldri hatt noe i mot jøder. Nazistene og muslimene var jo bestevenner. Vi er den nye generasjon. Vi er motstandere av masseinnvandring og islam uten å blande inn menneskehat. Jeg hater de som hater meg, ergo mange muslimer

Jeg hater aldri de som respekterer meg. Ja til Norge for Nordmenn !

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Poenget var vel at du ville beholde norsk kultur? Den norske kulturen er et relativt flytende begrep.

 

Hvorfor skulle muslimene "ta over oljen" vår, hvorfor er det et problem, sålenge de er integrert i Norge og en del av det norske samfunnet, og forhåpentligvis deler essensielle politiske og sosiale verdier. Hvorfor forsvarer man ytringsfrihet og den sosiale friheten vår, hvis vi skal bruke den til å hindre andre mennesker i å ta del i den. Når det gjelder muslimske bander, hva med øst-europeiske bander? De er det mange av her i landet.

 

Når det gjelder voldsbruk, så må løsningen være å forsterke politiet vårt og slå ned på dette, uansett om det er innvandrere eller etniske nordmenn.

 

Skjønner at du ikke liker de verdiene de kommer med, men husk på, at disse muslimene har ikke noe større kollektive preferanser i akt av å være muslimske, enn det kristne har. Det finnes selvfølgelig grupperinger, som alle steder, men alle har sine egne ønsker og preferanser.

Lenke til kommentar

Ta over oljen vår, og ta over europa var vell heller en overdramatisering. De erk anskje interegrert, men en del av det norske samfunnet ? Hva definerer du det norske samfunnet? Er det steinkasting du vil si er en del av et norsk samfunn ? Er det og gå helt "bananas" pga en tegning? Se her, bilde fra en profil på nettby -> asdasdsae.jpg/517/asdasdsae.jpg. En "muslim" Mener du at vi skal godta at dem skal gi oss advarsler, trusler osv ? Dem skjønner jo ikke at slikt er ikke normalt her, at vi kan ikke bli et land som landet dem flyktet fra. Ser det virkelig ut som dem er interesserte i å legge deres kultur bak seg?

 

Nei, det tviler jeg veldig sterkt på. Vi kan kanskje fengsle dem som gjør slikt, men faktumet er at fengsel i Norge er jo luksushotell iforhold til fengsel der dem kommer fra. Gjør ingenting for dem å havne i fengsel her. Isåfall virker det ikke slikt. Nei, jeg liker faktisk ingen av verdiene dem kommer med. For dem er alt for bissare og syke til å kalles "verdier"

 

Er jo nettopp derfor vi vil at dem skal intregere seg ORDENTLIG. Noe som dem ikke klarer.

Lenke til kommentar
Ta over oljen vår, og ta over europa var vell heller en overdramatisering.
Ikke vær for sikker på det. Om noen tiår vil det være muslimsk flertall i Oslo og kulturen vil skille seg mere og mere fra resten av Norge. Slik som på Balkan er det godt mulig det vil oppstå en splittelse mellom statene Oslostan og restnorge. Når dette skjer vil det lett kunne oppstå konflikter over olje, fisk og andre naturressurser som nesten utelukkende ligger utenfor Oslostan.
Lenke til kommentar
Det er ingenting ved det bildet som er bevart annet enn i nostalgien. MacDonalds, amerikanske TV-serier, merkevarer fra USA og Europa, elektronikk fra Asia. Ingenting er "slik det var".

 

Og det "norske" bildet igjen er bygget på europeisk kultur gjennom våpen og klær så vidt jeg ser så da er heller ikke det bildet noe "norsk", så hva er da "norsk"?. Bilen er jo bygget på ideer fra andre land enn USA, men den er fortsatt regnet som amerikansk. Jeg tror poenget til Quakecry er at han vil bevare en norsk kultur som er bygget på vestlig kultur da det er dette som står Norge nærmest historisk/geografisk sett, og ihvertfall ikke plutselg bli kastet over i en kultur fra krigsherjede/ustabile land halve jordkloden rundt.

 

Jeg synes det er like morsomt hver gang en snakker om hvordan muslimsk innvandring vil påvirke Norge positivt og nevner i fleng McDonalds, Hollywood og iPod som gode eksempler på hvordan norsk kultur er blitt påvirket i positiv retning så langt. Spørsmålet er da, hvor mye muslimsk kultur har Norges kultur tatt til seg så langt, og hvor stor innvandring har vi fra de land som norsk kultur i stor grad er påvirket av. dvs. USA/anglosaksisk kultur? Jeg gjentar meg selv for tusende gang, de aller aller fleste er for amerikansk innvadring i Norge, de fleste hadde helt sikkert sett at det kom mange flere amerikanere til Norge enn det gjør i dag. Å være positiv til amerikansk og nederlandsk innvandring er ikke det samme som å være positiv til innvandring fra Somalia, noe den norske kulturen har vist så langt.

 

Se for eksempel på hvor mange pakistanere det er i Norge og de har vært her en god stund allerede. Hvor lik er en gjennomsnittelig norsk familie en pakistansk famile, og hvor mye har de tilnærmet seg de siste tiårene? Marginalt, men likevel så feirer gjerne norske småbarn halloween over hele landet selv om vi har svært få amerikanske innvandrere.

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke legge bort denne tegningen? Det koster da ikke folk så mye å la være.
Er du klar over at mange føler seg dypt fornærmet av bilder av katter slik du bruker i avtaren din? Gjør du dette med overlegg bare for å provosere og tråkke på folks følelser?

 

Andre som publiserte kattebilder har blitt torturert i flere dager før de ble drept. Dette kan også skje med deg. Dette er ikke en trussen, men bare en advarsel.

 

Vennligst ikke vis kattebildet en eneste gang til.

 

Oi, snakk om fantastisk relevant sammenlikning? En fin "jeg sier det jeg vil uansett om det kan såre andre mennesker, bare fordi jeg kan" tanke. Det er utrolig viktig å ta vare på ytringsfriheten, men hva med å se litt forbi ideologien og heller tenke på realiteter?

 

Hvem er du til å bestemme dette? Allorgien til Robertaas er helt på kornet, fordi det er han som bestemmer hva som er krenkende og du har ingen innsigelsesrett, på samme måte som muslimer bestemmer på forhånd hva som er støtende eller ei. Ytringsfrihet er faktisk av ingen verdi om den ikke kan kritisere ideologier. Motsatsen fra muslimer er å ytre at de ønsker den som er kritisk død. To forskjellige sfærer.

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke det store problemet her.

 

En gruppe har bestemt seg for å gi uttrykk for sine meninger. De gjør dette gjennom en demonstrasjon godkjent av politiet, og alt går fredelig for seg.

 

Er det steinkasting? Flaggbrenning? Vold? Hærverk og ruteknusing? Nei. De bruker ytringsfriheten sin - akkurat på samme vis som andre norske grupper som vil fremme sine krav gjør. De gjør det på norsk vis.

 

Synes jeg de skal få oppfylt sitt krav? Nei. Det er ingen rettighet i Norge at man ikke skal bli såret av noe som er trykket i avisen, det bør ikke bli det og mitt stalltips er at det heller ikke kommer til å bli en rettighet i overskuelig fremtid.

 

Så var det uttalelsen om 11 september, da. Om den er ment som en trussel er den provoserende og ulovlig - men personlig tror jeg det er viktigere å vurdere meningsinnholdet i den, uavhengig av om det er en trussel, advarsel eller en mening. Og jeg tror det er et snev av realiteter i det som sies - at vi ikke liker at det sies, blir å stikke hodet i sanden. Det er utvilsomt nok av skrullete islamister i verden som kan bli provosert av diverse forhold i det norske samfunnet. Spørsmålet er, hva skal vi gjøre med det?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dere kan ta sånn på vei. Ordet trussel og advarsel er jo ikke en gang i nærheten av å bety det samme. Og muslimen som ytret seg sa jo klart ifra at dette bare var en advarsel. Definisjoner fra dokpro.uio.no:

 

Advarsel

Formaning, påminning; varsel; lærepenge

Fotballspilleren slapp med en advarsel

La dette være en advarsel

En siste advarsel

Det manglet ikke på advarsler

Tjene til skrekk og advarsel

 

Trussel

Det å true, skremsel, advarsel framsette trusler

En tom trussel, det å true med noe som ikke kommer til å bli gjort.

All forurensningen utgjør en trussel mot helsa.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Det er utvilsomt nok av skrullete islamister i verden som kan bli provosert av diverse forhold i det norske samfunnet. Spørsmålet er, hva skal vi gjøre med det?
Klarer du ikke gjennomskue hva som skjer? Det det handler om er makt. Klarer noen å manipulere andre til å gå i demonstrasjonstog bak seg så skaffer det dem makt og plutselig er det mange som stikker mikrofoner opp i ansiktet deres.
Lenke til kommentar
Klarer du ikke gjennomskue hva som skjer? Det det handler om er makt. Klarer noen å manipulere andre til å gå i demonstrasjonstog bak seg så skaffer det dem makt og plutselig er det mange som stikker mikrofoner opp i ansiktet deres.

Hva så? Det de kan gjøre i mikrofonene er å ytre seg, og det er de frie til å gjøre.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke legge bort denne tegningen? Det koster da ikke folk så mye å la være.
Er du klar over at mange føler seg dypt fornærmet av bilder av katter slik du bruker i avtaren din? Gjør du dette med overlegg bare for å provosere og tråkke på folks følelser?

 

Andre som publiserte kattebilder har blitt torturert i flere dager før de ble drept. Dette kan også skje med deg. Dette er ikke en trussen, men bare en advarsel.

 

Vennligst ikke vis kattebildet en eneste gang til.

 

Oi, snakk om fantastisk relevant sammenlikning? En fin "jeg sier det jeg vil uansett om det kan såre andre mennesker, bare fordi jeg kan" tanke. Det er utrolig viktig å ta vare på ytringsfriheten, men hva med å se litt forbi ideologien og heller tenke på realiteter?

 

Hvem er du til å bestemme dette? Allorgien til Robertaas er helt på kornet, fordi det er han som bestemmer hva som er krenkende og du har ingen innsigelsesrett, på samme måte som muslimer bestemmer på forhånd hva som er støtende eller ei. Ytringsfrihet er faktisk av ingen verdi om den ikke kan kritisere ideologier. Motsatsen fra muslimer er å ytre at de ønsker den som er kritisk død. To forskjellige sfærer.

 

Så ingen har egentlig noen rett til å føle seg krenket over noe? Jeg synes ihvertfall "allorgien" er å dra det for langt. Å stille spørsmål ved muslimsk praksis og verdier er jeg for selv, men hvorfor hive mer ved på bålet med disse bildene når man vet at muslimene blir hetset av dette og det ikke ligger noen annen tanke bak enn å plage? Du klarer også å skjære alle muslimer over en kam som om alle vil drepe de de er uenige med.

 

Jeg vil ihvertfall si meg enig med religionsforsker Kari Vogt som i dag ytrer seg i VG.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Å stille spørsmål ved muslimsk praksis og verdier er jeg for selv, men hvorfor hive mer ved på bålet med disse bildene når man vet at muslimene blir hetset av dette og det ikke ligger noen annen tanke bak enn å plage?
Hvorfor ha pressefrihet når vi vet at dette provoserer muslimene?

Hvorfor ha blandede klasser på skolen når vi vet at det provoserer muslimene?

Hvorfor ha barneeventyr med griser når vi vet at det provoserer muslimene?

Hvorfor ha likestilling når vi vet at dette provoserer muslimene?

Lenke til kommentar
Så ingen har egentlig noen rett til å føle seg krenket over noe?

 

Jo, selvsagt må folk få lov til å føle seg støtt, men den personlige følelsen enkelte måtte ha for hva det skulle være, enten det er katter, kyr(som hinduistene holder hellig) eller islamske profeter er utenfor kritikk. Derfor er det viktig å tillate publisering av slike bilder, enten man er enig eller uenig i agendaen, nettopp fordi ytringsfriheten er verdifull.

 

Jeg skal si deg så mye at jeg blir like støtt av muslimske og kristne dogmer, som de blir av kritikken og publiseringen av disse tegningene, men jeg går ikke i demonstrasjonstog, ikke streiker jeg og ikke angriper jeg deres ambassader heller, nettopp fordi de har like mye rett til å ytre sine meninger som det jeg har. Om de forventer at slike tegninger ikke skal publiseres, så får de holde sine religiøse ytringer til hjemmet, fjerne moskeene sine, da jeg støtes av deres eksistens.

 

Jeg støtes og provoseres også kraftig av kristenfolkets terroriserende bråk, tidlig søndags morgen.

 

Er dette en sammenlikning du kan forstå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...