-kga- Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Startet med styrke trening denne uka, og er helt sinnssykt stiv og støl. Er fortsatt støl i musklene jeg trente på mandag (fredag i dag), de har begynt å bli litt bedre men de er fortsatt rimelig støle. Vil denne stølheten forsvinne, bli mindre kraftfull eller vare kortere når jeg har fått trent noen uker, eller må jeg bare venne meg til å være så støl konstant? Hvor mange treningsøkter må jeg gjennom føre musklene ikke blir fult så ekstremt ømme? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Første gangen du trener styrke, eller når du er tilbake fra et lengre opphold er man ødelagt i en uke. Etter en stund med trening (noen få uker) begynner man å komme litt i form, nervene blir aktivert og kroppen vender seg til påkjenningen. Da slipper du den evige stølheten. Jeg er ikke i superform, men er sjeldent støl i mer enn to dager etter en hard økt. Da jeg begynte var jeg HELT ØDELAGT i 6 dager. Så slapp av, nyt stølheten, det går over Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Første gangen du trener styrke, eller når du er tilbake fra et lengre opphold er man ødelagt i en uke. Etter en stund med trening (noen få uker) begynner man å komme litt i form, nervene blir aktivert og kroppen vender seg til påkjenningen. Da slipper du den evige stølheten. Jeg er ikke i superform, men er sjeldent støl i mer enn to dager etter en hard økt. Da jeg begynte var jeg HELT ØDELAGT i 6 dager. Så slapp av, nyt stølheten, det går over Godt og høre. Er det slik at jeg ikke skal trene de støle muskel gruppene på nytt føre stølheten er borte? Det grunnet muskelfibrene holder på å reparere seg mens man er støl. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg ville ikke trent dem veldig hardt i allefall. Musklene brytes først ned, for så å bygges opp igjen. Tipper det er dette som er stølhet. Jeg ville kanskje til og med gitt de muskelgruppene du trente en ukes pause. Kjører du f.eks en 5- splitt er ikke dette noe prob, men har du en 2- splitt som meg ville jeg venta en uke med å gå på trening Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg ville ikke trent dem veldig hardt i allefall. Musklene brytes først ned, for så å bygges opp igjen. Tipper det er dette som er stølhet. Jeg ville kanskje til og med gitt de muskelgruppene du trente en ukes pause. Kjører du f.eks en 5- splitt er ikke dette noe prob, men har du en 2- splitt som meg ville jeg venta en uke med å gå på trening Jeg kjører 4 splitt med hver muskel gruppe en gang i uka. Starta med det siden jeg trudde jeg ville bruke en del ekstra tid på hver øvelse for å finne ut hvordan den fungerte. For mange øvelser per gang ville da ta for mye tid. Så det blir det ikke noe problem siden det er en uke imellom. Planen var å forandre det etter 2-3 uker når jeg har fått prøvd litt forskjellige øvelser. Men jeg får se an på hvordan musklene føles når jeg endrer opplegg. Vente med å øke frekvensen til de blir litt mer vandt til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå