avalanche123 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei, som utenlandsstudent er det greit å få meg seg norske nyheter av og til, som kan streames fra NRK NETT-TV. I dag så jeg denne artikkelen: http://www.nrksport.no/meisterskap/vancouver_2010/1.6989968 Bor du i utlandet, eller sitter på en utenlandsforbindelse i Norge, kan du oppleve at noen av programmene i Nett-TV ikke er tilgjengelig under OL i Vancouver. Jeg har gledet meg til OL en god stund, men når jeg leste det ble jeg (små) forbanna :-P Det er fordi hele norske sendinger, som nyhetene, med for eksempel 10 sekunder OL vil bli stengt av. Dermed lurer jeg på om det er noen som har en måte å "lure" systemet på, f.eks. ved å endre min utgående IP til norsk? Eller noen annet måte? Takk for hjelpen PS: Har tidligere prøvd "Hide IP"-program, men vil ikke 'gjemme' meg... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det kan vel ordnes ved å sette opp en proxyserver hos noen med en brukbar linje i Norge. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 det IRRITERER MEG at de ikke har lagt opp link for dette i NRK-seksjonen på Windows/Xbox Media center. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg forstår godt at man blir forbannet, men skyld ikke på NRK. Det er rettighetshaver - her faktisk IOC som har satt betingelser at "nett-TV" ikke skal kunne vises utenfor det landet som har en gitt rettighet. SVT Play (SVT sitt nett-TV) har akkurat samme begrensingene (ja det gjelder omtrent alle). Så en proxyserver hos en med fiber i Norge er eneste mulighet, som la7dfa.com så klart presiserer. Lenke til kommentar
avalanche123 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Forstår at det har med rettighetene å gjøre, men er jo litt kjipt da må jeg ærlig kunne si. Jeg har fiber i hjemme i Norge, hvordan kan jeg sette opp en proxy på min XP maskin der? Hadde håpet på en step-by-step process som noen har prøvd før og det fungerer, ikke bare "google it", noe jeg har gjort og der er det mye 'tull' innenfor det å ha det på egen (XP) maskin. På forhånd tusen millioner takk! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ikke noe svar direkte på det med proxy - har kun satt det opp på Linux. Men er du i Europa kan du se sendingene via EBU, link i artikkelen. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) En grei måte hvis du har en Linux maskin (det holder fint med å kjøre en virtuell maskin med f.eks. VirtualBox) er å åpne SSH-tilgang til den maskinen i routeren din (i Norge), koble til maskinen med SSH fra din maskin i utlandet med PuTTY og konfigurere PuTTY til å sette opp en tunnel og så konfigurere browseren din til å bruke PuTTY som en SOCKS proxy. Det høres litt avansert ut, men er faktisk ikke så vanskelig å sette opp. Det kan hende det finnes SSH servere for Windows også, det vet jeg ingenting om, men si så fall slipper du å lage en Linux-maskin. Fordelen med dette oppsettet er også at all trafikk mellom maskinen du surfer på og maskinen hjemme i Norge vil være kryptert. Kort fortalt så kommer du langt hvis du googler på "ssh tunnel putty" tenker jeg. Endret 12. februar 2010 av _Xorcist Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Ta en titt på denne linken. Og denne for å sette opp ssh server i xp Er ikke så vanskelig å sette opp med windows xp. Håper det hjelper Endret 12. februar 2010 av Howard_ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Ser grei ut den SSH varianten. Når det gjelder random proxys på nett, så er problemet at disse "alltid" er for dårlige på båndbredde. Godt mulig man kan finne et alternativ med P2P-deling av TV, men det blir ofte dårlig kvalitet på bildet og hakking. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Er det noen måte og ta bort den "jalla" menyen nederst i skjermen? Den er ****s irritabel... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Den enkleste måten: Sett opp en PPTP VPN server. Windows XP har til og med innebygget støtte for det - trenger ikke laste ned et eneste program. http://wireless.gumph.org/content/6/4/011-...p-vpn-user.html (følg hele guiden, 3 sider) Eventuelt: http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm Merk at du må åpne port 1723, og aktivere PPTP passthrough i ruteren/brannmuren. For å koble deg på fra klient-pcen og få norsk IP, lager du bare en ny tilkobling på samme måte, bare at du velger "Connect to the network at my workplace" i stedet for set up an adavenced connection. Endret 13. februar 2010 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå