banansplitt™ Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Saken er altså, jeg har akkurat fyllt 20, og dermed er det vel sånn at jeg må betale hele regninga selv. Men da jeg for 2 år siden var hos skoletannlege, så fikk jeg beskjed om at jeg ville bli kalt inn før jeg ble 20. Det er en god stund siden jeg ringte dem, ca. 1 år og 2 mnd siden og da fikk jeg beskjed om at jeg hadde time i mars. Fikk aldri innkallelse til denne timen. Jeg vet det er dumt av meg å ikke ringe, men er det noen som helst mulighet for å få denne gratisbehandlingen nå? Ettersom jeg altså 2 ganger får beskjed om at jeg vil bli kalt inn men aldri ble det. Eller dette et prosjekt jeg bare kan legge på hylla med en gang? Endret 12. februar 2010 av Points Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det året du fyller 20 har du rett på ein time til 75% rabatt. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 "ein time" som i én time? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 En time som i at man kan ta flere (undersøkelse, behandling) og få 75% rabatt på alle, eller som i at man kun har én time til disposisjon? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ein time. Dvs. ein "kontrolltime", ikkje noko form for langvarig behandling e.l. Same typen som du skal ha hatt ein gong i året tidligare. Lenke til kommentar
Gjest Tannlegestudent Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Saken er altså, jeg har akkurat fyllt 20, og dermed er det vel sånn at jeg må betale hele regninga selv. Men da jeg for 2 år siden var hos skoletannlege, så fikk jeg beskjed om at jeg ville bli kalt inn før jeg ble 20. Det er en god stund siden jeg ringte dem, ca. 1 år og 2 mnd siden og da fikk jeg beskjed om at jeg hadde time i mars. Fikk aldri innkallelse til denne timen. Jeg vet det er dumt av meg å ikke ringe, men er det noen som helst mulighet for å få denne gratisbehandlingen nå? Ettersom jeg altså 2 ganger får beskjed om at jeg vil bli kalt inn men aldri ble det. Eller dette et prosjekt jeg bare kan legge på hylla med en gang? Heisann! Hvis du ble 20 år i 2010, så har du rett til tannbehandling med 75 % rabatt på offentlige takster hos den offentlige tannhelsetjenesten ut året Dette inkluderer både undersøkelse og eventuell behandling. Ta kontakt med din lokale tannklinikk nå, så ordner det seg sikkert. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Saken er altså, jeg har akkurat fyllt 20, og dermed er det vel sånn at jeg må betale hele regninga selv. Men da jeg for 2 år siden var hos skoletannlege, så fikk jeg beskjed om at jeg ville bli kalt inn før jeg ble 20. Det er en god stund siden jeg ringte dem, ca. 1 år og 2 mnd siden og da fikk jeg beskjed om at jeg hadde time i mars. Fikk aldri innkallelse til denne timen. Jeg vet det er dumt av meg å ikke ringe, men er det noen som helst mulighet for å få denne gratisbehandlingen nå? Ettersom jeg altså 2 ganger får beskjed om at jeg vil bli kalt inn men aldri ble det. Eller dette et prosjekt jeg bare kan legge på hylla med en gang? Heisann! Hvis du ble 20 år i 2010, så har du rett til tannbehandling med 75 % rabatt på offentlige takster hos den offentlige tannhelsetjenesten ut året Dette inkluderer både undersøkelse og eventuell behandling. Ta kontakt med din lokale tannklinikk nå, så ordner det seg sikkert. Verkeleg? Da tok eg feil, beklager. Eg baserte berre svaret mitt på personlege erfaringer. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis du går på høgskole/universitet tror jeg du kan få støtte til tannlege derfra. Tror min skole har en slik "nødskasse", men det varierer sikkert fra plass til plass. Håper staten vil gi gratis tannlegebehandling, siden det betyr så mye for ens helse generelt. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 rabatten gjelder ut året man fyller 20. Det har jeg skriftlig, siden jeg sendte inn spørsmål selv. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Jeg har 2 ødelagte jeksler oppe helt bake i munnen (hver sin side). Jeg må gråte når en klasse kammerat sa at han betalte 11.000 for og få en krone. Jeg er 22 år og går høyskole. Det er ikke godt og lukke igjen munnen. Litt lettere tannlegeskrekk (det har vi vell alle), har opplevd dårlig arbeid fra skoletannleger, der de gang på gang gjør at det gjør vondt i flere månder i munnen. Jeg eier ikke penger. Ikke gjør noen i familien min det heller. Skulle nesten ønske jeg var rus-avhenging og fikk gratis tannlege. Endret 13. februar 2010 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Sitter her selv med med nytrukket visdomstann.. Ifølge regelverket så kan man i visse tilfeller få dekket tannlegebehandling etter langvarig rusmisbruk. Men bare hvis man har vært inne til regemessige kontroller, hvis man ikke har vært til tannlegen i det hele tatt på f.eks 5 år så faller denne støtten bort.. Skikkelig gjennomtenkt system! Trokke det er mange heroinister på plata som har tannlege høyt på prioriteringslista... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå