Gå til innhold

slette alt som er på den bærbare og legge inn ny OS?

borninsin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har en OS-cd, er det bare å hive den inn, og følge instruksjonen. Hvis du har flere partisjoner, må du se at du installere systemet på riktig plass. Ellers er det bare å huske å ta backup av filene dine.

Okey, men må jeg slette alt først eller? eventuelt hvordan gjør jeg det? Jeg må få vekk alt som er på den ettersom den sikkert er gejnnom syret med virus og det ene å det andre:/ har tatt backup av alt jeg trenger som bilder og filmer etc!

Lenke til kommentar

Måkk CD'n i ROM-en og boot opp fra CD.

Hvis du har en laptop så har du en serial på undersiden av datamaskinen. Den kan du bruke, men du kan bare bruke den til den samme type OS som du hadde.

Når du kommer inn i installeringen så er det jo bare for fanden og velge at du skal formatere patisjonene. Du kan slå sammen de to du har eller beholde de hver for seg. Det er best at du beholder begge to (hvis de er omtrent like store).

Så har du viktige ting på den andre patisjonen (ikke OS patisjonen). Så blir det lettere hvis det skulle skje noe.

PS: I framtiden: Data forsvinner ikke utav seg selv. En datakyndig person kan få det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...