Chimera- Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei Trenger hjelp til oppsett av en pc som for det meste skal bli brukt til spilling, og generelt alt mulig av annet fjas. Er over middels interessert i HW, men har ikke fulgt godt nok med på utviklingen de siste åra. Kriteriene er: - Støysvak - Rask nok til å bruke tunge programmer og spille semi-nye spill (og gamle spill - økonomisk skal det ikke bli noe særlig dyrere enn oppsette som er foreslått, heller billigere og mer fornuftig. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...6D-149172500177 det som er usikker er: hvor varmt vil dette bli? vil det holde med boxed cpu fan ? vil det bli stille? hvordan vil systemet i sin helhet fungere. på forhånd takk =) Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Handlevognen din virker ikke,men her er et forslag fra meg til 5000,- Endret 20. februar 2010 av jornboss Lenke til kommentar
Chimera- Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 min kom på det dobbelte, men ser jo nå at det er mange plasser å spare inn endel penger. hadde blandt annet med: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed - CPU Fractal Design Define R2 - Kabinett Sapphire Radeon HD 5750 1GB - GPU ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3 - HK Intel X25-M SSD 80GB 2,5" vil dette produsere for mye varme for dette kabinettet? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 her er du på ville veier, dette er ikke i nærheten av en god spill rigg. Radeon 5750 er for prisen et greit skjermkort, men langt under godt, har liten hensikt å parre et slikt skjermkort med amd 965. Hvor mye er det du vil betale for riggen. Jørns forslag til kr 5000,- gir fabelaktig ytelse for prisen, og er raskere i spill en ditt oppsett til 12k. Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) bytt ut ditt 5750, med et ATi HD 5850 så skulle oppsettet du har valgt være veldig bra. Endret 21. februar 2010 av super_1990 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Min "oppskrift" på stillegående system: -Vifteløst skjermkort (de heftigste er ikke vifteløse, men du skriver "semi-nye" og "gamle" spill. Spørsmålet er om du vil ha maks ytelse i spill, eller vektlegge lav støy til fordel for noen fps ekstra. -Vifteløst hovedkort. Sjelden det er nødvendig med ekstra viftekjøling på noen komponenter på HK. -Bytt ut 3,5" disk med 2,5" disk (finnes i opp til 1TB), og sett den gjerne inn i en lydisolerende boks (Scythe Quiet Drive). Bruk gjerne SSD som systemdisk for å bedre ytelsen. Dette vil også gi mindre varmeutvikling, og da er behovet for vifter også mindre. -Stor CPU kjøler med en svak vifte. Jeg bruker en ganske heftig og stor CPU kjøler, og det er bare såvidt jeg har brukt for vifte på CPU når jeg presser maskinen litt. -Corsair PSU'en er noe av det mest støysvake på markedet. Eneste jeg vet som er mer støysvakt, er vifteløse PSU'er, som ikke er å anbefale (krever flere/større vifter i maskinen). Ellers har jeg faktisk ingen vifter verken foran eller bak, bortsett fra PSU'en. Temperaturen i min maskin er langt unna det jeg vil kalle høy. Men skal du spille eller presse maskinen mye, bør du nok ha en stillegående vifte foran og bak. Prøv allikevel å stoppe viftene i noen minutter og sjekk hvor høyt temperaturen går. Jeg har en PC som i dag er tilnærmet lydløs. Eneste som lager lyd er viften på CPU (meget stillegående) som overdøver viftelyden fra Corsair PSU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå