inflames662 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Har sett mange videoer på nettet og biler som sklir og krasjer i USA på veier som er hvite. I den forbindelse lurer jeg på om noen veit om det er påbudt med vinterdekk i USA. Har lett litt på nettet uten å finne ut av det. Noen her som veit? Lenke til kommentar
WD- Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Tror ikke det er påbudt i noen av statene. Er derimot tillatt i veldig mange av dem deler av året. Fant en liste her: http://www.tire-information-world.com/tire...egulations.html EDIT: ser at det der bare er for piggdekk, vet ikke med andre typer vinterdekk. Endret 12. februar 2010 av WD Lenke til kommentar
inflames662 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 ja, står at det er lov, men ikke noe om påbud. Virker veldig rart om det ikke er påbudt i enkelte stater... Ikke rart det er mange dødsulykker der.... Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det er vel ganske vanlig å kjøre på helårsdekk der snøen kommer og går der borte. Helårsdekk er jo som kjent noe herk, og når de blir harde er de livsfarlige. Det er ikke påbudt med vinterdekk i Norge heller, men man skal være "skodd for føret". Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Lurte litt på dette selv, så jeg snakka med en av foreleserne mine om dette. Han sa vel mer eller mindre at han trenger vinterdekk 2-3 dager i året.... og som de fleste så han det som ganske dårlig bruk av tid og penger å skifte dekk. Lenke til kommentar
inflames662 Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 ja, ser jo det. er det samme i tyskland. før var det ikke påbudt med vinterdekk der, men blitt det nå. Så mange kjører rundt med helårsdekk. særlig leiebiler er utstyrt med helårsdekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå