firberblad Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Hei, Kjøpte ny bærbar PC i dag. Kom hjem og koblet til mitt sikkre tråløse nett uten problem. Så tar jeg den med på jobb hvor vi har et usikret tråløst nett. (brukernavn og passord skrives inn i explorer når IE åpnes). Men, når jeg trykker til får jeg bare melding om at Windows ikke kunne koble til nettet. Er det noen innstillinger i Windows 7 (home prem) som hindrer meg i å bruke usikre tråløse nett? Regner med at det generelle på Pc'en er ok siden det funket utmerket hjemme på det sikre nettet. Kan og nevne at det er et accesspoint vi har på jobb så jeg har ikke noen ruter jeg kan endre på. Endret 12. februar 2010 av firberblad Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Er det kun dette åpne trådløs-nettet du ikke får kobla til? Det kan tyde på at aksesspunktet som jobber din har hindrer deg å koble til, f.eks har den MAC-sperre. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Er det kun dette åpne trådløs-nettet du ikke får kobla til? Det kan tyde på at aksesspunktet som jobber din har hindrer deg å koble til, f.eks har den MAC-sperre. IT avdelingen sentralt hevder det ikker det noen sperrniger. Jeg får opp flere usikre tråløse nett på jobb, men Windows 7 vil ikke koble til noen av de. Virker som maskinen rett og slett har funnet ut at den bare godtar sikre nett. Har prøvd å deaktivere brannmuren til ingen nytte. Men samtidig så skal jeg snakke med IT avd. igjen på mandag, for jeg er ikke helt overbevist om at de ikke har lagt inn noen sperringer. For ca 3 uker siden var det en kollega av meg som hadde med sin W7 laptop som heller ikke kom inn. Men, jeg kommer rett inn med min gamle laptop som kjører XP, og Iphone kommer inn uten problemer. Endret 13. februar 2010 av firberblad Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Har du forsøkt å kjøre den der, "kontroller innstillingene" som kommer opp når du ikke får koblet til? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Skal prøve over helga når jeg er tilbake på jobb, men tror faktisk jeg har gjort alt det der. Syns det er rart at det funnket utmerket hjemme på det sikre, men ikke kommer inn på noen usikre nett. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg har ofte problemer med tilkobling til trådløst nett etter at jeg skifta til Win7, men det fungerer alltid når jeg bruker den reparér-funksjonen den tilbyr. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Reparer er ikke et valg jeg får, men feilsøk. Så kommer det frem at feilsøkingen ikke kunne identifisere problemet. Har meldt inn prob.til IKT avdelingen og bedt de se på oppsettet på acess pointet. Men, fikk lånt et passord slik at jeg kom inn på nabobedriftens sikrede tråløse nett uten problemer. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Det er en rute som må krysses av for å koble til usikre nettverk i Win7. Gå til egenskaper for det rådløse nettverket du vil koble til og se der, husker ikke akkurat nå hva den heter. Endret 16. februar 2010 av Panter Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Det er en rute som må krysses av for å koble til usikre nettverk i Win7. Gå til egenskaper for det rådløse nettverket du vil koble til og se der, husker ikke akkurat nå hva den heter. Takker. Skal prøves i morgen. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Kan være jeg har blandet med en innstilling som sier at den skal koble opp selv om SSID ikke vises.. Ble usikker. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Det eneste jeg får opp når jeg høyreklikker på det nettet jeg skal inn på er "koble til". Får ikke frem noen egenskaper eller noe annet. SSID vises, og det står gjestenett. Men, får fortsatt bare opp "kan ikke koble til". Skjønner ikke bæra. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Da var hele saken løst. Problemet var ikke bærbar pc, men den sentrale konfigurasjon av Accesspoint. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Jeg tenkte det når du skrev dette For ca 3 uker siden var det en kollega av meg som hadde med sin W7 laptop som heller ikke kom inn. Endret 3. mars 2010 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå