Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 7 vil kun bruke sikret tråløst nett

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte ny bærbar PC i dag. Kom hjem og koblet til mitt sikkre tråløse nett uten problem. Så tar jeg den med på jobb hvor vi har et usikret tråløst nett. (brukernavn og passord skrives inn i explorer når IE åpnes). Men, når jeg trykker til får jeg bare melding om at Windows ikke kunne koble til nettet. Er det noen innstillinger i Windows 7 (home prem) som hindrer meg i å bruke usikre tråløse nett?

Regner med at det generelle på Pc'en er ok siden det funket utmerket hjemme på det sikre nettet. Kan og nevne at det er et accesspoint vi har på jobb så jeg har ikke noen ruter jeg kan endre på.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det kun dette åpne trådløs-nettet du ikke får kobla til?

Det kan tyde på at aksesspunktet som jobber din har hindrer deg å koble til, f.eks har den MAC-sperre.

IT avdelingen sentralt hevder det ikker det noen sperrniger. Jeg får opp flere usikre tråløse nett på jobb, men Windows 7 vil ikke koble til noen av de. Virker som maskinen rett og slett har funnet ut at den bare godtar sikre nett. Har prøvd å deaktivere brannmuren til ingen nytte.

Men samtidig så skal jeg snakke med IT avd. igjen på mandag, for jeg er ikke helt overbevist om at de ikke har lagt inn noen sperringer.

For ca 3 uker siden var det en kollega av meg som hadde med sin W7 laptop som heller ikke kom inn. Men, jeg kommer rett inn med min gamle laptop som kjører XP, og Iphone kommer inn uten problemer.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Reparer er ikke et valg jeg får, men feilsøk. Så kommer det frem at feilsøkingen ikke kunne identifisere problemet. Har meldt inn prob.til IKT avdelingen og bedt de se på oppsettet på acess pointet.

Men, fikk lånt et passord slik at jeg kom inn på nabobedriftens sikrede tråløse nett uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...