Gå til innhold

Hvem er han?

theresaaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den dagen jeg begynner å bry meg om søppel (reklame) og folkene i den - somebody shoot me.

Det du sier nå er jo egentlig at du bryr deg om reklame, bare på en negativ måte. Så en omformulering ville være på plass før du ber folk skyte deg.

Lenke til kommentar
Eh, nei? Ellers har vi det bare bra?

Du tror altså at ikke reklame påvirker deg? Hvis det er sant som du sier, så burde du jo slite med å velge det du skal ha på butikken... Ettersom all reklame er søppel i dine øyne!

Merkelig nok har jeg ikke brukt penger på jamba ringetoner.

Og merkelig nok har jeg ikke Librese med Vinger på badet.

Har bare det billige Dasspapiret laget av FirstPrice ikke noe Lambi tørkerull her.

Ikke har jeg kjøpt meg laptop eller TV hos netonnet eller fra Thorn.

Merkelig at jeg ikke eier en iPod eller iPhone.

Merkelig... Og jeg hører heller ikke på LadyGaga eller 2pac/50cent eller noe annet popræl.

Merkelig.

Men jeg kjøper Cola!

Lenke til kommentar
Den dagen jeg begynner å bry meg om søppel (reklame) og folkene i den - somebody shoot me.

Det du sier nå er jo egentlig at du bryr deg om reklame, bare på en negativ måte. Så en omformulering ville være på plass før du ber folk skyte deg.

Mondania prøver å kverrulere seg frem til man må bry seg om noe for å gjøre seg en bemerkelse o.l

Du bryr deg om en du hater negativt. Du bryr deg ikke om det du ikke tenker over og nevner.

Missbruk av sunn fornuft og språklige missforstålelser. Anbefaller deg å bli vant til det :p Blir ihvertfall en vanesak til slutt, selv om det kan fortsette å provosere.

@cozmos

Det blir jeg ihvertfall!

@toast

Det er ikke ekstremt fungerende hypnose det er snakk om her, men detaljer som gjør at du kanskje velger libress fremfor et annet merke, om du skulle kjøpe truseinnlegg for noen andre. Målet er å få deg til å helle til en side mere enn den andre, ikke å få en kino-sal til å spurte ut av kinosalen tørste som få, for å skaffe seg en cola, noe som gjør det for åpenbart. Uansett tror jeg selv at reklame fungerer best på eldre (25?-30+) og de som ikke tenker nok over det. Desto færre tanker man har gjort seg opp igjennom livet, desto mere påvirkelig.

Ah, og reklame fungerer også best for de produktene du allerede vil ha.

Du er glad i sjokolade, kjøper vanligvis Snickers, men du blir bombet av reklame på TV for Daim. Om du liker begge to, så har nok kanskje reklamen hjulpet deg til å like Daim litt mere. Men jeg mener nå at selv om ikke moralen bak reklame er oppskrytt, så er effekten den blant oppegående mennesker (som desverre er en minoritet)

Lenke til kommentar

Du tror altså at ikke reklame påvirker deg? Hvis det er sant som du sier, så burde du jo slite med å velge det du skal ha på butikken... Ettersom all reklame er søppel i dine øyne!

Merkelig nok har jeg ikke brukt penger på jamba ringetoner.

Og merkelig nok har jeg ikke Librese med Vinger på badet.

Har bare det billige Dasspapiret laget av FirstPrice ikke noe Lambi tørkerull her.

Ikke har jeg kjøpt meg laptop eller TV hos netonnet eller fra Thorn.

Merkelig at jeg ikke eier en iPod eller iPhone.

Merkelig... Og jeg hører heller ikke på LadyGaga eller 2pac/50cent eller noe annet popræl.

Merkelig.

Men jeg kjøper Cola!

La meg fortelle deg en ting om reklame.

Reklame er lagd for visse målgrupper, hvis ikke reklamen treffer deg, er neppe du målgruppen til produktet eller så har de feilet med å lage en god reklame... Librese med vinger er f.eks lagd for jenter som har mensen, og siden du er gutt er det dermed naturlig at du ikke kjøper dette produktet.

Lenke til kommentar

Mondania prøver å kverrulere seg frem til man må bry seg om noe for å gjøre seg en bemerkelse o.l

Du bryr deg om en du hater negativt. Du bryr deg ikke om det du ikke tenker over og nevner.

Missbruk av sunn fornuft og språklige missforstålelser. Anbefaller deg å bli vant til det :p Blir ihvertfall en vanesak til slutt, selv om det kan fortsette å provosere.

Ahaha. Nice try :) Men denne knuser jeg lett: Man trenger ikke å bry seg om reklame for å vite at det er søppel. Var det ellers noe?

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Ahaha. Nice try :) Men denne knuser jeg lett: Man trenger ikke å bry seg om reklame for å vite at det er søppel. Var det ellers noe?

Du forstår først og fremst at jeg bare prøvde å forklare deg hva Mondania mente? Du virket forvirret ut.

Videre så var det ikke det du sa. Du skrev if(bryr meg om reklame) "somebody shoot me".

Å vite at reklame er søppel er en ting, å bruke tid på å fortelle andre om det er en annen.

Du brukte også tross alt en veldig emosjonell metafor: "shoot me", som understreker poenget enda mere.

Men som sagt så var nok hensikten først og fremst bare å kverrulere.

Lenke til kommentar

Du forstår først og fremst at jeg bare prøvde å forklare deg hva Mondania mente? Du virket forvirret ut.

Ok, takk skal du ha. Forvirret med god grunn, for det var virkelig poengløst og bidro kun til avsporing.

Videre så var det ikke det du sa. Du skrev if(bryr meg om reklame) "somebody shoot me".

Å vite at reklame er søppel er en ting, å bruke tid på å fortelle andre om det er en annen.

Du brukte også tross alt en veldig emosjonell metafor: "shoot me", som understreker poenget enda mere.

Men som sagt så var nok hensikten først og fremst bare å kverrulere.

Dette er enda mer poengløst :sleep:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...