Bjoervik Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Men jeg må også legge ut at min i5700 har utrolig dårlig levetid på batteriet. Jeg blir veldig oppgitt over hvor mye jeg må lade den, må lade den nesten hver kveld hvis jeg har brukt den mye iløpet av dagen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Akkurat som man må lade en psp, ds eller pmp som man har bruk mye hver kveld. Av en eller annen merkelig grunn trekker mye bruk mye strøm... Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 I følge en pressemelding fra Samsung http://www.newswire.co.kr/newsRead.php?no=462535&lmv=A00 kommer det oppdatering til 2.1 for spica i slutten av mars for Tyskland og kort tid etter for resten av europa. Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ja, er veldig rart. Men tror det er noe med at programmene ikke lukker seg helt før du trykker "exit" på de. Må ta den APN-innstillingene som du sa, fordi den jævelen trekker så mye penger at det er helt rått hos meg. Vurderer å hoppe til FlexiTalk 99 som du har. Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Nei, finner der det står APN-nettverk, men skjønner ikke hva jeg skal slette. Det står; Dataroaming (koble til datatjenester ved roaming) - Unchecked Bruk kun 2G-nettverk (sparer batteri) - Unchecked Nettverksoperatører (velg en nettverksoperatør) - Ukjent Tilgangspunktnavn - Netcom Mobil - Checked Men fant noe på den Tilgangspunktnavn. Jeg redigerte den. Slik at det ble Navn; Netcom Mobil APN; Ikke angitt Proxy; Mange tall Port; 8080 Brukernavn; Ikke angitt Passord; Ikke angitt Server; Ikke angitt MMSC, MMS proxy, MMS-port; Ikke angitt MCC; 242 MNC; 02 APN-type; MMS (skifta fra internett + mms) Verifiseringstype; Normal(PAP) Og når jeg har redigert og skal lagre, så får jeg en melding at APN'n ikke skal være tom! Hvis jeg bare tar den APN'n til mms, og ikke internett+mms. Så er vel internetten kobla ut, så da kan jeg fortsatt ha den aktiv, right? Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Så da gjorde jeg det, bare mms. Og nå ser det ut som internetten ikke funker lenger, da er vel problem solved? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du kan også bruke APNdroid fra market til å gjøre dette for deg, men om den ikke kobler til datanettverk (og det ser du på statuslinjen), er du trygg. Men det er veldig rart at du bruker så mye penger på data, hva slags programmer kjører du i bakgrunnen? Med mindre du bruker browser/youtube osv mens du er på farten bør den jo ikke late ned noe særlig. Har ikk FlexiTalk 99, men har lagt til surfepakke - Litt bruk. 100MB i mpneden for 49kr. Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg kommer meg ikke inn på market med de innstillingene jeg har nå, har ikke engang 3G-ikonet på toppen av skjermen. Så da er jeg vel trygg? Ja, jeg lurer på det jeg og. Bruker aldri internett, kanskje det blir auto-kobla på noen av spilla? Men kan jeg fortsatt motta mms med disse innstillingene jeg har nå? Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Nei, fikk ikke mottatt mms. Stod sånn "nedlasting" av den, men fikk ikk gjort det heller..dritt Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Nå har jeg ihvertfall lasta ned APNdroid, og tror jeg vil ha tilbake de vanlige innstillingene mine på APN'n. Så kan vel bare APNdroiden ta seg av at de ikke funker? Men hvordan jeg reseter APN'n "Netcom Mobil" og "Netcom MMS" vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Spica/Android 1.5 aksesspunkt-innstillinger: NetCom Mobil: APN: netcom Proxy: 10.254.254.10 Port: 8080 Brukernavn, passord, server, MMSC, MMS proxy, MMS port: Blank/Not set MCC: 242 MNC: 02 APN Type: Internet Auth. type: Normal(PAP) NetCom MMS: APN: mms.netcom.no Proxy, port, brukernavn, passord, server: Blank/not set MMSC: http://mm/ MMS Proxy: 212.169.66.44 MMS port: 8080 MCC: 242 MNC: 02 APN type: mms Auth type: Normal (PAP) (hentet fra min egen Spica) Lenke til kommentar
Bjoervik Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Takk Fant også ut at hvis du trykker den meny-knappen så kan du bare trykke tilbakestill, rare greier det der Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Den Meny-knappen er latterlig undervurdert Lærer meg stadig nye ting med telefonen hver dag. Og nå kommer snart 2.1! Satser på at vi Spica-eiere får det FØR Hero-eiere, for da skal jeg være nesevis med et par kollegaer Lenke til kommentar
eracerit Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei, dere burde oppdatere testen nå som android 2.1 har kommet til telefonen... Den har blitt vesentlig mye bedre Lenke til kommentar
Gjest donal Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har hatt telefoner til mange tusen kroner mer enn denne..fks iphone,må si at det er en av De BEDRE tlf jeg har hatt..kamera kunne jo vært litt bedre,men til mitt bruk holder det lenge.om du ikke har lyst til å betale opp mot 6000 for en bra tlf..så kan jeg anbefale denne Tror nok mye av grunnen til at jeg liker den er på grunn av android Lenke til kommentar
inmyrl Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Får ikke til å sende og motta via bluetoot. Hva gjør jeg feil. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hey, fikk akkurat høre at mobilen ikker har slik ABC tastatur, noen som har funnet noe på android marked? Eller er det både ABC tastatur og pc tastatur? Noen artige fakta som dere har merket med deg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg