Malvado Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 De som bidrar med betatesting gjennom MSDN tester på maskiner som er ute i virkeligheten. Poenget er at det er en enorm brukerbase som har xp på datamaskinene sine, og er det for eksempel en viss variant av Malware som er årsaken, så trenger ikke MSDN sine testere å ha blitt rørt av denne uansett om di hadde maskinen out in the WILD eller ikke. I tillegg tipper jeg at MSDN beta testerne har ganske så rene systemer og kjører forskjellige suiter med sikkerhetsprogramvare , MS kan da ikke ta forbehold for X varianter av viruser når man lager en update som fungerer fint for de fleste maskinene, men som viser seg senere å skape enorme problemer for en mengde brukere som desverre slapp igjennom knappenålhodet. Microsoft gjør desverre mange ufornuftige valg, dette kan dessidert godt være et av di, men man kan ikke gi MS direkte skylden for å være hovedårsaken for da kan man like godt stoppe å oppdatere programvaren. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Spørsmålet jeg synes blir naturlig å stille er: Er kvalitetskontrollen på plasterlapper på linje med slik Microsoft slipper sine ferdige produkter? For om den er det, så har jeg mitt (subjektive) inntrykk av at Microsoft gjør en for dårlig jobb på det. Poenget med plasterlappene er vel å få ting som ikke fungerer ordentlig til å fungere bedre. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Så er spørmålet hva man legger i kvalitet: * 4.1.1 Understandability * 4.1.2 Completeness * 4.1.3 Conciseness * 4.1.4 Portability * 4.1.5 Consistency * 4.1.6 Maintainability * 4.1.7 Testability * 4.1.8 Usability * 4.1.9 Reliability * 4.1.10 Structuredness * 4.1.11 Efficiency * 4.1.12 Security Hvilke punkter som vektes høyest er forskjellig fra bruker til bruker. Lenke til kommentar
uvorewerh Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Nå driver dataen min og maser om at jeg må starte på nytt for at endringer skal tre i kraft. Jeg vet ikke om jeg tør, har mye jeg er redd for på dataen.. xD Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Nå driver dataen min og maser om at jeg må starte på nytt for at endringer skal tre i kraft. Jeg vet ikke om jeg tør, har mye jeg er redd for på dataen.. xD Nja, I såfall bør du sørge for å ta backup før du starter på nytt Lenke til kommentar
reiras Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Var ute for det samme. Lot PC'en oppdatere tirsdag kveld. Ved oppstart onsdag morgen var det blåskjerm. Måtte til sluttfram med XP CD'en og benyttet reparasjons funksjonen. Har slått av oppdatering nå :-( Lenke til kommentar
G Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Montro om Microsoft har fått trukket den oppdateringen som lager krøll? Lenke til kommentar
war2war Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Om systemfiler har vært endret i forkant er det jo ikke oppdateringen som er problemet, det er jo endringene som er gjort i systemfilene. Det er jo urimelig og forvente at et OS skal fungere om man endrer systemfilene. helt riktig! akkurat det jeg forklarte på en litt mere komplisert måte som tydeligvis ikke alle skjønte...Thorsen Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Alternativt, kan dem som lager programmeringsverktøy og språk gå i tenkeboksen, atter en gang. Kanskje de kan komme fram til en måte å programmere på som ikke genererer så fryktelig mange svakheter. Mennesket er vel først og fremst synderen, men så må de konsentrere seg om ennå bedre måter å få til pakken på. Eller? Programmeringsspråk/verktøy kan aldri frigjøre programmereren for det å tenke igjennom programmeringskoden. Feil kode hadde vært feil kode i hvilket som helst programmeringsspråk. Endret 14. februar 2010 av TheMaister Lenke til kommentar
G Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Men det må vel gå an å gjøre det enklere å se feil på den koden som en skriver? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Tableten min tok faktisk livet av XP-installasjonen min for et par dager siden. Etter oppdateringer. Men jeg tviler likevel på at dette er årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå