Gå til innhold

Folk som sliter.. (facebook brukere, selvsagt!)

MartinGM

Anbefalte innlegg

Kom over et blogg innlegg i dag som handlet om facebook og innloggingsprosedyren deres. For å gjøre en lang histore kort (eller hvis du vil ha den litt lengre, les HER), sida havna på toppen av googles søk når du søkte på "facebook login". Og kommentartråden i bunnen er ubetalelig, folk tror de har kommet på facebook og er helt fortvilet over "hvordan facebook har forandra seg". Man tror seriøst det bare er kødd. Men tydligvis er det noen som burde lært seg litt mer om internet. :thumbup:

Endret av killerost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har rundt 120-150 venner på Feisn.

Når jeg logger meg på (ca annen hver uke) så er minst 20 andre "venner" pålogget på Feisn...

Jeg skjønner meg på nettby (once a week ca). Men facebook er ikke noe artig.

Jeg liker facebook, og missliker nettby :)

Man finner faktisk alle typer folk på facebook, mens jeg bare ser de samme gamle 13år gamle drittungene på nettby (samme om de er 18, de oppfører seg som de værste fjortissene), samtidig som Facebook har funksjonene jeg har lengtet etter: blant de enkleste måtene å finne folk på.

Man kan bokstavelig talt søke etter hva slags type folk du leter etter!

Samt at hvis du først finner en du liker, har du hele nettverket til denne ene du liker, og kan lett finne flere av samme typen. Eller gamle venner, som da kanskje har andre på sin facebook som du kanskje hadde glemt navnet på. Genialt med sosiale nettverk :)

Og nettby er da vel bare et fjortis-forum med muligheten for en fjortis-profil-side, hvor du kan få lov til å betale penger for å stashe det opp med enda mere fjortis-dritt? Perverst barnslig..

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Ja fordi jeg runker til nettby. Elsker og stikke innom 12 åringers nettbyside og runke til bildene. Er deilig. Bruker og skrive ut bildene og skvette litt på dem, ta bilde av bildet og sende de dem det. Skaffe meg telefonnummer til fjortissene og sender dem lekre MMS'er med snabben ute.

På feisn tørr jeg ikke og være meg selv grunnet halvparten er familie og resten er klassekamerater (som skal være så seriøse).

Jeg driver ikke og søker etter nye bekjentskaper på nettet. Tror jeg har prøvd, men ikke godt nok. Søke etter en Bifil /b/tard som liker Opeth og Dimmu Borgir og eventuelt litt rolig musikk som Sigur Ros? Er det mulig på facebook? Vet ikke. Bruker ikke tid på nettby eller facebook. På Nettby'n har jeg bare tull. På facebook har jeg "seriøse" folk. Og finne noen med samme interesser er jo bra...

Jeg driver ikke og opplaster alle humorbildene mine på facebook, det blir bare for dumt. Og opptattere statusen med og si at man kjeder seg eller har spist lunch er jo bare helt idiotisk.

Nei du får ha det artig på Facebook. Alle som jeg gidder og legge til Facebook har jeg lakt til. Venner og Familie + evnt gammle klassekamerater + nye. Men ikke noe mer.

Facebook er det samme som og samle på frimerker.

Nettbymax? No no no. Bruker ikke penger på tull. Du får sende de 10kronene dine til Farmvillen din så du har nok poeng til nye kyr.

Bilder på Facebook? Nei bruker Flickr, der har jeg i alle fall rettigheter på bildene mine.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Hvis du ikke er fornøyd med Facebook-nettverket ditt, så kan du jo enten bli mann nok til å fjerne de! (jada, jada :p) eller lage ny anonym konto. Skjønte at du var newsfag.. Ingen vanlige folk som dedikerer 4 hele linjer til runking til nettbybilder.

Nicket ditt var det første som slo meg (sammen med profilbilde).

Selv har jeg skaffet meg et ordentlig fett nettverk på facebook! :)

Fult at forskjellige typer aktivister, "kjendisser", hackere (eller programmerere, men ikke script-kiddies altså! :p) og noen få intelligente.

Kult å enkelt dele informasjon, når eldre folk gjerne ikke gidder å sitte i gruppesamtaler på MSN med 20 de ikke kjenner, mens facebook da tilbyr en "inaktiv" og mere strukturert måte å gjøre dette på, i og med at den forskjellige type informasjon blir gruppert (f.eks "arrangement"). Når det er sagt, så stikker jeg innom kanskje 2 ganger om dagen i 5min, mens jeg sitter ellers for PCen... veldig mye ;P <host, hark, kremt, sår halse, doc..>

Jeg er gjerne lat og lar alle andre kontakte meg. Men jeg liker det, uansett :)

Mye bedre enn alt annet.

Hadde kanskje vært kult å lage en bedre og mere forum-basert vegg-seksjon i grupper, men ellers så er jeg fornøyd nok. Forumer finnes det overalt ellers, uansett.

Lenke til kommentar

Alle som sier de er oldfags er newfags.

Oldfags bryr ikke seg om å være mest mulig oldfag, de er ikke så selvhøytidelige.

Når en oldfag ser en diskusjon om oldfags og newfags så bryr de seg ikke om å ytre sin mening om at de er oldfags, de er hevet over det.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Alle som sier de er oldfags er newfags.

Oldfags bryr seg om å være mest mulig oldfag, de er ikke så selvhøytidelige.

Når en oldfag ser en diskusjon om oldfags og newfags så bryr de seg ikke om å ytre sin mening om at de er oldfags, de er hevet over det.

Smalt det på skikkelig newfag-vis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...