Gå til innhold

Bærbar til AVCHD redigering.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du kjøper bærbar utfra at det viktigste er å redigere video, og har 14000 til rådighet, blir resultatet bedre om du anvender en del av pengene på f.eks. Sony Vegas Pro, og resten på en bærbar med raskest mulig prossesor for de pengene som blir igjen.

En del av de kronene bør brukes på et godt stativ, og en Rode mic med deadcat, om du ikke har det.

Fortsatt en det nok igjen til en god bærbar, men det viktigste er hva som kommer inn på harddisken, deretter softwaren.

Lenke til kommentar
Om du kjøper bærbar utfra at det viktigste er å redigere video, og har 14000 til rådighet, blir resultatet bedre om du anvender en del av pengene på f.eks. Sony Vegas Pro, og resten på en bærbar med raskest mulig prossesor for de pengene som blir igjen.

En del av de kronene bør brukes på et godt stativ, og en Rode mic med deadcat, om du ikke har det.

Fortsatt en det nok igjen til en god bærbar, men det viktigste er hva som kommer inn på harddisken, deretter softwaren.

- Pinnacle Studio 12 Ultimate er kjøpt inn.

- Stativ er kjekt å ha. Men i de fleste sitasjonene jeg filmer er det ikke aktuellt med stativ. Så når det er aktuellt å bruke stativ vil nok fotostativet mitt duge.

- Mikrofon, det står på handle listen over ting som burde være kjøpt inn.

Men etter å ha brukt kamera i ca. 1 år er det en del film å ta fatt i.

Men det er mangen gode poeng du kommer med.

Lenke til kommentar

<!--quoteo(post=15216293:date=14/02-2010 : 08:24:name=oddmanil)--><div class='quotetop'>QUOTE(oddmanil @ 14/02-2010 : 08:24) <a href="index.php?act=findpost&pid=15216293"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->En del av de kronene bør brukes på et godt stativ, og en Rode mic med deadcat, om du ikke har det.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Røde Videomic har standard shoe. HF100 har mini hotshoe som kun fungerer med Canons produkter.

Ok. Jeg bruker NTG-2 med 3,5mm plugg.

<!--quoteo(post=15216293:date=14/02-2010 : 08:24:name=oddmanil)--><div class='quotetop'>QUOTE(oddmanil @ 14/02-2010 : 08:24) <a href="index.php?act=findpost&pid=15216293"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Om du kjøper bærbar utfra at det viktigste er å redigere video, og har 14000 til rådighet, blir resultatet bedre om du anvender en del av pengene på f.eks. Sony Vegas Pro, og resten på en bærbar med raskest mulig prossesor for de pengene som blir igjen.

Fortsatt en det nok igjen til en god bærbar, men det viktigste er hva som kommer inn på harddisken, deretter softwaren.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

- Pinnacle Studio 12 Ultimate er kjøpt inn.

- Stativ er kjekt å ha. Men i de fleste sitasjonene jeg filmer er det ikke aktuellt med stativ. Så når det er aktuellt å bruke stativ vil nok fotostativet mitt duge.

- Mikrofon, det står på handle listen over ting som burde være kjøpt inn.

Men etter å ha brukt kamera i ca. 1 år er det en del film å ta fatt i.

Men det er mangen gode poeng du kommer med.

Da er det prossesorhastighet som gjelder. Du finner oxo tabell hos Intel på kapasiteten til deres forskjellige prossesorer hva gjelder videoredigering. Det har sikkert oxo AMD på sin hjemmeside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...