Gå til innhold

God gaming PC?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om dette var et bra oppsett for en ny gaming PC. Skal brukes til å spille CS, CS:S, GTA IV, COD:MW2, B:BC2 og andre lignende spill. Er dette da et bra oppsett?

- Antec Twelve Hundred Big Tower Black

- Chieftec Super Series 650W PSU ATX 12V

- Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 4xDDR3, ATX, GbLAN, 4phase power, PCI-Ex(2.0)x16

- Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 Lynnfield Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

- Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

- XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MHz

- Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

- Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

Pris: 10.059 kr

Hadde kanskje tenkt å bytte GPU'n med denne:

- XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz

Så da sparer jeg ca. 1500kr. Burde jeg bytte til denne eller burde jeg beholde HD5850?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du,

oppsettet er fint det, men det er lett å sette opp noe som gir temmelig mye mer ytelse for pengene...

Er du interessert i lage en gamingmaskin, er skjermkortet det siste som blir ofret mtp. pris. Jeg ville heller spart inn den tusenlappen på andre ting i oppsettet. For 10k klarer du fint å lage et oppsett hvor du heller går opp et hakk, til HD 5870.

Lenke til kommentar

Ja :) Satte opp dette veldig raskt nå...

Lancool PC-K62, Miditower, Sort

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch.

Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Sony DVD-brenner AD-5240S intern

MIST, 800W, avtagbare kabler

SUM: 9 187,-

Hovedkort med nye USB3.0 og SATA 6GB/s, samt crossfire-mulighet. Prosessor som drar drar mer ut av skjermkortet enn noen Intel-prosessor (og er billigere for pengene). Sinnsykt skjermkort (alle spill på maks grafikk). Kabinett som jeg selv har og varmt anbefaler (virkelig en drøm å jobbe i/se på,

!). Stille og god PSU som fikser det meste.

Lykke til :)

EDIT: Her har du penger igjen til CPU-kjøler, SSD eller noe annet du har lyst på!

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Kabinettet ser ganske bra ut men jeg vil gjerne ha et "big tower".

Men hva med dette: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...69-16BAD701A7C8 ??

Passer alt sammen, eller har jeg gjordt en feil? :p

EDIT: Nå har jeg satt sammen en ny. I den andre hadde jeg glemt skjerm og DVD-brenner. Ny: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...43-A947D157A7C4

Endret av dsbilling
Lenke til kommentar

Ah, det manglet selvsagt skjerm der ja :) Måtte være noe rart! :p

Men oppsettet ditt ser veldig bra ut - samme prosessor og skjermkort som meg ;)

Men ville valgt denne RAMen og et hovedkort med mulighet for crossfire. Kanskje da også denne strømforsyningen, som er på tilbud.

Skal du spille, burde du forøvrig vurdere AMD. Det gir mer ytelse for like mye/mindre penger.

Cheers :)

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Dette er ikke en gamerigg

Det der er en allroundrigg med middels gameregenskaper. Heller ikke mulighet for crossfire, det nytter absolutt ingenting for gamerytelse å nedprioritere skjermkort, og prioritere cpu-

Easy sitt forslag er vel 50% raskere i alle spill enn det der.

Enig med Osse her, skal du game så ville jeg satt det opp annerledes. Skjermkortet er ikke spesielt kraftig, ville ihvertfall gått for ati radeon 5850, og byttet ut HK.

Lenke til kommentar

Ikke særlig fornuftig oppsatt fortsatt, 850w psu støtter omså 2 x 5870 + blodklokking, rått dyrt gamerkabinett, middells hk ikke usb 3.0, ikke sata 6, ikke cf support, god cpu, middels skjermkort, men ok, er ikke mine penger. Det er nemlig rom for enten 5850 dersom en vil ha gode gamer egenskaper, og til jobbrelaterte ting vil en 40 gb Intel SSD gjøre riggen atskillig mer responsiv.

Lenke til kommentar

Men nå er jeg ikke tilhenger av å kritisere uten å komme med et bedre forslag.

Du er på kr 10266,- inkludert frakt.

Nå er i5-750 noen % bedre en phii 955 til endel ting særskilt dersom du converter masse video, men for all annet bruk merker du neppe forskjell. Til gaming er phii 955 noe bedre.

Et fornuftig oppsett vil se slikt ut:

Støydempet kabinett, usb 3.0, sata 6, intel 40gb SSD, radeon 5850.

Fra DustinHome

Fractal Design Støydepet kabinett

Arctic cooling 120 mm ekstra vifte, monteres top for dra ut mer luft

4 gb DDR3 minne -1333

Amd Ph II 955 3,2 ghz, åpen klokkegenrator

1 tb Samsung F3, lagringsdisk

Intel 40gb SSD disk, systemdisk + favrittprogramdisk

Samsung DVD brenner

Benq 21,5" Skjerm

Dlink trådløst nettverkskort

Asus radeon 5850

Totalt inkludert frakt fra dustin kr 8669,-

Fra komplett:

Gigabyte 770-ta , usb 3.0 og sata 6 støtte.

Chieftec 850 w, overkill, men er på tilbud og vel verdt penga

Totalt inkludert frakt kr 1580,-

Totalt for riggen kr 10 249,- inkludert frakt.

Til gaming er dette 30-40% bedre i spill, til kovertering video noe dårligere, SSD disk vil alkivel gjøre at riggen er mye mer responsiv.

Beste oppgradering her er til et 790x-ta hovedkort, da er riggen klargjort for crossfire av radeon 5850. Ca kr 250 ekstra.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...