Gå til innhold

smart eller dumt?

tore16

Anbefalte innlegg

Vel kan begynne med å si at jeg skal bytte ut skjermkort, skal bestille Geforce GTX 295 , vel er det smart å "drite" i garantien til Dell og bare bytte ut korte eller? Fordi korte ble ikke kjøpt fra Dell og vis jeg bytter det ut så vil jeg da miste garantien (vis jeg har hørt riktig)

hvorfor jeg bytter det ut : jeg har et dårlig et og pga det lagger jeg når jeg spiller osv, så må nok bytte det ut :)

(Angrer på at jeg kjøpte pcen fra Dell by the way)

En ting til.. har en annen pc, kjører spill helt greit men vis man slår på et program som man kan filme med f.eks Fraps, gamecam osv osv så går Fps ned til 10 med engang man trykker record.. og slår du den av igjen så går den opp til 60 igjen >_<

Noen tips for å få fps til å holde seg oppe? regner med at pcen er for dårlig men.. kan være noen bra tips. og JA jeg har prøvd å slått ned FPS på recordern..

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket med kabinettet ditt om det er plass?

Og jeg tror ikke du bryter noen avtaler om du bytter grafikkkort, eneste er at du må sjekke om psu din er kraftig nok. Også kunne det vært greit å vite om hvordan resten av utstyret ditt er.

Og det finnes andre grafikkort som kanskje kan gi mer for pengene btw.

Lenke til kommentar
Har du sjekket med kabinettet ditt om det er plass?

Og jeg tror ikke du bryter noen avtaler om du bytter grafikkkort, eneste er at du må sjekke om psu din er kraftig nok. Også kunne det vært greit å vite om hvordan resten av utstyret ditt er.

Og det finnes andre grafikkort som kanskje kan gi mer for pengene btw.

Det med plass vet jeg faktisk ikke, naboen min som skal bytte det ut for meg ;) jeg har ikke så mye peilig, litt redd for å ødlege noe..

hvordan sjekker jeg om psu er kraftig nok btw?

resten av utstyret: er ikke hjemme atm men kan si det jeg husker.

6 gb ram

Prosessor : Intel® core™ i7 CPU 920 @ 2,67 Hz 2,67 GHz.

skjermen : 1920x1080

Korttype : ATI Radeon HD 4300 series

Lenke til kommentar

Flere problemer her.

1 problem, kabinettstørrelsen, dette må sjekkes.

2 problem, PSUen, Dell har skrammlete PSUer som ikke alltid holder mål, og vil sannsynligvis slite med å holde liv i ett GTX 295.

3 problem, få tak på ett GTX 295, kortet er ute av produksjon og det kommer ikke flere! Så om du ikke handler brukt så kan du bare glemme å kjøpe GTX 295.

Ditt FPS problem er relatert til lav CPU kraft.

Denne må være på topp om du skal klare å holde FPSen oppe, beste alternativet er flere CPU kjerner.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke forventet de specsene. Hva spiller du?

Jeg er ikke helt opdatert, men har jo fått med meg litt. De komponentene burde vel egentlig holde i massevis til det meste... Eller? :huh:

Ja det synes jeg også.. ;s spiller faktisk wow.. som er et "lett" spill sånn egentlig.. men lagger >_>

Lenke til kommentar
Flere problemer her.

1 problem, kabinettstørrelsen, dette må sjekkes.

2 problem, PSUen, Dell har skrammlete PSUer som ikke alltid holder mål, og vil sannsynligvis slite med å holde liv i ett GTX 295.

3 problem, få tak på ett GTX 295, kortet er ute av produksjon og det kommer ikke flere! Så om du ikke handler brukt så kan du bare glemme å kjøpe GTX 295.

Ditt FPS problem er relatert til lav CPU kraft.

Denne må være på topp om du skal klare å holde FPSen oppe, beste alternativet er flere CPU kjerner.

har bestilt korte daså :o

Lenke til kommentar
Har du bestillt fra noen som har på lager? Det som er problemet med GTX 295.

Alle har "Ubekreftet" dato, og det er ikke så rart når det ikke produseres lengere.

Modern som bestilte det gitt, og prata med hu.. der sto det ubekreftet >_< så hu sku ringe å prate med folka..

Skjønner ikke hvorfor butikker legger det ut for salg vis de ikke kan selge det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...