L4r5 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg er en flittig bruker av adblock. Til tross dette har Hardware.no havnet i whitelisten min. Hvorfor? Jo, fordi det ofte er reklame der jeg er interresert i se. Nemlig datatilbud. Nå har det begynt å dukke opp totalt irrelevant reklame. Som f.eks. reklame for DFDS og reiseforsikring. Jeg vil bare ytre et ønske om at jeg ser mindre av denne typen reklame og mer av datatilbudene igjen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 -1 hw.no sitt inntjening er viktigere enn at reklamen er tilpasset hver enkelt bruker. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg har forståelse for at de må tjene penger. Det var også litt av grunnen til at de er i whitelist hos meg. Det er en side jeg ønsker å støtte ved å se reklamen deres. Men Maxbo? Og reiseforsikring? JEG er hvertfall i feil målgruppe. Og jeg tror jeg er langt fra den eneste. Det er ikke helt svart da. Vi slipper hvertfall reklame med lyd. (Har vært et unntak én gang, men da ble det opplyst om at den var kommet med ved en feil.) Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Må si meg enig med L4r5, kan ikke si at jeg klikker meg inn på reiseforsikringer etc. Men er det snakk om PC-tilbud så er jeg alltid innom, og har vært til innkjøp via slike annonser flere ganger. Reklame med lyd er HAT... Enkel reklame er alltid det beste... Lenke til kommentar
RBW Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hepp og takk for tilbakemeldinger. Vi ønsker jo selv også mest mulig relevant reklame, gjerne gode tilbud som man ellers ikke hadde fått med seg. Middel mot treg mage og Omega 3 greier i alle fall jeg meg uten, men det er slike ting som kommer inn om man ikke greier fylle opp med harddisk- og skjermkortreklamer. Vi har vel hatt lydreklamer flere ganger, men det er et krav om at lyden skal være aktivert av brukeren. Trykker man på play på en reklame så kan man regne med at det kommer lyd, om du derimot bare beveger musemarkøren over så skal det ikke komme lyd. Ellers er det vel ikke til å komme unna at annonseselgerne av og til har et litt annet syn på hva som går an enn oss i redaksjonen. Stort sett oppdager vi dette selv, men dere lesere må gjerne tipse oss om reklamer som går over streken også, slik at vi kan få sendt et spark i riktig retning.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 -1 hw.no sitt inntjening er viktigere enn at reklamen er tilpasset hver enkelt bruker. Problemet er bare at mindre relevant reklame gir flere adblock brukere. Og dermed er man like langt. Jeg har også flere sider whitelistet fordi reklamen er relevant. Men dersom reklamen blir vannet ut med reklame som ikke er relevant, forsvinner de fort ut av whitelisten. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg brukte adblock tidligere men har droppet det generelt og holder meg til popblocker. Ser ingen grunn til at nettsider ikke skal kunne ha reklame uavhengig av innhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå