-ɐMoԀ- Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg får: Ingen tilgang En feil er oppstått. Vennligst åpne nytt nettleservindu og logg inn på nytt. Hvis feilen vedvarer, kontakt banken og oppgi feilkode 1102. Da jeg skal logge inn med Opera Version 10.50 Beta Build 3248. Noen som vet hvorfor dette skjer Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Antaglig BUG i Opera 10.50 Beta. Er det noen andre som opplever dette mot andre nettbanker? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg har samme problem i Nordea. Dvs jeg får logget inn, men ikke bekreftet betalinger. Kan virke som det er BankID og Opera som ikke snakker helt bra sammen. Har dessverre vært slik for meg siden jeg oppgraderte til 10.10. Håpte de ville ha fikset dette til denne betaen, men det ser dårlig ut. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Pussig. Selv har jeg ikke problemer med Opera 10.10 (mot DnBNOR), men 10.50 stopper opp etter OK på BankID-bildet. Hvordan er det med andre banker som bruker BankID til pålogging? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Kan bekrefte samme problem med DnBNOR her også, dessverre. Men beta er beta, så slikt må man nesten regne med. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Gikk tilbake til Version 10.10 Build 1893, funker bra igjen da Lenke til kommentar
stebot Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg får: Ingen tilgang En feil er oppstått. Vennligst åpne nytt nettleservindu og logg inn på nytt. Hvis feilen vedvarer, kontakt banken og oppgi feilkode 1102. Da jeg skal logge inn med Opera Version 10.50 Beta Build 3248. Noen som vet hvorfor dette skjer Har samme problem på alle de bankene jeg bruker BankID, 3 banker har jeg testet og alle med samme feil. BankID kommer ikke opp i det hele tatt. Det fungerte helt perfekt i 10.50 Build 3248 men ikke Build 3260 eller den siste 3266. Jeg bruker Firefox til nettbanker nå siden det desverre ikke fungerer i Opera. Har hatt samme problem med BankID og Opera etter versjon 9.80, bare en av bankene jeg bruker har det fungert, men altså ikke nå. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg får: Ingen tilgang En feil er oppstått. Vennligst åpne nytt nettleservindu og logg inn på nytt. Hvis feilen vedvarer, kontakt banken og oppgi feilkode 1102. Da jeg skal logge inn med Opera Version 10.50 Beta Build 3248. Noen som vet hvorfor dette skjer Har samme problem på alle de bankene jeg bruker BankID, 3 banker har jeg testet og alle med samme feil. BankID kommer ikke opp i det hele tatt. Det fungerte helt perfekt i 10.50 Build 3248 men ikke Build 3260 eller den siste 3266. Jeg bruker Firefox til nettbanker nå siden det desverre ikke fungerer i Opera. Har hatt samme problem med BankID og Opera etter versjon 9.80, bare en av bankene jeg bruker har det fungert, men altså ikke nå. Logger inn som bare det med bankid Opera 10.5beta mot skandiabanken. Kan jo være noe problemer med javaversjonen din og opera siden bankid bruker dette. Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tror det er mer med java-versjon, ikke programvaren. Java-versjon kommer i ny versjon HELE tiden og vi må selv oppdatere dette. Prøv det. Lenke til kommentar
stebot Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tror det er mer med java-versjon, ikke programvaren. Java-versjon kommer i ny versjon HELE tiden og vi må selv oppdatere dette. Prøv det. Har alltid siste versjon av JRE installert, den siste i rekken er update 18. BankID har bare fungert med Build 3248. Selv med en ren installasjon av opera har ikke fungert. Får bare håpe det vil fungere på en senere build av opera. Kan ikke leve uten verdens beste nettleser Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har testet selv med ny java-versjon, og får fremdeles feilmelding: Ingen tilgangEn feil er oppstått. Vennligst åpne nytt nettleservindu og logg inn på nytt. Hvis feilen vedvarer, kontakt banken og oppgi feilkode 1102. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Fortsatt samme feil her 10.50 Build 3296. Jeg har sent en mail til opera om dette, så vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ser ut til at det er håp om løsning her: Min lenkehttp://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=427231 Forøvrig så ser det ut til at 10.50 final er sluppet nå. Sitter på jobb, så får ikke testet før i kveld. Lenke til kommentar
stebot Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Det ser ut som problemet mitt med BankID og java er løst nå i siste versjon av Opera 10.50 build 3296 Det var ikke i opera den buggen låg heller da... Endret 2. mars 2010 av darkfake Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Det ser ut som problemet mitt med BankID og java er løst nå i siste versjon av Opera 10.50 build 3296 Det var ikke i opera den buggen låg heller da... Så du kan logge inn nå? Funker forsatt ikke her Lenke til kommentar
stebot Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det ser ut som problemet mitt med BankID og java er løst nå i siste versjon av Opera 10.50 build 3296 Det var ikke i opera den buggen låg heller da... Så du kan logge inn nå? Funker forsatt ikke her Her fungerer det helt utmerket nå. Ingen problemer med BankID lenger. Du kan prøve å fjerne hele Opera, slette katalogene som er under AppData både under Local og Roaming, slett katalogen eller innholdet i Opera under programfiler også. Hadde et lignende problem med en eldre versjon tidligere der BankID fungerte utmerket på en annen maskin enn min og med samme versjon som jeg da hadde på min maskin. Fjernet Opera fullstendig som beskrevet ovenfor og det fungerte fint. Husk bare å ta kopi av filer som f.eks. bokmerkene dine før du sletter opera fullstendig fra maskinen din (AppData/Roaming/Opera) Lenke til kommentar
OperaQA Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Grunnen til at BankID ikke virket i enkelte av betaene av 10.50 var at vi gjorde en endring i parsingen av object tags til å bli mer i tråd med HTML5. Dessverre brakk dette BankID, men de var hyggelige nok til å endre dette. Se her for hvorfor. Endringen ble gjort i går så BankID skal fungere uten problemer i 10.50 for Windows nå. For Linux og Mac (som fortsatt er i alpha/beta) kommer det også til å fungere bare vi får fikset litt til. Spesifikke bankproblemer: Nordea: At man ikke får bekreftet betalinger i Nordea har ikke noe med BankID å gjøre, men en bakenforliggende serverkomponent som (trolig uforvarende) ikke gjenkjenner Opera10+. En workaround for dette er å maskere som Firefox i Nordea. sparebank1: layoutproblemer fører til at BankID-appleten ikke vises. Dette er ikke relatert til BankID, men et problem i Opera som vi jobber med å løse. Om dere finner andre problemer er det bare å rapportere bugs til https://bugs.opera.com/wizard/ mvh. Opera QA Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Kan bekrefte at Opera fungerer med nettbanken til Nordea igjen! Identifisert som Opera i Vista. Flott at Opera tar seg tid til å komme hit og svare på dette. Akkurat dette problemet har irritert meg i lengre tid, så flott at det endelig har løst seg Nå mangler bare skikkelig støtte for Silverlight... Irriterer meg at video på TV2.no ikke fungerer. Endret 2. mars 2010 av learntofly Lenke til kommentar
schnix Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Heldige dere! Jeg kommer fortsatt ikke inn på DnB NOR etter å ha installert final! Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg tok en clean install for å være sikker. Avinstallerte, kjørte CCleaner og installerte på nytt. Fungerte da fint for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå