ThomasWH Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg vet at iPhone, såvel som andre mobiler, kan surfe gratis med wlan. MEN, da får man ikke stabililiteten man trenger! Hvis man er på farta, eller ikke har wlan hjemme, har man problemer! Hva anbefaler dere? Jeg vurderer Iphone 3GS / HTC HD2 med Netcom iTalk Large. Regnet i mange timer på telepriser.no og fant ut at jeg betaler mer for mobil abonnementet mitt i dag (freetext, ca. 1000-1200 kr måneden) enn jeg gjør hvis jeg velger nedbetaling på en iPhone 3GS 32 GB. Altså, billigere og bedre for meg å bare kjøpe en 3GS med iTalk Large. Koster mindre, og jeg får ringt, sendt sms og alt det andre jeg pleier å gjøre, for mindre penger! MEN kan jeg komme ENDA billigere unna med det? Hvis jeg kjøper en iPhone cash, og drar et gratis-abonnement og kun surfer gratis på wlan feks.. Da må jeg fortsatt betale for samtaler osv. Noe som er inkludert, 3000 minutter pr måned, i iTalk Large. iTalk Large iPhone 3Gs 32 GB = 790 kroner for telefonen, en drøy tusin i måneden i 12 måneder for å nedbetale telefonen. Hva sier folket? Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Trenger og trenger... iPhone er jo en særdeles morsom telefon å bruke på nett, nettleseren er så godt som fullkommen (om man ikke har behov for flash etc) og det er masse interessante applikasjoner som også bruker nett. Selv så ringer jeg veldig lite, sender masse meldinger og bruker nettet forhåndsvis mye, i hovedsak for tilgang på lovverk, mail etc. Har i denne forbindelse forsøkt å holde meg til "unødig" surfing og bruk hjemme, men jeg har fortsatt ca 500,- i snitt i telefonregning (merk: Jeg sender gratis SMS, har ikke månedsavgift om som nevnt før ringer for maks 50,-). Har i kontrast en søster med iPhone som klarte å presse seg opp i ca 1500,- og dette var i hovedsak datatrafikk og tale. Om man henger på Youtube, henger på facebook applikasjonen og surfer forhåndsvis mye så blir det fort dyrt. Datatrafikk er jo overpriset som juling og en av de virkelig store melkekuene til teleselskapene. Siden det er få ting i verden som er mer individuelt, og mindre forutsigbart en faktisk mobilforbruk så er det vel ikke noe endelig svar på det spørsmålet. Enkelte trenger datatrafikk men ringer ikke, noen bruker nettet mer en andre, men om man surfer moderat og prøver i hovedsak å holde seg til surfing innenfor WLAN'et er det sinnsykt å spare. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ser jeg har klart å overføre snart 500 MB siden årsskiftet på min iPhone, og det er med spillelistene på Spotify i Offline Mode... Jeg bruker det rimelig ukritisk, da. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Å kjøpe en iPhone uten dataabonnement, er som å kjøpe en Ferrari med planer onm å bruke kun første og andre gir. Er det viktigste å bli sett med den, gjør den nytta. Men for fullt utbytte og tilfredsstilelse må det faktisk et dataabonnement til. Det er sikkert mange iPhone-brukere uten dataabonnement som er uenige med meg, men jeg er ikke sikker på om man skal høre for mye på de. Om de da ikke tidligere har hatt dataabonnement og kuttet det ut. Selv om kanskje man ikke bruker nok datatrafikk til at det lønner seg å ha mye datatrafikk inkludert i abonnementet, mister man i mine øyne litt "frihet". Det å kunne bruke telefonen nærmest som man vil uten at det påvirker kostnadene, gjør telefonen til et langt mer anvendelig verktøy. Lenke til kommentar
probin Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Iphone uten dataabonnement er totalt bortkastet imo. da kan man like gjærne grave fram nokia 3210 og få samme nytten. jeg har Italk small.. får regninger på drøye 1200 kr da men -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå