Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skryt til Elkjøp etter trøbbel (En positiv tilbakemelding for en forandring) !


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Det er mye negative tråder rundt her for tiden, så da ønsker jeg å skryte litt til en bedrift, nemlig Elkjøp.

 

Historien er som følgende:

 

Fredag 29.01 går turen til Elkjøp for storhandel, litt små elektronikk og hvitevarer sto på menyen. Jeg valgte å handle hos Elkjøp her jeg bor pga tidligere gode erfaringer med servicen. (Expert hadde bedre priser på like varer, men priser er ikke alt).

 

Jeg hadde satt opp ett budsjett som sprakk ganske så bra etter samtale med en meget hyggelig og ikke minst dyktig selger. Hvitevarene jeg bestilte skulle kjøres hjem til meg, pakkes ut og emballasjen skulle de ta med seg. En grei deal for 800 kroner. Små elektronikken tok jeg selv med meg hjem.

 

Alt er supert, jeg er fornøyd med kjøpene jeg har gjort å gleder meg til leveringen kommer påfølgende uke.

 

Guttene som ringte å skulle levere varene jeg hadde bestilt for leveranse hjemme var hyggelig per telefonen, men så begynte skrekken...

Før guttene kom sørget jeg for å få måket på utsiden hvor de skulle gå med hvitevarene mine. Jeg tilbød meg også å hjelpe til å bære, noe jeg gjorde på ett stykk kolli som veide nærmere 90 kilo. På vei ut etter att første kolli var båret inn hørte jeg ett kraftig dunk. En av varene jeg bestilte hadde de MISTET ut fra varebilen og ned i bakken(!), greit nok uhell skjer. Men guttene lo litt av hendelsen å så ikke ut til å bry seg i det hele tatt. Må si jeg ble lettere sjokkert av dette. Litt forvirret ser jeg på att de mister varen IGJEN. For andre gang har de mistet samme varen i bakken, og ikke nok med det, denne gangen gadd de ikke en gang å si noe om saken. Små sjokkert som jeg var sa jeg ikke noe. Gutta pakket ut varene og jeg skrev under på at varene var mottatt. Guttene skulle også ta med seg emballasjen tilbake, vel noe tok de med seg. Stroppe-bånd lå igjen under varen, isopor og papp lå igjen i rommet og ikke minst ute! Gutta dro...

 

Denne hendelsen var i stikk strid med min forrige erfaringer med elkjøp på dette punktet, da møtte nemlig en meget hyggelig mann opp med kjøleskapet jeg hadde kjøpt (Ca 3 mnd før dette skjedde). Jeg hadde ikke betalt for noe ekstra hjelp den gangen men sjåføren tilbød seg å hjelpe meg med å få kjøleskapet inn på kjøkkenet, noe jeg takket ja til. Han fikk ett par hundre kroner i hånda for dette. Rett og rimelig. Itillegg var han meget høflig og hyggelig.

 

Som dere ser så var opplevelsene mine veldig forskjellige. En uke gikk før jeg rakk å sende Elkjøp en tilbakemelding om hendelsen, jeg jobber veldig mye så enkelte ting kan ta litt tid.

 

Det tok under en time å få ett meget hyggelig svar fra en dame hos elkjøp. Jeg oppførte meg pent i eposten å forklarte situasjonen slik jeg oppfattet den, jeg var høflig og opptrede slik man burde. Svaret jeg fikk tilbake var svært positivt og hyggelig. Den inneholdt en beklagelse og att de ville ta kontakt med meg senere. Damen ønsket meg til og med en koselig kveld! Sjeldent å høre i disse dager. Igjen satt jeg med ett blandet forhold til elkjøp. Jeg svarte pent å høflig på eposten og forklarte min redsel på att varen kunne være skadet innvendig selv om den ikke hadde ytre "skrammer", jeg ønsket henne en hyggelig dag tilbake. Jeg viste altså helt vanlig høflighet og ble møtt med noe mye mer tilbake, utrolig bra!

 

Idag, en dag etter epost korrespondansen med den koselige damen fikk jeg en telefon fra en annen hyggelig dame fra elkjøp. Hun beklaget situasjonen som hadde oppstått og forsikret meg om att slikt ikke skulle skje, akkurat som jeg fikk beskjed om per epost en dag tidligere. Denne damen var også meget serviceinnstilt og hyggelig, langt over snittet! Jeg forklarte igjen min side av saken og hvordan jeg følte varene mine ble behandlet (Handlet for over 20 tusen totalt), jeg var en smule sjokkert over at jeg fikk en telefonsamtale så tidlig fra dem og virket nok litt fjern på telefonen. Dette stoppet ikke damen fra og være hyggelig. Hun spurte om jeg ønsket en ny vare, må si jeg aldri hadde forventet meg dette spørsmålet. Jeg takket nei med den begrunnelsen at jeg ikke mener de burde ta på seg den kostnaden da jeg eller de for den gangs skyld ikke vet om varen var skadet på en eller annen måte. Damen skrev derfor ett notat på kjøpet mitt om hva som hadde skjedd og at jeg hadde fulle rettigheter om noe skulle oppstå. Meget bra elkjøp! Jeg sendte vel den eposten uten noen form for ønske om å få noe tilbake, derfor var jo dette svært hyggelig. Men det sluttet ikke der, hun forsikret meg om at saken skulle sjekkes nøye opp og igjen at ting ikke skule være slik. Som ett plaster på såret for episoden fikk jeg ett gavekort som jeg kan bruke i butikken deres. Dette var langt mer enn jeg hadde forestilt meg og noen gang ønsket. Litt ydmykt takket jeg ja. Damen lo litt og var hyggelig videre. Hun ønsket meg en hyggelig dag og sa jeg bare måtte ringe om noe skulle skje eller om jeg lurte på noe. Jeg takket for samtalen og ba henne ha en koselig da.

 

Så her sitter jeg, med en utrolig god følelse av en oppfølging jeg aldri har vært med på. Kundebehandlerne var mer enn høflige og utrolig hyggelige. Jeg fikk kompensasjon jeg aldri spurte om og ikke minst en beklagelse, noe som var det eneste jeg var ute etter. At de i det hele tatt spurte om jeg ville ha en ny vare var jo helt utrolig. Å under alt dette betvilte de aldri historien min om hva som hadde skjedd. Jeg føler meg ydmyk av behandling og kommer garantert til å velge elkjøp neste gang jeg skal handle noe de har i sitt sortiment.

 

Jeg føler meg verdsatt som kunde og har samtidig opplevd en fenomenalt kundeservice jeg aldri har hatt før! Utrolig bra elkjøp. Dere viser respekt til meg som kunde å legger dere flate for en feil som har blitt gjort, helt uten å stille spørsmål. Takk for det.

 

Jeg håper med denne tråden att vi får flere positive tråder på dette forumet og ikke bare de negative som det er alt for mange av. Sier det igjen jeg, Elkjøp har overgått alle forventninger jeg som kunde hadde. Det har de tjent på, på fler måter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at det kan være frustrerende når man ser de nye hvitevarene falle i bakken slik, men de mest respektable merkene har alltid pakket de så godt inn at slike frakt uhell er tatt høyde for dog til en viss grad. Men ganske tullete av transport fyra og le, sikkert en nærvøs reaksjon og ikke at de syntes det var morro.

Hvis det har blitt tatt skade så vil du merke det temmelig fort.

Lenke til kommentar

Det var svært overaskende. Må si eg er svært imponert av Elkjøp.

 

Har opplevd ein episoder med den lokale elkjøp butikken og har desverre vert ressurskrevende for min del. Det var levering av ein TV fra elkjøp der at dem sikret ikkje lasten. Når eg motok tv-en heime oss meg var skjermen ødelagt. Der tok det nesten 3 veker før elkjøp ordnet ein ny TV for meg.

 

Men etter din historie har eg nesten lyst og gi Elkjøp ein ny sjansje.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hva det tåler når det er pakket inn i isopor.

 

Jeg har mange rare, artige, mindre artige og spesielle erfaringer med elkjøp.

 

Etter en saftig utbetaling fra en spilleautomat for noen år siden. Skulle jeg kjøpte ny laptop og ville betale med 20`kroninger (hehe, 8000 i 20`kroner -stykker). Jeg ble nektet å betale med mynt. Ble litt småsur og ba om å få faktura. Noe jeg fikk. UTEN å legitimere meg, fikk bare et kontonummer med beskjed "betal dit".

 

For to uker siden fikk jeg ny vaskemaskin og kjøleskap til 13.000. Brua dit jeg bor var stengt, noe jeg ikke tenkte på når jeg bestilte. Så da kom de med ferje og måtte dessverre vente i en hel time før ferja gikk tilbake.

 

og pssss... siden dette er en skrytetråd til elkjøp, skal jeg baksnakke expert.

 

Jeg skulle ha ny mobil og fikk en telefon for 1 krone med binning. Noe kluss med kontraktbrevene, signatur og lignende gjorde at et familiemedlem av meg sto som ansvarlig for abonnementet. Vedkommende det er snakk om hatet meg over alt på jord, og var så utspekulert at hu ringte til butikken og beskyldte meg for å ha brukt hennes identitet eller noe slikt piss.

 

Hva skjer så? Jo - butikksjefen i butikken ringer meg og direkte truer meg. Kaller meg jævla sindler, forbanna kuk.. du har lurt oss trill rundt du din lille jævel og lignende. Hva sa jeg? Jeg fikk ikke ordet !!! jeg som tenkte å foreslå at jeg betalte hele telefonen kontant og brøt kontrakten.

 

Nå var det jeg som ble forbanna på butikksjefen. Sendte mail til Expert sentralt og fikk en ydmyk beklagelse med beskjed om å at jeg ville få en unnskyldning fra butikksjefen. Noe jeg fikk på mail dagen etterpå. Tror nok ikke han mente det han sa. Men jeg fikk i allefall en telefon til 3000 helt gratis etter dette her. Han hadde "skrevet saken som et tap" sa han.

 

.... og jeg som ville betale. Men fikk ikke anledning fordi jeg ble kalt "jævla svindler". Bra jobba Expert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artig.

 

Her jeg bor er det (eller ihvertfall var det) risikosport å få ting tilkjørt fra Elkjøp (Lenge siden jeg har handla der). De leier disse transport tjenestene av folk som er mer eller mindre seriøse.

 

Jeg har både fått skadede varer og feil varer. Elkjøp har imidlertid vært greie å ha med å gjøre etterpå og ordna opp. Litt irriterende allikevel med sånn unødvendig frem-og-tilbake transport.

 

Nå for tiden handler jeg bare direkte fra Miele, det er en litt annen verden. De som leverer derfra er bortimot eksperter på produktene. Bæring og montering går med lynets hastighet og de kommer etter avtale (på minuttet!).

Lenke til kommentar

Fårstår ikkje problemet med at han preisere seg. Synest det greit og vite, sån at man "ser" samtalen vart ført på eit ganske høgt service nivå. Om du synest det var for mye informasjon kan du heller lese dei viktigaste delene og hoppeover resten av informasjonen.

 

Når du sier at du blir kvalm av teksen er rett og slett uhøflig når han skrevet ein god tilbakemelding som gir oss eit bra innblikk i hendelsen forumbrukeren hadde med elkjøp.

Lenke til kommentar

Synd du føler det slikt DarkZhade. Grunnen til at jeg hele tiden skrev hvordan jeg oppførte meg har med hvordan de oppførte seg tilbake. Hvor jeg viste normal høflighet viste de glimrende service tilbake, alt over forventningene.

 

Veldig mange som klager her inne på forumet viser en motbydelig holdning til kundebehandler og får deretter.

Lenke til kommentar

ser ut som noe jeg kunne gjort når jeg satt i telefonen. sa ofte det kunden ville høre, selv om jeg gjerne ikke gjorde det.

"jeg skal personlig sørge for at det skjer noe" og slike ting var ganske standard, rett og slett for å få kunden fornøyd.

kunden ler og er kjempefornøyd i den tro at jeg gir kunden spesial-behandling, men jeg gjorde kun det jeg skulle gjøre, men smørte godt på med gode ord.

jeg lovde aldri noe konkret, så kunden ble heller aldri direkte lurt.

 

uten at jeg vet sikkert, så er det mulig du har blitt utsatt for noe slikt. kundebehandlere kan være veldig sleipe slik.

men, det er uansett bra du hadde en positiv opplevelse, for det er jo det som teller :)

fint at du ble tilbudt å bytte barene, men dette har du uansett krav på, det er 30 dagers full retur-rett hos elkjøp.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
ble nesten kvalm av å lese denne her. kliss kliss

hva er vits å preisere at du svarte hyggelig og koselig i hver setning da.

 

Du må da forstå at folk formulerer seg på forskjellige måter. Mens noen fatter seg i korthet og får frem budskapet raskt og presist, bruker andre mange ord på detaljer rundt.

 

Er enig i at trådstarter gjentok seg selv ganske ofte å brukte mange ord på å få frem det han ville si. Men ingen kan kritisere ham for det. Han er ingen forfatter heller. Hehe.

 

Men det er vel ikke det som skal diskuteres her? *wannabe-moderator* :p

Lenke til kommentar

Syntes det var en flott tråd. Viktig å gi ros, og ikke bare ris. Det er ikke uvanlig med slik god service som du fikk, men det er sjeldent folk tar seg tid til å skrive et innlegg om det. Nettet florerer av innlegg der mange mener de har fått dårlig service. Det er viktig å fortelle når man føler seg dårlig behandlet, men det er også viktig å fortelle når man blir bra behandlet.

 

Hadde kanskje vært fint å nevnt hvilken Elkjøp-butikk du handlet i.

Lenke til kommentar
Syntes det var en flott tråd. Viktig å gi ros, og ikke bare ris. Det er ikke uvanlig med slik god service som du fikk, men det er sjeldent folk tar seg tid til å skrive et innlegg om det. Nettet florerer av innlegg der mange mener de har fått dårlig service. Det er viktig å fortelle når man føler seg dårlig behandlet, men det er også viktig å fortelle når man blir bra behandlet.

 

Hadde kanskje vært fint å nevnt hvilken Elkjøp-butikk du handlet i.

 

Er nettopp det. Er det som KLAGER som tar seg tid til å klage. Mens er man fornøyd, ja da er man fornøyd da. Så om 1% klager på elkjøp - og 99% er fornøyde. Så er det faktisk et høyt tall sett i "markedssammenheng".

Elkjøp er jo latterlig store også. Så kundegruppen er STOR. Da er det naturlig at det skjer konflikter og uoverensstemmelser.

Lenke til kommentar

Er også rimelig fornøyd med min lokale Elkjøp-butikk.

Kjøpte en Band Hero-pakke til xbox360 for 990 på elkjøp.no, og da jeg fikk den i hus viste det seg at både trommer og gitar ikke fungerte helt som de skulle. Derfor ringte jeg ned hos min lokale Elkjøp-butikk, og det var ikke noe problem å bytte med en helt ny pakke. Der kostet den forøvrig 1690.

Også denne hadde defekt gitar (plastikk-dritt), men også denne gangen gikk det greit å bytte.

Heldigvis fungerte den tredje pakken greit. Imponert over hvor lettvint det var, å kunne ta reklamasjonen lokalt selv om man har kjøpt varen på web.

Kudos Elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...