WiIIy Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Har funne ut at det er på tide å kjøpe ein ny PC fordi min gamle ikkje klarar å starte dei nye spela som har kommt ut i det siste (CoD MW2, Bioshock2, battlefield bad company 2 osv..) Minimum-kravet eg har til ein ny pc er at den klara å spele dei nevnte spela på max, helst også nye titlar som Crysis 2 osv. Eg har nokre komponentar fra før: PSU på 1000W Nvidia 8800 GTX + Windows 7 Ultimate Lurer på om sjermkortet er bra nokk, eller om det er smartare å kjøpe eit nytt... Den er jo tross allt noken år gammal Lurer også på om det blir dumt å bruke det gamle kabinettet(Acer Aspire T160-kabinett) til den nye pc'en. Eg gir blanke blaffen i kor "kult" det er, berre det kan kjøle ned pc'en på ein god måte og har plass til alle dingsebomsane. Skal sjølvsagt også ha ny harddisk på rundt 0,5-1 TB Har eit budsjett på ca. 10.000 kr. Vurderer å kjøpe denne oppgraderingspakken frå komplett. Noken gode forslag?? Endret 12. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Det eg i bunn og grunn lurer på er om det er smart å kjøpe oppgraderingspakken fra komplett og putte dei ut med det som er i gamle-pc'en frå før. Blir dette berre tull, eller vil det fungere heilt ok? Endret 12. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 oppgraderings pakken er helt kurant den skjermkortet blir en stor flaske hals dog (kjører 8800gtx og i7 920 selv) og det er mye mer potensiale i maskinen med et nytt skjermkort. Det er helt opp til deg om du vill kjøpe nytt skjermkort eller la være. 8800gtx funker enda men drar på årene Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Tenker eg går for komplett-pakken Men eg må fortsatt ha ny harddisk, nytt kabinett, ny cd-"leser" og eventuellt nytt grafikkort.Er det noken som har et forslag til slike delar som "passar godt saman" ? Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Tenker eg går for komplett-pakken Men eg må fortsatt ha ny harddisk, nytt kabinett, ny cd-"leser" og eventuellt nytt grafikkort.Er det noken som har et forslag til slike delar som "passar godt saman" ? HD 5870 eller HD 5970 er veldig bra da. På HDD/SSD kanskje en Spinpoint F3 eller Samsung barracuda, eller hvis du vil kanskje en Intel X-25M 80/160GB. DVD-brenner er vel bare å velge den billigeste. Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Trur eg kjøper desse komponenta i første omgang Oppgraderingspakken In-Win Fanqua Midi Tower Lite-On DVD brenner WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA Pris: 6.664,00 kr. Kaaaaansje kommer eg til å kjøpe nytt grafikkort... spørs kva ytelsen blir med mitt gamle 8800 GTX Ser lista grei ut? Og er det kansje noko eg har gleimt?? Takker for svar Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 En liten ide om hva slags ytelse du kan forvente med 8800gtx og core i7 920 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Du må huske at hvor god maskinen er til gaming, først og fremst bestemmes av skjermkortet. Det er det du burde bruke penger på. En gamingrigg uten vekt på skjermkort er ingen gamingrigg. Dessuten er ikke i7-920 en prosessor man velger til en gamingrigg. Det er unødvendig dyrt og klarer ikke å dra like mye ut av HD 5XXX-serien til ATI som f. eks. AMD Phenom II X4 965 Black Edition (først og fremst på høye oppløsninger. Men er det ikke det alle bruker nå uansett?). Derfor er dette utvilsomt et bedre valg: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3 OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL7 Dual Ch. Lancool PC-K62, Miditower, Sort Samsung DVD brenner SH-S223C Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB SUM: 5 669,- Kort sagt, bedre ytelse til lavere pris. Det er alltid en god ting . Har det selv og er ikke redd for å anbefale det - simpelthen fantastisk.Ønsker du et intel-oppsett velger du i5-750 eller i7-860, ikke i7-920. Lykke til med bygging! Endret 15. februar 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Litt avhenging av hvilken cpu han hadde fra før, vil det kun være mindre forskjeller, det er skjermkortet som i hovedsak avgjør hvor god gamerigg du har, cpu spiller kun mindre rolle så lenge den er kraftig nok til å drive skjermkortet. Klassisk eksempel dette på hva en tror er viktig for en god gamerigg er, klokk gjerne til til 5 ghz Intel eller AMD på flytende nitrogen, ditt skjermkort vil ikke gi flere frames ifra seg på gamersettinger. En hva en AMD 435 3 kjerne på 2,9 til ca 650 kr kan få ut skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Vell... CPU'en eg har no er ein AMD Sempron (true eg) på 1,8 Ghz og 1gb minne Men med sjermkortet klarar eg likevell nesten alle spel på medium med spelbar fps. Men når eg prøvde BF:BC2 då fikk eg lagg som et helvet... Så eg tenker at det er prosessoren som skal byttes ut først @e-asy1985 forslaget til oppsettet såg ganske greitt ut, er godt mulig at eg går for det i staden @Cryztek eh... Bilde sa meg veldi lite, eg har svært liten peiling på kva som er bra eller dårlig Burde kansje nevne at eg brukar ein 19"-skjerm, og ser ingen grunn til å kjøpe ny takk for responsen så langt ! Eg har god tid på meg for å finne et bra oppsett, så berre komm med fleire forslag:) (skriver på iPodden, så håpar at innlegget er lesbart) Lenke til kommentar
Osse Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvilket hovedkort har du, det er nemlig godt mulig at du kun kan skifte cpu i tillegg denne omgang, en god del både AMD Am2 og Am2+ støtter dagens Am3 cpu'er Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Hvilket hovedkort har du, det er nemlig godt mulig at du kun kan skifte cpu i tillegg denne omgang, en god del både AMD Am2 og Am2+ støtter dagens Am3 cpu'er Har ikkje peiling på kva slags hovedkort eg har :S PC'en eg har er vertfall en Acer Aspire T160. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Her er Acer sine spesifikasjoner på PCen din. Så vidt jeg kan se er du ganske begrenset i forhold til å oppgradere eksisterende oppsett. Osse har disse tingene i hodet så han kan sikkert si deg hva raskeste CPU vil være for deg. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det er desverre socket 939, så denne direkte cpu oppgradering går nok ikke. Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Når eg tenker meg om skal PC'en også brukast til Photoshop og andre 3D-programmer, som 3D studio max osv. Eg ser også mykje på 1080p-filmar (.mkv) også, men det burde vell gå greit med oppsettet til E-asy1985? Endret 17. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Er fortsatt open for andre forslag, men atm så trur eg at eg vil bruke oppsettet til E-asy1985 Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Skal kjøpe delane i kveld, sidan PC-en min har slutta å virke. Har tenkt å bruke oppsettet til E-asy1985 men lurer på ein ting: Eg har ein Ekstern western digital harddisk som har ødelagt strøm-adapter. Er det mulig å plukke ut harddisken og sette den inn i ein ny PC? Tenkte eg skulle prøve det, og kjøpe ein liten kabel til disken. Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) OK da er PC kjøpt, satt i hop, og brukt i nokre dagar. Er ganske fornøgd med den så langt, men det er eit lite problem eg har møtt på til no. Når eg spelar Call of Duty: Modern Warfare 2 men max instillingar så går allt som det susar, med 70-90 fps. MEN når eg spelar multiplayer ei stond og har loada en masse maps så får eg ofte opp, mens eg loadar eit map, en DirectX-error som seier at eg er "out of memory" ! Det må vell vere noko feil? Eg har testa spelet mens eg har oppgåvebehandlinga oppe, og minnet går aldri til topps... Kan det vere noko feil med minnet, eller er det sjølve spelet det er noko gale med? Andre spel som Battlefield Bad Company 2 går også utmerket på max, og eg får aldri noko memory-error der. OS på pc-en er Windows 7 x32, så eg reknar med at eg kan maks utnytte 3,7GB av minnet. Er dette riktig? Takkar for svar EDIT: Eg har også problem med å formatere ein av harddiskane. Eg har installert OS på ein 1TB disk. Harddisken fra den gamle PC-en har eg oggså satt inn i den nye. Men når eg startar opp maskina kjeme det alltid opp to alternative OS, Windows 7 eller Windows 7... Anntar at dette er pga at eg har to harddiskar men samme OS installert. Men når eg prøvar å formatere den gamle disken går det ikkje! Det kjeme berre fram ein beskjed om at "Windows kan ikke fullføre formateringen" Er det ein måte å kunne formatere den? Endret 8. mars 2010 av Nolly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå