Gå til innhold

Hvordan overlever fluer om vinteren?

martingee

Anbefalte innlegg

Hvordan overlever fluene om vinteren egentlig?

Jeg har ikke fulgt med i o-fag timene, men min teori er at det blir lagt millioner av egg av fluene som florerer om sommeren som ligger et eller annet varmt/isolert sted (husloft, fjøs, låver etc.) og som klekker når det begynner å bli varmt på våren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale.

Har opplevd noe av det samme. Jeg var ved et råttent hus litt uti skogen og skulle til å åpne ei dør. Idet jeg gjorde det kom det seriøst over 100 fluer flygende ut av dørkarmen. Det stoppet aldri. Var som å se en skrekkfilm.

Lenke til kommentar
Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale.

25-30 fluer i et smekk da eller?^^

Nei, de var nede i en sprekk og jeg ville helst ikke ha en haug av dem rundt i rommet mitt heller, jeg lukket bare sakte igjen.

Lenke til kommentar
Du kan fryse ned fluene i frysern din!

Bilde

Det der skal så sykt prøves!

25-30 fluer i et smekk da eller?^^

Nei, de var nede i en sprekk og jeg ville helst ikke ha en haug av dem rundt i rommet mitt heller, jeg lukket bare sakte igjen.

Forståelig nok^^

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar
Du kan fryse ned fluene i frysern din!

Bilde

Prøvde noe lignende en gang, på barneskolen. Husker vi fikk så syyykt mye kjeft fordi det var dyreplageri.

Så prøvde vi å komme opp med at det ikke var et dyr, men et insekt.

Da sa læreren at det var insektplageri... kraftig LOL moment. vi lo :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...