martingee Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hvordan overlever fluene om vinteren egentlig? Jeg har ikke fulgt med i o-fag timene, men min teori er at det blir lagt millioner av egg av fluene som florerer om sommeren som ligger et eller annet varmt/isolert sted (husloft, fjøs, låver etc.) og som klekker når det begynner å bli varmt på våren... Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 kansje de går i dvale sånn som myggen gjør Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale. 25-30 fluer i et smekk da eller?^^ 1 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale. Har opplevd noe av det samme. Jeg var ved et råttent hus litt uti skogen og skulle til å åpne ei dør. Idet jeg gjorde det kom det seriøst over 100 fluer flygende ut av dørkarmen. Det stoppet aldri. Var som å se en skrekkfilm. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Du kan fryse ned fluene i frysern din! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale. 25-30 fluer i et smekk da eller?^^ Nei, de var nede i en sprekk og jeg ville helst ikke ha en haug av dem rundt i rommet mitt heller, jeg lukket bare sakte igjen. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Du kan fryse ned fluene i frysern din! Bilde Det der skal så sykt prøves! Finner lune plasser, som fjøs, loft og uthus. Åpnet vinduet på soverommet for et par år siden og i selve rammen var det en sprekk. Der var sikkert 25-30 fluer som lå tettpakket i halvveis dvale. 25-30 fluer i et smekk da eller?^^ Nei, de var nede i en sprekk og jeg ville helst ikke ha en haug av dem rundt i rommet mitt heller, jeg lukket bare sakte igjen. Forståelig nok^^ Endret 12. februar 2010 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Jeg fikk en flue inn på rommet mitt nettopp, vinduet har stått oppe i halvtime ca. Hmm, where did he come from? Han sitter på vinduskarmen og koser seg nå.. Endret 13. februar 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Huset ditt er varmt året rundt. Flogene lever inne om sommaren og inne om vinteren. Lenke til kommentar
martingee Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Du kan fryse ned fluene i frysern din! Bilde Prøvde noe lignende en gang, på barneskolen. Husker vi fikk så syyykt mye kjeft fordi det var dyreplageri. Så prøvde vi å komme opp med at det ikke var et dyr, men et insekt. Da sa læreren at det var insektplageri... kraftig LOL moment. vi lo :!: Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Trodde de flydde til syden jeg? :O Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Akkurat innsekter er det så mange av at det alltid er noen som overlever. De finner et eller annet sted å være eller går i dvale. Det finnes jo også varmere strøk ikke så langt unna heller. Endret 13. februar 2010 av Crash Lenke til kommentar
martingee Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Akkurat innsekter er det så mange av at det alltid er noen som overlever. De finner et eller annet sted å være eller går i dvale. Det finnes jo også varmere strøk ikke så langt unna heller. Jeg tror på dvale/egg Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hvor lenge lever egentlig fluer? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Fluer Hvor lenge lever egentlig fluer? "Fluer kan bli optill et halvt år gammle" Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Flugor hittar jag alltid på vintern. Oftast brukar de sitta i trånga utrymmen. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Du kan fryse ned fluene i frysern din! Det der fungerer ikke fordi fluene tror at de er på bakken om bena står fast. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Så du har prøvd? Kanskje de prøver og lette? Men dog de hopper jo i lufta når de skal lette. I alle fall når noen kommer brå. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Man kan ju ta av benen på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå