Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføring fra pc ------> mediastreamer (med ekstern hardisk) tar ekstreme mengder tid!

Anbefalte innlegg

som emnetittelen sier!

har en pc på soverommet som jeg bruker til nedlasting, og en WDTV boks i stua som er tilkoblet ekstern hardisk, idag skulle jeg overføre en episode (ca 140MB) og det tok 15!!! minutter, noen som vet hvordan jeg kan utbedre at det tar så sinnsyke menger tid og overføre?

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt er koblet til direkte til routermodemet levert fra bredbandselvkapet, merke står ikke påført men er fibermodem om det har noe betydning. instillinger er satt standard fra levrandør, får heller ikke til og koble til gateway via nettleser...

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Jeg har hørt flere klage på hastigheten ved overføring til WD TV, men ingen har vært i nærheten av å ha så lav hastighet som det du beskriver. Man kan nesten mistenke at trafikken blir sendt via bredbåndslinjen din, kan du sjekke om uplinken på modemet blinker når du prøver å overføre filene? Hvis du har fiber med bra hastighet så burde ikke engang det gå så tregt.

Hva slags operativsystem har du på pcen? Bruker du vanlig Windows fildeling for å overføre filene? Kan du bruke FTP mot WD TVen? Eventuelt kopiere filene over med teracopy eller lignende?

Hva viser nettverksforbindelsen på pcen som oppkoblet hastighet (1 Gb/s, 100 Mbit...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...