Gå til innhold

Tips til opptaker, annet enn PVR boks


Anbefalte innlegg

Jeg har en HD PVR boks fra Canal Digital. Den funker godt, men har et støynivå som er så ekstremt at den må ut av stua.

 

Opptaks mulighet må jeg ha.

 

Jeg kan kjøre canal digital via tv og cam-modul.

 

Men hva i all verden skal jeg bruke som opptaks mulighet. DVD med opptak ser jo ut til å være vekk fra markedet nesten. Det må vel finnes noe annet enn PVR bokser som kommer direkte fra TV leverandørene??

 

Hjelp....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere, som Vantage og Topfield. Men de koster en god del mer, og man kan risikere at CD gjør alvor av truslene om å stenge tilgangen.

Har selv en Vantage HD8000, og er relativt fornøyd. Men CD har stengt tilgangen til HD kanalene for meg, siden jeg ikke har kjøpt HD mottaker fra CD. Siden du har kjøpt søppelboksen deres så har du dog et kort som vil fungere.

'Problemet' sett fra CD sin side er at disse boksene gjør det mulig å hente ut opptakene til en PC.

Lenke til kommentar

Akkurat..

 

JEg er var nok ikke interessert i så mye mer i utlegg.

 

Ser at nettbutikkene har en del utvalg i DVD opptaker med harddisk. Er disse så bruker vennlige at de kan ta opp direkte fra en programliste, mulighet for å pause direkte sendinger osv...bortsett fra støyen da...

 

Dreambox synes jeg også virker for dyrt...

Lenke til kommentar

DVD opptaker kan nok ikke måle seg mot en PVR. De kan mer sammenlignes med en VHS.

Ingen pause, ingen programliste, kun ta opp den kanalen som er valgt på dekoder, kun ta opp en kanal av gangen, svært tungvindt å stille inn timer opptak av forskjellige kanaler, etc.

 

CD sin boks er billig. Men det er vel det eneste positive man kan si om den.

Lenke til kommentar

DVD-opptaker kan nok ikke male seg mot en PVR. De kan mer sammenlignes med en VHS.

Ingen pause, ingen programliste, kun ta opp den kanalen som er valgt på dekoder, kun ta opp en kanal av gangen, svært tungvindt å stille inn timer opptak av forskjellige kanaler, etc.

 

CD sin boks er billig. Men det er vel det eneste positive man kan si om den.

[/ quote]

 

Takk for svar!

 

Brukervennlighet er meget viktig. Så da er alternativet å begynne å mekke på CD boksen. Skifte harddisk og evt vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...