Sam40 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei Har kjøpt ny bærbar: Asus X52JR med i3-330 og 3GB Ram Ut av box'en kom Win7-64 bit med 3 partisjoner. (G skult)Restore, C Os og D Data. Vil av en eller annen grunn ha dual boot med XP Pro (ikke spør hvorfor) Med i pakken var en Recovery DVD for 64 bit og en for 32-bit samt en driver dvd for 32/64. Har pøvd flere ganger nå og har gjort omternt følgende: Laget en partisjon for XP, E: Under forsøk på å intallere XP fikk jeg stopp med: 0x0000007B Kom rundt dette ved å sette disker til IDE, men dette dreper kanskje ytelsen? Fant ikke igjen Win7 etter første forsøket så trodde jeg skulle finne en Repair eller noe slikt på Recovery DVD'en fra Asus, men her får jeg bare 3 valg: Installasjon på første partisjon, Med 2 partisjoner eller på hele disken. Installerte Win7 32-bit i håp om at dette skulle være enklere..... Oppdaget at bios var resatt og ikke lengre i IDE modus og fant aldri igjen XP'en Googlet litt og fant en "DualBootPro" til 99,-$ som jeg har lastet ned og innstallert. Først i Win7 uten å klare å finne igjen XP. Installerte så XP på nytt (for ente gang) og la så inn DualBootPro i XP. Da klarte jeg ikke å finne Win7 til å begynne med. Jeg har nå en løsning som jeg får til å funke, men laaangt fra optimalt. Er jeg i XP og vil ha opp Win7, så må jeg inn i "DualBootPro" og endre System Bootloader til "Vista or Win7" og er jeg i Win7, så må jeg inn i "DBP" igjen og endre Bootloader til "Windows Legacy". Det funker som sagt på et vis, men de gangene jeg har forsøkt å mekke i "DBP" får jeg bare feilmeldinger når jeg forskjøker å starte alternativt OS i oppstarten. Sikkert noen luringer der ute som vet hvordan????? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Trikset er å installere gamleste OS først, dvs XP. Deretter installere win7 og velge alternativene for dual boot. Men det blir antakeligvis et problem for deg da du har en forhåndsinstallert versjon. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Trikset er å installere gamleste OS først, dvs XP. Deretter installere win7 og velge alternativene for dual boot. Men det blir antakeligvis et problem for deg da du har en forhåndsinstallert versjon. Riktig det Geir Har prøvd det og, men den Recovery dvd'en gir aldri noe slikt valg, desverre. Heller ikke alternativet Reparer Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 FUNKER NÅ Etter å ha tukklet litt i "DualBootPro" fra Win7 installasjonen. Løsningen var å legge inn ett ikke synlig OS (XP) manuelt i "Operating System", men med "Boot Drive = C: "Klart som blekk", vil du kanskje si, men siden XP lå på E: så hadde jeg jo prøvd det da... Har sansynlighvis ødelagt Recovery partisjonen. Ikke synlig fra Win7, men står åpnen og som Fat i XP. Tidligere gikk det å konvertere???? Med F9, Som er riktig for access til Recovery, skjer det ingenting.... Teller litt på knappene å endre til Win7 64-bit, men gruer meg til å ta hele smørja om igjen. PS. Riktig pris på "DualBootPro" var 9,95 US$ eller deromkring. Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei, har nøyaktig samme maskin som deg og fant denne siden når jeg skulle gjøre akkurat det samme. Har nå fått satt opp dualboot så alt fungerer, men jeg finner ikke drivere til XP. Husker du hvor du fant disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå