Gå til innhold

Diskusjon om roboter hjemme

Getingar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En robot som kunde bygga hus, anrätta en internetuppkoppling och producera mat; det hade varit något!

En automatisert heisekran med intrigrert WLAN og mikrobølgeovn?.

I 2012 hadde det for meg holdt med en "robot" alá iRobot Romba. Den dagen en robot klarer å gjøre kompliserte oppgaver som ikke er forhåndsprogramert, det er den dagen vi kan begynne å ta dem med hjem for å lage mat, vaske klær osv. Før den dagen, vil vi nok være fastlåst til automatiske maskiner som er forhåndsprogramert til én oppgave eller relativt få enkle oppgaver. Noe slikt som Romba.

Selve Romba er en relativt avansert maskin, men samtidig er den så dum/simpel at det nermest er blasfemi å kalle den en robot. Den er tross alt ikke mer enn en liten støvsuger med elektromotorer, avstandsgivere, tripptellere (pulsteller på akslingene som måler kjørt distanse og rettning) og en sensor som "ser" ladestasjonen. Det er ikke det jeg legger i ordet robot. For meg er en robot en maskin som kan møte en oppgave den aldri har møtt før og løse den oppgaven uten menneskelig inngripen. Den må med andre ord ha en eller annen form for inteligens.

Lenke til kommentar

Drømmeroboten måtte vært ein robot som kunne lage ekte penger:) Så kunne eg heller ha bestemt kor tid eg ville arbeide:)

Hvis den kunne ha lagd penger så hadde jo pengeverdien synka uansett :p. så alt hadde blitt dyrere.

Da er det berre til å produsere mer;)

Men hadde vært kjekt å hatt ein robot som kunne vaske, rydde og lage mat:)

Lenke til kommentar

Drømmeroboten måtte vært ein robot som kunne lage ekte penger:) Så kunne eg heller ha bestemt kor tid eg ville arbeide:)

Hvis den kunne ha lagd penger så hadde jo pengeverdien synka uansett :p. så alt hadde blitt dyrere.

Da er det berre til å produsere mer;)

Men hadde vært kjekt å hatt ein robot som kunne vaske, rydde og lage mat:)

Det kalles foreldre.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...