Skjelvgråt Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Hei, jeg har et lite problem angående PC-en. Har en Acer aspire 6935G. Vell, problemet er det at spill flyter helt perfekt en stund, også begynner dem å lagge. Jeg klarer rett og slett ikke finne ut hva som er problemet. Har 64 bits windows 7. Kan det være en mulig årsak ? Har prøvd å oppdatere drivere så best som det har latt seg gjøre. Riktige mener jeg da virkelig på at dem er også. Dette er et utrolig irriterende problem, vil helst ikke formatere igjen. Må vell kanskje installere 32 bits isåfall. Endret 12. februar 2010 av Quakecry Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Lagge etter en stund høres ut som temp som blir for høy og brikkene evt klokker seg ned. Har du sjekket temp? Under belastning. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Nei, har ikke sjekket temperatur. Men lappisen kjennes ikke spesielt varm ut. Tror ikke det blir for varmt. Kan dog være en mulighet. Men det kan da ikke fikses eller ? Lenke til kommentar
Møreboy Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Om den blir for varm må du nok rense den for støv. Kjøp trykkluft på boks Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Nei, er en bærbar. Den er ikke varm, har ok temperaturer. Hadde ikke dette problemet før. Jeg kan spille et spill. Også begynner det å lagge, så kan jeg legge det ned, spille det igjen også er det helt flytende. Så begynner det å lagge igjen. Kan jo kanskje være noen drivere eller noe? Lenke til kommentar
BigBirdy Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Kan være noe som starter i bakgrunnen. Anti-virus scan eller noe sånt. Når det begynner å lagge: Trykk CTRL+ALT+DEL Task Manager Velg fanen Processes Sjekk hva som tar mye "Mem Usage" evt. "CPU" Spillet du spiller tar sikkert mye, men sjekk om det er andre ting. Sitter på XP, så vet ikke om fremgangs måten er HELT lik på Win7. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Nja, men de som tar mest er jo bare firefox, steam og slikt ;S Lenke til kommentar
BigBirdy Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Nja, men de som tar mest er jo bare firefox, steam og slikt ;S Regner med du startet spillet og ventet til det begynte å lagge? Skrev det vist ikke... Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg startet jo spillet, spillte helt til laggen kom. Slik ser det ut i everest etter laggen kommer, har før og etter bilde. Før: Etter: http://img34.imageshack.us/img34/3426/61115836.jpg Men den er da ganske ren. Tror ikke det skal ha noe med varme og gjøre, skal vistnok være et overopphetingsproblem med Acer pc-er tror jeg, veit ikke helt. Kan jo være at det er skjit, men formaterte jo pga at jeg hadde det problemet, og nå er det her igjen. Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Om jeg husker rett så er det en sw-kontroller på Acer-pc'er som setter ned hastigheten på cpu og gpu om den overstiger en viss temperatur. Jeg tror 65 grader på gpu'en er mer enn nok til å fyre av denne. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Nja, det må da finnes måter for å "skru den av" / jekke den ned da? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det er det jeg mente med at den klokker seg ned, og du sier at den ikke er varm, men det kan jo igjen være pga den klokker seg ned. Se i Bios, der kan du disable alle ting som har med temp å gjøre. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Vell, dette løste seg faktisk. Fant denne siden http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=403988 er vist et problem med min bærbar og noen andre pc-er at den overopphetes eller noe sånt. Iallefall løste det seg ved å laste ned ThrottleStop. Så krysset jeg av på Chipset Clock mod. Og det var det Takker for alle svar Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Det er det vi har hintet til hele vegen, bra det løste seg. Endret 12. februar 2010 av War Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Jepp Men er vist et biosproblem som sagt. Så er dens feil at det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå